E-Sky Belt-CP

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Cornholio, 26 jan 2008.

  1. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Daar ik teveel schrik had om men T-rex te crashen heb ik deze al een hele tijd geleden verkocht maar de heli-facinatie blijft aanwezig... Nu zag ik bij een recent bezoekje aan m'n LHS (voor de aankoop van een Kyosho Minium :p) in het uitstalraam een E-Sky Belt-CP staan voor de zeer schappelijke prijs van 231 eurootjes (compleet én vliegklaar). Mijn eerste gedacht was "damn, die moet ik hebben", mijn tweede gedacht was "eerst even info hierover opzoeken op het modelbouwforum... maar blijkt dat enkel de King II hier redelijk uitvoerig aan bod komt. Vandaar ook de ineens de reden voor dit nieuwe draadje.

    Zijn er al forumleden die ervaring hebben met deze heli? Voor- en nadelen ervan? Prijs-kwaliteit zal volgens mij wel dik in orde zijn en spareparts zullen in prijs ook wel meevallen (zeker in vergelijking met een T-rex bv) vermoed ik. Enfin, ik ben op zoek naar de usual info/gebruikservaringen/foto's/vid's... :d

    Even wat info van de fabrikant zijn webstek:

    [​IMG]
    [​IMG]
    【Specification:】
    1.Length:650mm
    2.Height:230mm
    3.Main Blade diameter:680mm
    4.Tail Blades diameter :130mm
    5.Motor gear:10T
    6.Main driven gear:140T
    7.Tail driven gear:110T
    8.Driven gear rate:10:140/110:22
    9.weight:About 670g(Including 1800mAh,11.1V li-poly Battery)

    【assemblage component:】
    1.Motor: 450 brushless motor
    2.ESC: 25A
    3.Gyro: ESKY professional gyro
    4.Servo:8g*4Pcs
    5.Transmitter:6-channel or above 6channel(helicopter system)
    6.Rcceiver: 6-channel or above 6channel
    7.Battery: Li-poly Battery 1800mAh,11.1V,20C discharge

    【Products features:】
    1.CCPM System
    2.Auto-rotation Stystem
    3.Tail rotor Belt Drive System
    4.High Inertial Main Blade
    5.High Rigidity Iron Main Shaft (6).Shock Proof Iron Landing Skids
    7.Full Ball Bearing & Metal Ball End
    8.High rigidity alloy tail boom
    9.High Strength Carbon Fibre Tail Stand

    1.High precision,high inertial main rotating head and CCPM control system.
    [​IMG]

    2.Built-in battery mounting ensure the batterys stability in 3D flight.
    [​IMG]

    3.Latest added antijamming equipment.
    [​IMG]

    4.Tail rotor and belt-drive system.
    [​IMG]

    Packing of kit version: Packing of RTF version:
    [​IMG] [​IMG]

    Aluminum box packing:
    [​IMG]
     
  2. AeroTronic

    AeroTronic Guest

    Als ik er de kans toe krijg, raad ik klanten de Belt-CP aan. Reden: standaard geïnstalleerd met borstelloze motor (+ 25A ESC), terwijl de motor van de HB King brak is. Ik heb net van iemand een 'super motor' gekregen waaruit steekvlammen kwamen, dat willen we zien (6) (filmpje later). De riemaandrijving heeft ook problemen bij de HB King, de geleiding door de lagers is slecht en de ratio klopt niet helemaal.

    Daarnaast wordt de Belt-CP natuurlijk geleverd met een supermooie accu: 20C en 1800mAh. Eigenlijk zou de Belt-CP dus meer dan 50 euro duurder moeten zijn dan de King...

    Laatste belangrijke verschil: ~10 cm grotere hoofdrotor en veel betere installatie van de servo's.

    Net zoals de eigenaar van Miracle Mart verbaas ik mij erover dat de King II populairder is dan de Belt-CP. De King II is weliswaar nieuwer, maar is eigenlijk niets meer dan een Honey Bee King I (die meer leek op de CP2 met zijn onderstel) met wat dingen van de Belt-CP gekopieerd.

    Notities op TS:

    Hoewel het op de site staat: geen enkele helikopter wordt standaard met alu box geleverd.
    'Anti jamming equipment' zit niet op elke Belt CP (mijn carbon versies hadden het nog niet bijvoorbeeld)

    En sorry: geen exact gevraagde info, maar interessante vergelijking lijkt mij.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2008
  3. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Heb de KING en vlieg ook soms met de BELT van een maat ...Geef Aldert gelijk ..de BELT is de betere koop ...stabieler en direct BL ... Maar dat de King een groter succes is , staat als een paal boven water ... check de buitenlandse fora maar eens ... de King is gewoon een superschattig klein helietje met een mooi glimmend staartje, terwijl de Belt een wat "plastikeriger" look heeft ...

    De belt - CP wordt nu massaal aangeboden aan dumpprijzen , ' t is niet meer normaal ... wie wat thuis is in ShenZhen ( ondergetekende :hammer: ) heeft 'm voor 140 euro netjes RTF op de mat tegenwoordig ) ...

    Maar de beginner geeft toch liever een paar tientjes meer uit bij een locale shop om de broodnodige initiële uitleg te kunnen krijgen ...
     
  4. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Zowel de belt cp als king II zijn leuke heli's. Prijs kwaliteit is dik in orde van E-sky, geen miskoop dus.
     
