E-sky big lama

• Topicstarter Topicstarter wout
  • Startdatum Startdatum
W

wout

Guest
Hallo ,

Ik heb een big lama gekocht omdat dit me een leuke heli leek , en zoals ik links en rechts lees best mogelijk voor een beginner ..

Heb er een trainingskruisje bij en met en zonder kruis al een acculading of 4 geprobeert .. ik kom nog geen 10 cm de lucht in !! ding doet precies waar hij zelf zin in heeft ..

kan iemand mij hiermee is helpen ??

alvast bedankt , wout.

Hallo Wout welkom op het forum ,

Als ik het goed begrijp gaat de heli zelfs met volgas maar een paar cm omhoog (als de lipo net geladen is) ?

hoi gammapooka ,

leuk dat je even reageert .. dank u .

heli wil zeker wel de lucht in ! maar dat is zo oncontroleerbaar dat ik nu al weet waar hij eindigt , ik heb er echt nog niks geen verstand van maar het lijkt mij toch dat hij op z,n minst wel recht omhoog zou moeten kunnen zonder hele grote correcties ?? als je nu de toeren opvoert kantelt hij vrijwel gelijk , of gaat schuin vooruit , of achteruit ..het lijkt wel of er niks goed staat??

Er zijn maar weinig lama's die vanuit de doos gelijk rechtomhoog kunnen vliegen.
Er valt altijd wel iets te fine tunen aan de heli zelf.
Wellicht is het handig als je je woonplaats vermeldt in je profiel, misschien kan iemand uit de buurt je dan helpen met je heli afstellen ?

heb m,n profiel een beetje aangepast hoor !

ik hoop ook dat er iemand is , die een en ander kan veranderen .

Hallo Wout,

Het klinkt als dat je je toestel nog moet "trimmen".
Als je heli loskomt gaat deze dan blijvend naar voren of naar achter, dan de elevator (hoogte) bijstellen via je trim op de zender.
Ditzelfde geldt ook voor je beweging zijwaards. gaat je heli blijvend naar links of rechts, dan zul je je aileron (rol) moeten trimmen naar de tegenovergestelde de richting.
Dit trimmen is juist best lastig wanneer je net begint met heli vliegen, want "alles" komt tegelijk op je af zeg maar.
Vandaar dat een beetje hulp in het begin je veel zorg zal wegnemen.
Mijn neefje heeft kortgeleden de "kleine" E-sky lama gekocht (v4), en ik moet zeggen dat dat een leuke heli is hoor!

Eric.

hoi erichevy ,

klopt helemaal wat je zegt ! maar volgens mij kan ik niet genoeg trimmen .. heb hem gisteravond is uit elkaar gehaald en de swashplate zat helemaal los ! heb het spul weer zachtjes op z,n plaats geknepen en was gelijk stukken beter .
heb net de servo's aan de achterzijde 1 tandje omhoog gezet omdat de heli constant achteruit blijft vliegen .. zometeen maar is proberen .

in ieder geval alvast bedankt en je hoort ervan .

Ok, succes!

Je heli gaat alleen teveel achteruit?, zit je accupakket wel goed op zijn plek?
Misschien dat je de lipo's verder naar voren kunt duwen, een klein beetje kan al voldoende zijn.
Dat zou je te kort aan trim naar voren kunnen verklaren.

Eric.

Back