E-sky gamma - keuze maken

Geachte heli kenners,

Ik heb beslist dat ik ook mijn eerste stap in de rc heli wereld wil zetten. Ik heb enkel ervaring met een 3 kanaals heli. In hoeverre je dat bruikbare ervaring kunt noemen natuurlijk ;)

Ik kom uit bij deze vier RTF pakketten :
[FONT=&quot]
FP 4 kanaals brushed: Esky HoneyBee FP V2 aan 90 euro[/FONT]

Esky Honey Bee V2 (Green) 4CH FP RC Helicopter RTF 2.4GHz (002435) [ESKY-HELI-002435G] - EUR82.82 : ESky TWF RC Helicopters, honey bee, honey bee king 3, belt cp v2, lama 3, lama 4
[FONT=&quot]CP 6 kanaals brushed: Esky HoneyBee CP V3 aan 120 euro
Esky Honey Bee CP3 (White) 6CH CCPM RC Helicopter RTF 2.4GHz (002437) [ESKY-HELI-002437W] - EUR91.54 : ESky TWF RC Helicopters, honey bee, honey bee king 3, belt cp v2, lama 3, lama 4
[/FONT]
[FONT=&quot]CP 6 kanaals brushless: Esky King V3 aan 150 euro
Esky Honey Bee King 3 (Blue) 6CH CCPM RC Helicopter RTF 2.4GHz (000016) [EK1H-E512LA] - EUR135.13 : ESky TWF RC Helicopters, honey bee, honey bee king 3, belt cp v2, lama 3, lama 4
[/FONT]
[FONT=&quot]CP 6 kanaals brushless: Esky Belt CP V2 aan 150 euro[/FONT]
Esky Belt CP V2 (Red) 6CH CCPM RC Helicopter RTF 2.4GHz (000014) [EK1H-E602RA] - EUR148.21 : ESky TWF RC Helicopters, honey bee, honey bee king 3, belt cp v2, lama 3, lama 4

Welke zou de voorkeur genieten? Ik ben in het bezit van de Phoenix Sim.

Alvast bedankt.

Zoek eerst even op het esky assortiment, dan zul je merken dater velen eenzelfde soort vraag hier gesteld hebben...

ga voor een honeybee FP 2. Goede leer heli en maakt de overstap naar een CP erg eenvoudig. Kan tegen een stootje en is erg goedkoop in onderdelen als er wat stuk mocht gaan.

Weer een coax is zonde van het geld die heb je in een week onder de knie en biedt dan geen uitdaging meer.

Heb je de FP onder de knie stap dan over naar een 450 size heli en laat de esky king en belt links liggen.

Maar dat is mijn mening.

Oei das lastiger dan je denkt.

Er zijn twee manieren om te leren heli vliegen. De eerste is een goedkopere heli nemen en jezelf de basis principes aanleren. En als je het dan leuk blijft vinden langzaam steeds een stapje hoger gaan

Een andere manier is een wat betere heli aanschaffen waar je langer mee vooruit kan en dan daarmee zelf of liever onder begeleiding van een kenner de eerste stappen zetten. Die kenner hoeft natuurlijk niet bij een club te zitten. Dat kan ook een piloot in de buurt zijn. Met name bij helivliegers zijn er veel wildvliegers die erg goed kunnen vliegen. De heli wereld is er bij uitstek een waar men altijd voor elkaar klaar staat om te helpen de eerste schreden op dit prachtige vlak te gaan zetten.

Waar woon je? Misschien kunnen we helpen.

Ik zou zeggen, heb je de drive om het echt te gaan doen, stap dan in op een leuke trex450 oid. Die zijn leuk te kopen tweedehands. En twijfel je, stap dan in op een goedkopere esky. Een coaxiale heli ben ik het mee eens....daar leer je het niet mee. Start dan inderdaad beter met een Fixed pitch heli als een Walkera hm004 oid.Hoe wel rekening met het feit dat beide heli's NOOIT zo uit de doos vliegen. afstellen en inregelen door een goede piloot gaat je heel veel schelen.

En heli vliegen is werken werken en nog eens werken....het is net als de trap op lopen met een knikker op een glazen plaat in je handen....Je bent de hele tijd bezig om hem in het midden te houden en de knikker wil steeds wegrollen. Maar als je het eenmaal kan...man man man wat een voldoening krijg je dan!!!

Met phoenix heb je in iedergeval al een top keus gemaakt. Heb je al een zender om hem mee te sturen?

Mocht je vragen hebben gil maar.

Laatst bewerkt:
had ik ff overheen gelezen dat je ook Phoenix hebt.

Dat is helemaal ideaal, dan zou het mogelijk zijn om zelfs de FP fase over te slaan en eerst flink met de sim aan de gang te gaan en meteen een 450 size aan te schaffen!

een sim verdient zich dubbel en dwars terug. Kan je goed het gevoel voor het heli vliegen mee onder de knie krijgen.

Dan kom het echter wel aan op doorzettingvermogen. Simmen kan soms wat saai zijn alleen. Met een goepje (leren) vliegen is erg gaaf en goed te doen! Als je het maar rustig aan doet. Maar ik ken idd iemand die eerst flink gesimt had...en die kon toen direct hooveren.... Het kan dus heel goed en dan is idd een 450 instap ideaal.

Back