E-SKY belt cp v2 probleem

• Topicstarter Topicstarter THIZO
  • Startdatum Startdatum
T

THIZO

Guest
Deze heli is zalig maar gisteren stond ie op de grond en gaf ik geen gas, en ik besloot om es te kijken wat die idle up switch deed.
Ik doe de schakelaar om en plots beginnen die rotorbladen heel snel te draaien. Nadat ik dit deed vloog ik normaal en maakte ie een raar geluid.
Ik keek en het bovenste tandwiel (waar de motor is op aangesloten) was beschadigd. op 4 punten is er schade aan de tanden van het wiel.

Mijn vraag: dien ik het tandwiel direct te vervangen?

Ja, wanneer je het tandwiel ript door er opeens veel vermogen op te zetten kun je hem weggooien...ALtijd normaal optoeren en daarna pas in idle up zetten zodat de overgang niet zo groot is.

Wat Richard ook al zei, dat tandwiel kun je weggooien.

Ik krijg de indruk dat je je afvraagt hoe lang je hier nog eventueel mee door kunt vliegen?

Antwoord: absoluut niet. iedere keer dat die beschadigde plekken langs het motortandwiel komen (en da's dus heel vaak) krijgt alles (lagers, motor, maar ook electronica, in de heli een opdonder. Doorvliegen leid gegarandeerd tot nevenschade.

Vervangen, en voor een paar euro vlieg je weer vrolijk verder.
In het vervolg eerst rustig gasgeven, en dan tegelijkertijd de schakelaar omzetten en het gas weer dicht, dan gaat alles goed en blijft de boel heel.

Groet, Bert

Wat Richard ook al zei, dat tandwiel kun je weggooien.

Ik krijg de indruk dat je je afvraagt hoe lang je hier nog eventueel mee door kunt vliegen?

Antwoord: absoluut niet. iedere keer dat die beschadigde plekken langs het motortandwiel komen (en da's dus heel vaak) krijgt alles (lagers, motor, maar ook electronica, in de heli een opdonder. Doorvliegen leid gegarandeerd tot nevenschade.

Vervangen, en voor een paar euro vlieg je weer vrolijk verder.
In het vervolg eerst rustig gasgeven, en dan tegelijkertijd de schakelaar omzetten en het gas weer dicht, dan gaat alles goed en blijft de boel heel.

Groet, Bert

Ik zal het tandwiel zo vlug mogelijk vervangen. Wel jammer dat ik er nu niet meer mee kan vliegen. :(
Zijn er nog andere onderdelen die mss beschadigt zien die ik niet kan zien?

Back