E-sky belt cp v2 afstelling

Goeiendag mensen ,

Ik heb vanmiddag geprobeerd te vliegen..
Maar wat ik okk probeer ik kan de heli maar niet stil laten hangen op 1 plek.. en als die een beetje stkl hangt en ik geef iets gas erbij draait die gelijk om de as heen , lastig uit te leggen.. maar het is gewoon niet mogelijk om fatsoenlijk van de grond te komen! En als ik rustig land draai die ook gelijk weer om de as heen!

Ik zeg wel netjes tis voor mij redelijk nieuw 6ch , maar recht omhoog en omlaag moet ik zeker wel lukken!! :D

Maar dat lukt nog niet eens..

Iemand tips..? Of eventueel zelf testen..?

Omgeving hoogeveen!!

Alvast bedankt :):)

Laatst bewerkt door een moderator:
hoihoi,

''redelijk nieuw'' ... wil dat zeggen dat je niet eerder een 6ch CP gevlogen hebt??
wat is je ervaring met heli's?

feit is, dat deze heli's heel anders zijn dan coax heli's...
CP heli's (zoals je Belt-CP) zijn net als de echte, niet automatisch stabiel. (stabiel is een heli zoiezo niet, maar dat is bij coax etc gemanipuleerd).
je zult tijdens 't vliegen met dit soort heli's constant moeten corrigeren, dit hoort bij het vliegen.

als dit 't antwoord niet is, beschrijf es wat dan je ervaring is, en wat de heli doet in vergelijking met wat je met de sticks op je zender doet... :)

groet,
Hoogvlieger

EDIT:
wat het draaien om z'n as betreft, denk ik dat de Gyro op je heli z'n werk niet goed doet.
ik weet niet wat voor zender je hebt, maar je zult wat aan de instellingen moeten veranderen... :-|
misschien staat de gain te laag?

De ervaring met 6ch is gewoon nieuw voor mij :)
Met de sticks ben ik uiteraard voorzichting! ( handleiding eerst rustig gelezen:o ) ik snap wel dat de heli niet volledig stabiel kan vliegen , maar als ik al rustig start draait die gelijk compleet rond , daarna hangt die rustig eventjes.. en als ik gas los laat spint die ook gelijk rond , ik heb getest op de werkplaats.. grote hal zonder wind o.i.d !

Maar de heli kan gewoon niet fatsoenlijk opstijgen zonder te tollen , na het rond draaien word die pas stabiel.. , ik zal vanavond wel even kijken of ik het even kan filmen en uploaden.. :)

Btw.. ik ben niet gecrasht of iets!! Dat er iets krom of kapor is.. is nieuw uit de doos :)

dan heb je last van een euvel in je gyro.
hoe hoog staat je gain momenteel?

mijn ervaring met heli's die nieuw uit de doos komen (rtf), is dat
dit soort foutjes er makkelijk in kunnen sluipen tijdens het fabricage proces.

misschien werkt je gyro andersom? of staat er wat verkeerd afgesteld??

Gezien je verhaal is het raadzaam om eens langs te gaan bij een ervaren vlieger of club. Er zijn namelijk behoorlijk wat factoren die een rol kunnen spelen. Ik vlieg zelf in Dalfsen wel een eind rijden maar scheelt je misschien een hoop werk en crashes.

Op de ontvanger /gyro zitten 2 schroeven (tenminste, meestal zitten deze er...)

1 ervan is de gevoeligheid van de gyro
De andere is proportioneel

Die prop zorgt voor de verhouding gas/staart
Als deze niet goed staat, draait hij inderdaad constant rond. Dit kun je wel een beetje tegensturen, maar daar heb je dus die schroef voor...
Verdraai deze gewoon eens een stuk, en kijk wat het doet.
Wat het erger? Andere kant op draaien.
Ff opletten, dit ding kun je dus niet helemaal in of uitdraaien. Hij draait maar 180 graden oid, dus geen kracht zetten...

Als hij dan eenmaal ongeveer stilhangt, kun je hem met de andere schroef, de gain, strakker krijgen.
Zelfde principe.

