E-REVO topic

Heeft er iemand tips and tricks voor het links wegtrekken bij volgas geven?
De google antwoorden zijn soms tegenstrijdig dus hoop ik hier de goede tip te vinden?

Greetz!

ik zou naar je servo saver kijken die staat te los als ik het zo hoor.. ik had het ook ff (klinkt gek) paar 5 centjes achter de veer doen en uit proberen,

ik heb het nu niet meer,,

gr

Ok, de 2 ebay diffs worden gevuld met olie..

Vanmiddag even testritje gemaakt met de standaard schokdempers maar gevuld met 50wt olie. Dit geeft toch al aardig wat verschil. Op mijn speelterrein knalt de achterste skidplate iets teveel en te hard tegen de grond bij de landing. De dikkere olie helpt dus wel en ik denk dat als ik een maatje hardere vering achteraan steek dat ie goed staat.
De kleurencode vind ik wel ergens want de standaard geleverde blue/silver veren zijn dan weer te hard. raakt niets grond meer en gaat te snel over de kop bij korte bochten.

Nu heb ik ook gemerkt dat ik om goed te zijn na elk batt pack minstens 1 van de voorste pivot ball cups moet bijdraaien omdat er altijd minstens 1 teveel speling heeft. Hebben jullie dat ook? en kan ik er iets aan doen?
Achteraan zit de True track ophanging en deze heeft dit probleem helemaal niet...

En natuurlijk heb ik ook weer iets stuk gereden na een mislukte voorwaartse flip. De spoiler heeft eerst in het gras gebeten en de bevestiging aan het chassis is afgebroken. Body mount 5314. Het stukje dat tussen het chassis en bulckhead schuift met 3 schroeven..
Heeft hier iemand een upgrade van? ik vind aluminium terug maar helpt het ook? want ik vervang liever dit stukje dan het probleem door te schuiven naar een ander onderdeel om de klappen te vangen.

Greetz!

ff wat locktide op je schroefdraad gooien, helpt alltijd, desnoods stukje geïsoleerd tape rondom de schroefdraad binden, blijft ie ook mooi strak zitten.

Ik zou geen Locktite gebruiken op de pivot balls, omdat je die in plastic draait.
Dat schijnt slecht te zijn.

ik zou naar je servo saver kijken die staat te los als ik het zo hoor.. ik had het ook ff (klinkt gek) paar 5 centjes achter de veer doen en uit proberen,

ik heb het nu niet meer,,

gr

Bedankt voor de tip. Ik heb zonet even verder gegoogled over deze veer.
Mijn Revo's zijn nog niet zo oud en buiten de gewone ongelukjes zijn ze beiden in goede vorm.
Ik rijd op beide met de standaard servo's, De Revo met de grote en zware Trenchers heeft er veel last van. Ik lees dat het gewicht van de zware wielen wel eens de oorzaak kan zijn. Ik zal één vd dagen eens kijken of ik ze kan 'centen' want alles staat netjes vast. Ik zag ook op de spares dat er een versterkte veer verkrijbaar is.

De loskomende pivotball cups zijn netjes opgelost met een druppeltje loctite op de schroefdraad te laten lopen. Werkt volgens mij properder dan superlijm.

Bedankt allen voor de tips!

volgende keer dat je het los draait, draai je het schroefdraad aan soep...was volgens mij al eerder gezegd, maar goed... NIET de servo saver strakker zetten door centjes onder de veer te doen, dit zal 100% de standaard servos aan gort draaien. Als je grote/zware banden gebruikt dan is dat je probeleem. 1. de standaard servos zijn te zwak en 2. de servo saver staat te los om de standaard servos te sparen, als je dus zwaardere wielen gaat gebruiken komt ook constant de servo saver in aktie.

Je zal dus een sterkere servo moeten kopen, samen met de HD servo saver veer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren bij de locale een Savox 1256tg servo gaan halen en gemonteerd.
Inderdaad stukken beter. De sterkere veer is onderweg.

Ook weer een kromme spoorstang vervangen, nochthans zeker weten geen noemenswaardige crash gehad.
Heeft het zin deze te vervangen door de rode X-versie? Of is er nog beter spul op de markt? Ik heb er ondertussen al een stuk of 6 vervangen.

Ik heb er ook ineens de chassis brace mod van gemaakt, de achterkant lijkt toch al zeker steviger nu.

