E-REVO topic

Ziet er leuk uit, maar ik denk niet dat het echt werkt. Zo te zien zit die zak ook onder de auto? Als ik zie wat voor krassen ik onder op de auto heb...
En daarbij, ik rij de erevo nu 2 jaar, en eigenlijk nog nooit scht de behoefte gehad om 'm een jas aan te doen. De regelaar wordt niet echt vochtig op de plek waar die zit. En vies wordt ie daarboven op ook niet echt.
Mijn stabi's prikken zoiezo al meteen door de stof heen

Iedereen die het tot nu toe heeft genomen van hem is positief erover hoor.
 
Als de temp niet exorbitant stijgt vind ik het wel een mooie oplossing en zzal ik het zelf ook wel willen gaan proberen :yes:

Hoe kan ik mezelf zo'n bashmuts bestellen ??
 
Wel heb er 2 gekregen voor 16.5 britse pond inclusief verzending (had pakje op 2 dagen binnen trouwens)

Maar toch, badmuts (2 euro) ;) ennuhh de etos of kruidvat is hier 500 meter verderop:D Maar toch.... wel een leuk idee:)
 
Heb trouwens een kameraad van me (die visboer) enthiousast gekregen voor een E-Revo, wie weet leest hij wel mee eerdaags :p
 
van het weekend met vrienden wezen raggen met mijn e-revo met dewalt conversion wat de eerste dag prima ging, maar waar op dag 2 er iets iets fout ging.

begon dat na ongeveer 10 min rijden mijn auto opeens 50% van zn snelheid verloor, dus ik haal de kap eraf, zie ik rook van de gears komen!

maat van me pakt mn revo op, AU heet! bleek 1 van de accus gesmolten te zijn!

DSCN4138.JPG


DSCN4139.JPG


Nou heb ik voor zover ik weet niks raars gedaan met deze accu's, netjes geladen op 2A en daarna op .8A de rest bij geladen, accus verder niet laten vallen ofzo.

iemand die me misschien kan vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat ik er eventueel tegen kan doen?
 
van het weekend met vrienden wezen raggen met mijn e-revo met dewalt conversion wat de eerste dag prima ging, maar waar op dag 2 er iets iets fout ging.

begon dat na ongeveer 10 min rijden mijn auto opeens 50% van zn snelheid verloor, dus ik haal de kap eraf, zie ik rook van de gears komen!

maat van me pakt mn revo op, AU heet! bleek 1 van de accus gesmolten te zijn!

DSCN4138.JPG


DSCN4139.JPG


Nou heb ik voor zover ik weet niks raars gedaan met deze accu's, netjes geladen op 2A en daarna op .8A de rest bij geladen, accus verder niet laten vallen ofzo.

iemand die me misschien kan vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat ik er eventueel tegen kan doen?

Dewalt? dat zijn toch boormachine motortjes? Hoeveel Kv zijn die dingen?
Op wat voor een A draaien die? Waarschijnlijk teveel gevraagd van je NiMH batt.
 
Dewalt motoren zijn het beste alternatief voor de motoren als je nog niet brushless wilt gaan. EN wat er fout is gegaan? een slechte cel in je pakket. Kwestie van jammer.
 
Dewalt? dat zijn toch boormachine motortjes? Hoeveel Kv zijn die dingen?
Op wat voor een A draaien die? Waarschijnlijk teveel gevraagd van je NiMH batt.

vreemde is overigens dat de batterij die nu door gefikt is op mn graupner 16s de dag ervoor nogal raar deed, gaf op automatisch laden opeens een auto end na 12 min na ongeveer zon 300mah te hebben geladen.

rare was dat exact dezelfde cell toen warm was en de rest van de accu gewoon koud was.

de dewalt is overigens een 14.4v, exacte kv weet ik niet zo precies, 1350 geloof ik
18/62 op het moment (webshop had verkeerde geleverd gekregen, 21t komt deze week)
 
vermoed van wel ja, maar als ik het goed begrijp niet iets waar ik iets aan had kunnen doen :(

deze accus komen van ebay, maar eens kijken of ik een replacement kan krijgen ;)
 
vreemde is overigens dat de batterij die nu door gefikt is op mn graupner 16s de dag ervoor nogal raar deed, gaf op automatisch laden opeens een auto end na 12 min na ongeveer zon 300mah te hebben geladen.

rare was dat exact dezelfde cell toen warm was en de rest van de accu gewoon koud was.

de dewalt is overigens een 14.4v, exacte kv weet ik niet zo precies, 1350 geloof ik
18/62 op het moment (webshop had verkeerde geleverd gekregen, 21t komt deze week)

Tja, hier zeg je het zelf al, idd defecte cel. :(
 
vermoed van wel ja, maar als ik het goed begrijp niet iets waar ik iets aan had kunnen doen :(

deze accus komen van ebay, maar eens kijken of ik een replacement kan krijgen ;)

Worden de NiMhcellen erg heet?
Met deze zeer krachtigemotor op NiMh cellen schijnt over verhitting ook vaak voor te komen misschien iets temaken met het celdefect?:o Anders Lipo proberen?
 
mwuah valt wel mee, de andere accu was gewoon hand warm en mn stock 3000mah batteries die erbij zaten doen het ook prima, komen er netjes hand warm uit.

lipos had ik al besteld bij hobby king (turnigy 5000mah 2s2p) maar die staan op back order op het moment :)
 
NiMh cellen, fabels of feiten, maar lees even verder.

Zodra NiMh cellen weinig vermogen af hoeven te geven, dus bijvoorbeeld een led lampje, of voor ontvangeraccu spelen, kun je ze het beste met een half ampére laden.
Ga je echter hoog vermogen vragen, zoals in dit geval de aandrijving van je E-Revo ermee voeden, dan zul je ze ook op een andere manier moeten gaan laden.

In ieder geval veel meer Ampere's geven dan voldruppelen in ieder geval, want anders kunnen ze de stroom niet afgeven.

Voorbeeldje, en Sleurhutje is hier getuige van geweest.
Toen we een Tamtech GT01 competitie hielden, met 2/3 1400mAh celletjes, was op een gegeven moment bij de meeste mensen de fut uit de accu packs vandaan, behalve bij een, waarbij men zelfs vroeg of ik toevallig een snelle motor had ingestoken.

Neen, ik laadde met 5A die lieve kleine celletjes vol. (mijn lader kon niet hoger dan 5A).
Hierbij zorgde ik wel voor actieve koeling door ventilator erop, en de cellen waren gemiddeld een graad of 60 á 70 na het laden.

Maar een PUNCH dat ze konden geven, en dat hielden ze ook veel langer vol.

Dus hoog eruit, hoog erin, en laag eruit, dan laag erin ....

Succes :)
 
dat vind ik nogal een raar verhaal, mij is namelijk altijd geleerd dat je het beste met 2-2,5A moet volladen en dan om ze compleet vol te krijgen ze op 0.8-1A te laden.
 
Back
Top