E-Sky 500

Yo Knoxville, jij als starter van dit topic, waar blijf jij met je bevindingen?
Je lijkt wel van deze planeet verdwenen man :)

De big lama wordt geleverd met een Li-Po 11.1V- 800mah.
Aangezien ik hier thuis nog 3cellen 1000 mah en een 3 cell 1500 mah heb liggen vroeg ik mij of of deze ook kunnen gebruikt worden?
Met de standaard batterij ligt de vliegtijd rond de 8 a 10 min.
ik zou graag deze tijd wat opdrijven zonder schade toe te brengen aan de esc en brushed motors.

Moet geen kwaad kunnen, even na 10 minuten kijken of de motoren en regelaar niet te warm word van het iets langer gebruiken.
Je kan altijd een heatsink op je motor plaatsen, daar worden ze ook niet al te warm van.

Laatst bewerkt:
- Heb je er verder nog mee gevlogen (ESKY 500)?

Ik heb er verder vooral binnen mee gevlogen en dat is super. De heli hangt machtig stabiel. Bij geen windsis het ook prima te doen om er buiten mee te vliegen. Echter, coaxiaal is in essentie (hoe groot ook) gewoon slecht (NIET) bestand tegen windvlagen omdat alleen de onderste rotor stuurt. De bovenste rotor balanseert alleen maar en die samenwerking kan flink verstoord worden bij wind. Hoe zwaar de heli ook is. Je kunt dit binnen ook goed zien bij een te hevige stuurbeweging. Dan begint de heli even te wiebelen.

- Hoe presteert hij op bv 50 m hoog, of hoger?

50 meter heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij zie je de heli dan niet eens meer man! Lijkt me lastig sturen. Daarbij is de wind steviger en vlageriger op die hoogte hetgeen niet goed samengaat met het coaxiale karakter van de heli

- Hoe lang kan je me de standaard batterij vliegen?
10 a 12 minuten. Ik heb er een xtreme battery bij gekocht met 850 mah. Daar vlieg ik iets langer op. Zeg 15 max.

- Als de batterij leeg raakt, valt hij dan als een blok nar beneden of zakt hij zachtjes?

De heli begint langzaam kracht te verliezen en daalt dan zachtjes. Je merkt dit ook op het moment dat je steeds meer gas moet geven om op dezelfde hoogte te blijven. Overigens zijn de twee 370 motoren prima in staat om de heli te voorzien van power. Zeker bij een volle batterij stijgt de heli zeer snel bij flink wat gas.

- Hoe reageert hij op bv crosswind, reageert hij snel op inputs.

Ja maar dan krijg je dus dat gewiebel waar wij dan zeer zenuwachtig van worden.

Kortom. Voor binnen een prachtige show heli. Voor buiten alleen bij geen wind (wat in nederland praktisch niet voorkomt, zeker niet op 50m). Je wilt dit waarschijnlijk niet horen maar een coaxiaal lijkt me niet geschikt voor hetgeen jij er mee wilt doen. Ook het extra gewicht van deze heli draagt daar niet aan bij.

Succes!

Dag Knoxville,

Alvast reeds bedankt voor de uitgebreide feedback !
Nu ben ik toch wat aan het twijfelen of ik hem zou aankopen of niet.
ik ben er alleen van plan om buiten mee te vliegen.
ik heb niet direct in de buurt een indoorclub en vind "open lucht" gewoon veel leuker.
Ze verkopen hem als buitenheli maar verschillende mensen spreken dit dus tegen.
ik ben er helemaal nog niet uit nu wat te doen.
nog maar een paar nachtjes over slapen :)

dag jongens

De crash van 30m hoog was mijn Big Lama en tot op heden ben ik er ook niet in geslaagd te achterhalen of het pilootfout of een bladestrike of een rukwindje.
In verband met vliegen buiten, wel het is ok indien er geen wind staat bij het kleinste briesje drift deze heli weg en bij een "rukbriesje" is hij bijna niet te controleren en vraagt al mijn concentratie om terug bij te sturen. Ondertussen is mijn 3in1 ook al uitgebrand zonder reden (Esky is dan toch consequent).

De review van knoxville is heel juist ik kan er niets meer aan toevoegen

Dag Ber60 ,dat was een pijnlijke video man, ik heb echt met je te doen.
Ik vond het in het begin heel erg leuk om naar te kijken, jammer van jouw crash.
ik ben nu alvast minder van plan hem aan te kopen.
ik zit nu ook in de piste van fp helis te denken om mijn video-avontuur mee te beginnen.
Als ze de BigLama als "buiten" heli voorstellen is het toch wel jammer te moeten vaststellen dat een beetje wind hem reeds vrij onstabiel maakt.