Greetz!

mijn fout ik heb de alu armen en dus metaal op metaal dus gebruik ik wel locktide, excuus

en toch rij ik al jaren met centjes achter me veer ,, dan lijkt het met niet dat ik ze 100 % aan gord zal draaien toch?

en de locktide heeft geen invloed op je schroefdraad,zo rijd ik ookal maanden en ik heb hem vele malen uitelkaar gehaalt,,

Laatst bewerkt:
De locktite heeft geen invloed op metalen schroefdraad nee, maar op plastic schroefdraad schijnt het niet te werken, zie ook Wondertiger zijn post.

Ruud

In afwachting van de versterkte veertjes heb ik een centje geplaatst, dit werkt inderdaad!:thumbsup:

En ook de pivot ball cups terug losgedraaid om te kijken of de Loctite ze stuk heeft gemaakt, alles is nog volledig intact. Volgende keer gebruik ik superlijm zoals voorgesteld, ik was een beetje in de war of het nu wel of niet goed was met loctite.

Ondetussen ook Tekno sway bar in bestelling staan om te proberen. Ben benieuwd...

De plastidip weet ik nog niet,ik durf er precies niet graag aan beginnen...
ik heb voorlopig een hoesje van ebay besteld om de boel toch een beetje droger te houden want er zal binnenkort wel het nodige wit uit de lucht vallen..

Greetz!

Gebruikt er iemand van jullie een soort elektrische schroevendraaier?
Bestaat er zoiets voor modelbouw?
Zoja, waar te krijgen?
Ik heb zo'n Black&Decker pistooltje maar ik zoek eigenlijk een soort 'pen-model' en liefst fijner dan dat B&D ding.

Greetz!

ik gebruik zo'n mini schroefboor pistool... Ik weet wel dat het "pen" model bestaat maar bij mijn weten zijn die er alleen in ultra goedkoop die op AA batterijen draaien enzo.

Waarschijnlijk handiger om gewoon te investeren in wat langere bitjes zodat je op die marnier wat minder last hebt van de bulk..

Let er ook op dat je er eentje hebt met instelbare kracht, dus dat hij niet doodleuk de schroefdraad aan gort draait. De betere exemplaren hebben zo'n ring waarmee je de draaikracht in stappen kan instellen, gaat de schroef te zwaar, dan gaat de machine slippen. Een soort slipperclutch, zeg maar, om in auto-termen te blijven.

ik heb er een zonder en dat kan ook prima, je moet alleen wel blijven nadenken. schroeven 99% aan draaien en dan het laatste beetje met de hand doen... Niet ideaal maar zeker nog steeds zeker weten de moeite waard.

ik gebruik zo'n mini schroefboor pistool... Ik weet wel dat het "pen" model bestaat maar bij mijn weten zijn die er alleen in ultra goedkoop die op AA batterijen draaien enzo.

Waarschijnlijk handiger om gewoon te investeren in wat langere bitjes zodat je op die marnier wat minder last hebt van de bulk..

ja een van de action voor een tientje ,, je moet inderdaad ook wel weten wanneer je moet stoppen want hier zit geen slipper op. maar werkt prima, en ander,, kijk even op hobbyking, ik zag dat ze ook zoon boortje hadden voor 4/5 euro . staat niet 90% maar ong 45% dat is dus al een verschil,

als mijn e-revo hard gaat dan beginnen mijn achter banden te hobbelen. (stuiteren)
ze stuiteren redelijk erg en het wordt steeds erger hoe harder die gaat.
en als ik echt hard rijd met 3s lipo's dan komen de achterbanden ruim van de grond, ze stuiteren overens wel heeeel snel.

hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt!

misschien zand of vocht in de banden. daar ga je wel van stuiteren.

Je kan proberen in het loop vlak van de band 4 gaatjes te maken en een paar keer goed gas te geven, dan gooit hij het er misschien weer uit.

Zo heb ik het gedaan met de kleine revo. in het vervolg gelijk gaatjes in de band maken, en de gaatjes in de velg dicht maken. dan kan het niet meer gebeuren.

Krijg je het er niet uit dan moet je toch de velg loshalen van de band.

ik kan me herinneren dat ik bij de kleine revo water in 1 van de gaatjes heb laten lopen en ze zo heb uitgespoeld.

bij de grote revo had ik geleerd van mijn fouten.

Back