e-sky heli ontvanger ombouwen voor vliegtuig

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jos Onderdelinden, 9 mrt 2019.

  1. Jos Onderdelinden

    Jos Onderdelinden

    Lid geworden:
    30 dec 2017
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb een e-sky zender met heli-ontvanger EK2-0708 gekregen ( met mixer speed gyro control) maar ik wil deze ontvanger voor een vleugelvliegtuig gebruiken.Is het mogelijk om het regelaargedeelte er af te pellen en op de vrijkomende pennen een gewone brushless regelaar aan te sluiten?

    Jos
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De unit bestaat uit twee printen, die met zes pennetjes met elkaar zijn verbonden. Op de ontvanger zijn dit de pennetjes van de kanalen 3 en 4, dus als je deze lossoldeert van de regelaarprint heb je een 6-kanaals ontvanger waarvan de aansluitingen van de kanalen 3 en 4 aan de onderkant zitten.

    Of het verstandig is om de ontvanger voor een vliegtuig te gebruiken weet ik niet. De 35 MHz versie is in ieder geval full range. Van de 2,4 GHz versie weet ik dit niet. Daarmee heb ik geen ervaring.
     
  3. Jos Onderdelinden

    Jos Onderdelinden

    Lid geworden:
    30 dec 2017
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Rotterdam
    De printen zitten met stekkers aan elkaar, dus ik hoef niet te solderen. Ik denk dat ik hem alleen voor indoor gebruik dus de range is niet zo'n probleem.
    Dank voor de reactie.

    Jos
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Voor indoor gebruik zijn deze ontvangertjes uiteraard goed te gebruiken.

    De printen zitten inderdaad met twee servosnoertjes met elkaar verbonden en de pennetjes van de kanalen 3 en 4 zitten ook niet aan de onderkant. Dat laatste was het geval bij de coaxiaal heli'tjes van Graupner, waarbij overigens de printen ook niet aan elkaar gesoldeerd zaten. Blijkbaar is mijn geheugen niet meer wat het geweest is.
     
  5. Jos Onderdelinden

    Jos Onderdelinden

    Lid geworden:
    30 dec 2017
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb de regelaar eraf gepeld en op de vrijkomende pennen een ESC aangesloten en het werkt! Ik heb alleen twee werkende kanalen maar die zitten allebei op de rechterstick dus voor een indoor kistje met alleen hoogte-en richtingroer moet dat goed kunnen.
    kale ontvanger 1.jpg

    Jos
     

Deel Deze Pagina