Dag crazykuki

Indien ge echt met vid/foto op heli's wilt werken zijt ge best met een cp heli werken en liefst zo groot mogelijk, 500 of 600 klasse deze zijn veel stabieler.
Een fp heli is nogal gevoelig voor wind, bij een "updraft" is men verplicht de rpm's te verlagen en verliest men ook bestuurbaarheid terwijl bij cp het toerental constant blijft en geen controle verliest een goed compromis zou een 450 of 500 coax zijn maar zo heb ik er nog geen gevonden, spijtig

Dag ber60 :)

Alhoewel ik mij reeds vrij zeker genoeg voel om met cp te starten wil ik voorlopig nog even de tijd overbruggen om na een stilstand van 1.5 jaar er opnieuw een beetje in te komen.
Vorige week vloog ik nog met een Raptor (Brandstof) en dat ging heel goed, ik hield de vlucht wel rustig en beheerst.
ik wil eerst even kijken met een goedkoper heli uitgerust met een goedkoper videsysteempje a la flycam 2 of 3 alvorens ik met video goggles en draaibare cam systemen de lucht inga.
Rond Augustus komt Multiplex met de Funcopter, (hij weegt 1.250 kilo en is fixed pitch) Deze heli zal waarschijnlijk de eerste grote test worden om zwaardere apparatuur mee de lucht in te nemen.
Voorlopig wil ik me eerst nog een heli aanschaffen die tegen een stootje kan (niet dat ik van plan ben om bewust te crashen;)) maar je weet maar nooit.
beter crashen met een fp dan met een cp.
Minder werk en beter betaalbaar.

greetz en hou je goed :)

Hallo ,

Ben net nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik kort geleden ook een
E sky big lama gekocht heb .

Heb nog weinig of geen verstand van heli's maar leek me een leuk toestel ..

Traingskruis erbij gekocht maar volgens mij is daar helemaal niet mee te vliegen ..
heb het er nu vanonder gegooid maar er is echt NIET mee te vliegen .. krijg hem nog een 10 cm de lucht in zonder die heli omvalt of doet waar hij zin in heeft .. is de controle echt zo moeilijk en moet je echt om recht op te stijgen zoveel corrigeren ??
m,n simulator werkt in ieder geval slecht op de pc ..

hopelijk kan iemand me is iets wijzer maken ?????

alvast bedankt , wout.

Hallo ,

Ben net nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik kort geleden ook een
E sky big lama gekocht heb .

Heb nog weinig of geen verstand van heli's maar leek me een leuk toestel ..

Traingskruis erbij gekocht maar volgens mij is daar helemaal niet mee te vliegen ..
heb het er nu vanonder gegooid maar er is echt NIET mee te vliegen .. krijg hem nog een 10 cm de lucht in zonder die heli omvalt of doet waar hij zin in heeft .. is de controle echt zo moeilijk en moet je echt om recht op te stijgen zoveel corrigeren ??
m,n simulator werkt in ieder geval slecht op de pc ..

hopelijk kan iemand me is iets wijzer maken ?????

alvast bedankt , wout.

Mits de heli goed is afgesteld, de swashplate moet recht staan, zal de Big Lama recht op stijgen en zonder al te veel problemen netjes moet kunnen hoveren.
Het is naar mijn inziens in ieder geval goed dat je het trainingskruis er af hebt gehaald, ik ben er persoonlijk geen voorstander van om een kruis te gebruiken, ook niet bij een stap verder.

heb de heli gisteravond is goed bekeken en de kap er is afgesleuteld , en de swashplate zat helemaal los ! heb die zachtjes terug op z,n plaats geknepen en terug in elkaar gezet .. deed het al gelijk een stuk beter .. net de servo's aan de achterzijde 1 tandje omhoog gedaan omdat de heli steeds maar achteruit vliegt .. zometeen maar is proberen .

Ik heb een tijdje met een Walkera Lama 2 micro helicopter gevlogen, maar ik werd gek van het "toilet bowl effect" Dit kon ik wel minimaliseren dankzij berichten op dit forum, maar ik kreeg het niet helemaal weg.
Binnenshuis vliegen is met tbe niet te doen zonder de boel te slopen.
Heeft deze heli ook veel last van tbe?

Back