Uit verveling zat ik ff op youtube te kijken.. de schakelaar gyro.sw kon weleens een foutje inzitten.. dat die tegen werkt.. dus ik sloot de accu even aan en keek na de servo voor de staart normaal als ik opstijg.. corrigeer ik dat dat die recht blijf hangen ( wat dus niet lukte) de servo bleef hangen op de verste punt en waardoor die ging spinnen! :) nu staat de schakelaar op 1 en werkt alles na behoren:o ik kan stil vliegen en rustig op de plaats opstijgen en landen , :D

Ik hou het wel bij beginners foutje :)

Ik de gebruiksaanwijzing stond dat de schakelaar op 0 moest staan maar daarom had ik blijkbaar die problemen door ofzo dat de servo bleef steken :D

Maar nu ligt de accu ff aan de lader voor morgen dat ik ken vliegen ,

En die shows hou ik wel in de gaten lijkt me mooi om mee te maken , maak me toch niet veel uit waar het is in nederland ik rjj dr wel gewoon na toe :o

Dus misschien tot binnenkort :)

Dalfsen ligt vlakbij mij :) wanneer vliegen jullie dan ? Datum en tijd?? Kom ik wel ff langs ;) alleen ff kijken :o

Op de ontvanger /gyro zitten 2 schroeven (tenminste, meestal zitten deze er...)

1 ervan is de gevoeligheid van de gyro
De andere is proportioneel

is dat bij esky niet limit en delay ;)

SDC11655Large.jpg

nee, das weer wat anders ;-)

op een aantal esky apparaten heb ik een 2 in 1 gespot, dus ontvanger en gyro in 1 kast
standaard zender heeft dan een kanaal of wat te weinig, dus worden meerdere dingen met een paar simpele mixers op de heli geregeld.
Deze dingen zie je ook erg veel op coaxiale heli's

Dit is een echte losse gyro, dus dan is het weer anders
limit bepaald de eindpunten van de servo, zodat deze niet aanloopt als je voluit stuurt.
delay vertraagt de aansturing wat. kan handig zijn als de servo erg langzaam blijkt. Maar in theorie heb je die niet nodig

ik begrijp de werking wel van deze gyro , maar ik dacht idd dat de gyro die jij aan geeft alleen op coax heli's zaten :D

dus weer wat geleerd.

Nick

Dalfsen ligt vlakbij mij :) wanneer vliegen jullie dan ? Datum en tijd?? Kom ik wel ff langs ;) alleen ff kijken :o
In ieder geval op zondag vanaf 12:00, dan zijn er altijd wel leden. Zelf vlieg ik liever op zaterdag omdat het dan wat rustiger is. Aanstaande zaterdag lijkt het weer goed en verwacht ik er rond 13:00 te zijn. Stuur maar een pm als je langs komt, dan hou ik je op de hoogte.

uge4a6y8.jpg

Bedank nog voor je vliegshow joopB :) zag er super uit :D

Tot binnenkort weer

Leuk dat je even lang kwam Richard en bedankt voor het compliment! Zou leuk zijn als je weer eens langs zou komen. Succes met vliegen!

Kleine update en vraag!! :) ik heb vandaag eidelijk gevlogen met de heli na 2 kleine start probleempjes :o het valt reuze mee nog zn 6 kanaals , maar moet nog wel iets afstellen aan de staart , want hij draait nog iets helaas en de trimm stat al op zn uiterste , dus even de servo iets verplaatsen
, de controle ging verder super :D geen crash ondanks de harde wind nog netjes kunnen landen!!

Maar nu de vraag! Ik heb die houten blades.. maar ik wil liever die carbon
Maar ik zag ook fiber blades staan.. zijn dat gewoon het zelfde als die houten blades maar dan met carbon look??

Gr richard :o

yzuhy3yd.jpg

Dit is mijn probleemje dan :) dan zijn die bladen telkens uit balans , is fiber blades beter of gelijk carbon?

Gr!

Mooi te lezen dat de eerste vlucht goed is verlopen. Gebruik je de gyro in "yaw rate mode" of in "headin hold" mode? In het laatste geval klopt het niet dat je moet trimmen.

Glasfiber is zwakker dan carbon. Maar voor het rustig rondvliegen met een normaal toerental prima toepasbaar.

ff opletten trouwens..

bladen die aan de uiteindes een keer de grond gezien hebben, en dus een beetje gebarsten zijn, zijn levensgevaarlijk om alsnog mee te vliegen..

vaak stopt men lood in de voorlijst, om zo wat gewicht op de goede plaatsen te krijgen.
een gebarsten blad kan dit lood niet altijd intern houden, waardoor dit vliegenderwijs het blad verlaat.
Dit gaat doorgaans met een klap, en het is te hopen dat de tweede klap (het stuk vliegend lood) niet tegen je voorhoofd is..

Zeker carbon en glasbaden hier voorzichtig mee zijn, deze laten niet altijd goed zijn dat ze opengebarsten zijn,

Back