  5. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Wel ik moet zeggen het begint enorm te kriebelen om er direct ene te gaan halen, maar daar de vriendin niet mee lachen vrees ik :p Ik zal dus nog maar even wachten maar hij zal zeker komen... :d

    Verder zijn er hier op forum blijkbaar weinig personen die zelf een belt hebben? Als ik het draadje v/d king II goed heb doorgelezen stoppen de meeste er een BL motor in + andere gyro... ik denk dat je dan al bijna aan de prijs zit van een belt

    Wat is het verschil in grootte tss de 2? Iemand die ze allebei heeft en even een fototje kan maken misschien?
     
  6. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Een aantal andere club leden (heon) vliegen wel met de belt cp als ik ze donderdag avond (We vliegen altijd even in de indoor hal bij 4RC.NL ) zie zal ik even een foto maken, tenzij mij iemand voor is. Ik dacht dat de belt cp ongeveer even groot is als mijn trex 450 se plus minus dan.
     
  7. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    okay, op speciale aanvraag : de Cornholio - Esky heliRAI :)



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. john de kok

    john de kok Guest

    hallo guy5927

    ik heb de honey bee king 2 ik zie dat jij ook de belt cp hebt .
    ik kan met mijn king redelijk hoveren maar heb nog niet echt rond gevlogen .
    wat is het grootste verschil in vliegen van die 2 ?
     
  9. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Hoi,

    Die belt heb ik tijdje terug besteld voor een vriend en voor de lol effe naast elkaar gezet ( recht uit doos, hangt zelfs nog klein stukkie piep aan de paddle :D ) voor we hem invlogen ...

    Eerste indruk : dit scheelt zo weinig .. optisch inderdaad , maar qua vliegen echt wel stukken stabieler ... pas op hé, de king is voor zo'n kleintje echt ook wel berestabiel, maar met de belt VOEL je dat je een grotere heli in de hand hebt ...

    Het zijn 2 heerlijke helis voor hun prijs, volgens mij kan niemand dat ontkennen ...:thumbsup:
     
  10. john de kok

    john de kok Guest

    hij vliegt inderdaad wel stabiel heb wel wat dingetjes veranders zo als een hh gyro en de ESK005 43t pulley w/ belt and idler - King II en heb er nu extreem rotorbladen op zitten daar vind ik hem ook stabiler door geworden .
    maar als ik het goed begrijp is de belt cp makkelijker te vliegen ?
    ik zit er over na te denken om er een toestel bij te kopen .

    groetjes john
     
  11. Moelie2001

    Moelie2001

    Lid geworden:
    24 jul 2005
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi, ik heb ook twee weken geleden een belt cp gekocht.
    Na em wat beter mechanisch af gesteld te hebben, gisteren voor het eerst effe buiten
    gehooverd.
    En dit viel mij tot nu toe nog niet tegen, ik heb al wel heel wat uurtjes weg op de
    simulator.
    En dat is echt aan te raden, tot nu toe nog geen stukken.(afkloppen)
    Kwaliteit voor het geld ziet er zeker goed uit.


    Gr, Moelie.
     
  12. john de kok

    john de kok Guest

    ja afstellen moet je ze wel want uit doos vond ik ze niet echt vliegen en de hh gyro maakt ook heel erg veel verschil
     
  13. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Kweet nie of die nieuw is , maar deze is de grote broer van de BELT-CP :

    klasse .30 / 600

    [​IMG]

    natuurlijk kun je je dan wel afvragen of je dat geld dan niet beter aan een Trex 600 besteed ...
     
  14. john de kok

    john de kok Guest

    ik denk dat ik de belt cp er bij koop en dan met een 2,4 ghz zender heb je ook geen last meer van storingen
     
  15. tim01

    tim01

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    79
    hoy is de zender dan niet goe dat er nu bij zit
     
  16. tim01

    tim01

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    79
  17. Moelie2001

    Moelie2001

    Lid geworden:
    24 jul 2005
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Etten-Leur
    Zender die er bij zit is heus wel bruikbaar, maar met bv een graupner mx 12 of een spectrum zender heb je gewoon meer instellings mogelijkheden.
    Ook zijn deze wat nauwkeuriger omdat de potmeters beter zijn als van de Esky zender.

    Gr, Moelie.
     
  18. tim01

    tim01

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    79
    dank u
    Moelie
     
  19. AeroTronic

    AeroTronic Guest

    De mat zwart gekleurde staart kan natuurlijk altijd vervangen worden door een koolstofvezelfstaart, Guy1234 :wink:

    Omdat er nu interessante upgrades voor de King verkrijgbaar zijn, wordt de king juist ook interessanter. Maar je kunt natuurlijk ook altijd Align kunsstof fiberbladen op de Belt-CP zetten :)

    De E-Smart is al behoorlijk lang verkrijgbaar. Het is alleen een stuk lastiger om door te breken in een kleinere markt van grote heli's... Zeker als hij eigenlijk blijkbaar nog niet af is.
     
  20. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Je kan ELKE e-sky zo pimpen dattie het dubbele van een Trex450 kost ...;) ... alleen is dat gewoon niet heel slim ...

    De hoofdman van ons collectief krijgt hééél binnenkort zijn Gaui Hurricane 550 op de deurmat ... en DAT, mijn waarde vrienden, wordt gegarandeerd een interessante bezienswaardigheid ...:cool::cool::cool:
     

Deel Deze Pagina