E-Sky 500

Ik was al wat langer aan het kijken voor een leuke coaxiaal voor buiten en nu lijkt E-Sky met een model te komen. Er is alleen nog weinig extra info bekend over de heli. Filmpjes kan ik nog niet vinden en ook hier op het mbf is niks te vinden. Weet iemand of er meer info beschikbaar is?

Heli:

EK1H-E020_MED.jpg

Info:

Main rotor diameter:: Φ460mm
Weight: 410g
Length: 510mm,width:110mm, height:260mm
Power system: 130mm
Transmitter: 4 CH (including training switch and simulator port)
Mix controller: Receiver and 3in1 Controller
Servo: Digital servos;weight:7.5g;torque:1.3kg.CM;speed:0.12S/60°
Battery: 11.1V 800mAh Li-polymer battery

leuk toestel !
Heb ongeveer ook zoiets
een parkfun axial 3d

kijk op www.albatros.ws bij helikopter elektro en helemaal de onderste
de zender werkt op 2.4 ghz en vliegt stabieler dan de bell van graupner
zeker ook een aanrader

mvg kristof

Ik heb het idee dat de walkea #38 nog een tikkie groter is. Als grote de factor is voor uiten vliegen, dan moet die #38 dat zeker kunnen.

Ik heb het idee dat de walkea #38 nog een tikkie groter is. Als grote de factor is voor uiten vliegen, dan moet die #38 dat zeker kunnen.

Zoals ik in het topic over de walkera 38# al heb gepost is de grootte en het gewicht geen probleem. Echter, de servo uitslag (is aan te passen overigens) en het model opzich (duo coaxiaal) maken de heli minder geschikt om snel en fel te laten vliegen buiten. Dat het mogelijk is lijkt me duidelijk. Echter, als ik wat losser wil kunnen vliegen kies ik voor een enkele coaxiaal voor buiten deze E-Sky Big Lama.

is er nu al iemand met een "big lama" lijkt mij wel een mooi ding, en is zo'n parkfun, zijn die goede kwaliteit en goed reserve onderdelen te krijgen? en is het open electronica? dus ook te geburiken met eventueel een andere zender? en is de parkfun met een lipo, en lipo-balancer lader?

Vanmiddag kwam de postbode een verrassing brengen. De Big Lama.
Na het uitpakken de accu aan de lader gegooid en na een uurtje laden direct naar buiten gegaan. Na wat minimale bijstelling van de gain en proportional en een extra slag omhoog van een servolink bleef de heli als een blok hangen. Er stond vandaag niet heel veel wind maar dit geeft hoop. Voelt stabiel en solide aan. Morgen even de ruimte op zoeken.
Voor nu nog wat foto's!
Foto-AUG8LSY7.jpg

Foto-HS66CHPP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HS66CHPP.jpg
Foto-JDV7IJTN.jpg

Foto-76BGROH3.jpg

Foto-HROYC6UV.jpg

Foto-YQ8LY7NW.jpg

Ik wil mischien ook een big lama kopen elkker groot en toch goed voor binne, welke xtreme bladen moeten erbij? is hij maar 3 kanaals?

is er nu al iemand met een "big lama" lijkt mij wel een mooi ding, en is zo'n parkfun, zijn die goede kwaliteit en goed reserve onderdelen te krijgen? en is het open electronica? dus ook te geburiken met eventueel een andere zender? en is de parkfun met een lipo, en lipo-balancer lader?

De parkfun is met lipo en ook met balancer.
Ik weet niet of je een andere zender kunt gebruiken heb niet veel ervaring met 2.4 er zat nog een set reserve bladen bij.
Ik heb nog een lipo bijgekocht kost maar 20 euro.
Van reserve onderdelen heb ik nog niets moeten kopen maar gaat wel

Mvg kristof

Er staat een filmpje online op youtube (Z4gqgZkQ_BI[/media] - Esky New Big Lama Wind Test) waar een Twister Skylift, een Art-Tech md500 een een Esky Big Lama worden vergeleken tijdens een buitenvlucht. De Esky vliegt daarin het beste maar ikzelf ben niet overtuigd van de buiten capaciteiten. Het is voor sporthallen een zeer fijne, stabielen en vooral mooie heli maar voor buiten is het nog steeds niet top. Dit komt vooral omdat coaxialen vanuit de basis eigenlijk niet geschikt zijn om tegen windvlagen in te vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je er verder nog mee gevlogen?
Hoe presteert hij op bv 50 m hoog, of hoger?
Hoe lang kan je me de standaard batterij vliegen?
Als de batterij leeg raakt, valt hij dan als een blok nar beneden of zakt hij zachtjes?
Hoe reageert hij op bv crosswind, reageert hij snel op inputs.
Kortom heel veel vragen waar ik graag een antwoord op wil.
Tot nu toe heb ik geen enkele andere coaxial gevonden die en zo groot is en zwaar weegt wat natuurlijk vliegen in de wind goed mogelijk maak

allereerst hier een filmpje die goed de stabiliteit van de heli toont met flycam onboard :)
9X7duVyhFp8[/media] - flycamone big lama esky onboard

en dan hier het beruchte 30m hoogte crash

rQGfyAvpWbI[/media] - Big Lama crash

btw: deze link toont alle crashes van de big lama
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=esky+big+lama+video+onboard+crash&aq=f

en deze link is een verzameling van filmpjes die allemaal over de big lama gaan :), enjoy !

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=esky+big+lama+video+onboard&aq=f

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag me af of het inderdaad een blade strike geweest is, moet zeggen dat hij redelijk stabiel hing op die hoogte.

Leek wel of er een onverwachte rukwind roet in het eten gooide.

Bedankt voor de links ieder geval ! :)

graag gedaan ;)

ik denk dat het best moeilijk is om op grote hoogte statisch te hoveren met deze lama.
beter zou zijn om een minimale voorwaartse beweging erin te houden.
en idd, het kan een rukwind geweest zijn die slecht was opgevangen door de piloot.
Misschien een gebrek aan ervaring (?) Daar kan ik me echter niet over uitspreken.
zelf ben ik ook van plan deze heli te gebruiken als eerste videoplatform test.
de aankoop is nog niet voor meteen, heb nog andere heli's op te knappen en te herstellen.
kwestie van mijn centjes wat te verdelen over verschillende taken :)
en wat ik zeker van plan ben om aan te kopen is de Multiplex funcopter, dus nog genoeg projecten de komende tijd voor mij :)

Back