C
Cade
Guest
Hierbij een impressie van de net door mij aangeschafte helikopter: de E-Sky Honey Bee FP (model EK1H-E004). Dit schijnt dezelfde heli te zijn als de populaire Walkera Dragonfly #4 maar dan met betere elektronica aan boord en een ander kapje (welke ik persoonlijk mooier vind). Verder schijnt deze heli ook beter te zijn voor een beginner zoals ik.
De doos zoals ik 'm vanuit www.rc-expert.com in Hong Kong binnenkreeg. Ze hadden de doos van de heli gewoon ingepakt met een soort kaft papier, hierdoor heeft de doos wat deuken opgelopen wat een beetje jammer is. Het zou natuurlijk beter zijn geweest als ze de helidoos weer in een andere doos hadden verpakt. Op deze manier hoefden de mee bestelde accesoires dan ook niet in de originele doos gepropt te worden.
Pheeww, gelukkig hadden de mensen bij rc-expert gehoor gegeven aan mijn vraag of ze "gift" op de doos wilde zetten of een lagere waarde zodat ik geen extra kosten hoefde te betalen. Zoals je ziet aan de stempel is dit gelukt, geen rekening achteraf dus.
De doos van de heli. Deze lijkt als twee druppels water op de doos van de Honey Bee CP alleen is de tekst wat anders. Leuk detail is dat links de CP wordt afgebeeld en rechts de door mij aangeschafte FP variant. De paddles zitten bij de CP boven de bladen en bij de FP onder de bladen.
De inhoud van de doos. Naast de bestelde heli hadden ze een bundelactie (http://www.rc-expert.com/product-package.php?pid=260) waarbij je dan voor maar 50 dollar extra ook het volgende kreeg: een wireless cam, een Airwolf fuselage, een trainingskruis, een PC-kabel met software (FMS), een 7.4V 1600 mAh Li-ion accu i.p.v. de standaard 8.4V 650 mAh NiMH accu (met bijbehorende accuhouder waar ook de wireless cam in kan), extra bladen en een extra staartrotorblad. Naast dit moois hadden ze zelfs geheel onverwacht een tweede Li-ion accu erbij kado gedaan. Top! De Airwold fuselage past echter niet goed en is volgens mij voor een Dragonfly #04 gemaakt. Deze zal ik dus nog een keer passend moeten maken (en opnieuw moeten spuiten want de paintjob is echt waardeloos). Dit komt later allemaal wel een keer, eerst maar eens leren vliegen
.
De heli met zender. Het eerste wat opvalt is dat deze heli geen witte houten bladen heeft zoals de Honey Bee CP maar zwarte plastic bladen. Hier ben ik op zich wel blij mee omdat ik het idee heb dat houten bladen minder sterk zijn dan plastic bladen.
Een close-up van de kap. Hierin ben ik echter een beetje teleurgesteld omdat deze er niet uitziet. Afbeeldingen van de heli op internet hebben een veel mooier gefabriceerd kapje. Het lijkt wel of ze deze met de hand gesneden hebben want hij is totaal niet symmetrisch en het lijkt wel of de beide helften niet goed op elkaar aansluiten. Daarnaast zie je lijmresten zitten enzo. Ik vraag mij af of meerdere mensen met b.v. een Honey Bee CP of Dragonfly #4 hetzelfde hebben of dat ik de enige ben met zo'n lelijk kapje. Hieraan kan je net zoals de Airwolf fuselage zien dat het echt goedkope Chineese rommel is.
Onderaanzicht van de heli. Hier kan je de extra bijgeleverde accuhouder zien zitten die naast de krachtigere Li-ion accu ook ruimte biedt aan de wireless cam zodat ik een keertje leuke opnames kan maken vanuit de heli (als die neerstort bijvoorbeeld
).
Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop. Tot nu toe heb ik alleen nog maar over de grond geschoven met de heli (geen ruimte om ook daadwerkelijk op te stijgen en natuurlijk bang dat ik 'm meteen in stukken vlieg) en heb ik een acculading leeggedraaid op kwart gas om de beide motoren enigzins in te laten lopen. Daarnaast heb ik aan de instellingen van de 4-in-1 controlbox lopen priegelen om te kijken wat dit voor effect had op b.v. de staartrotor. Natuurlijk heb ik ook al op de sim geoefend en kan ik zeggen dat dit nog niet meevalt.
Op 4 januari aanstaande kom ik naar de Q Indoor in Delft om de heli aan een test te onderwerpen door een kenner en 'm goed te laten afstellen (en het meteen te leren). Daarna ga ik hetzelf proberen dus wie wilt lachen moet zeker komen :lol: :wink:.
Op het moment zit ik ook te wachten op een nieuw en sterker landingsgestel die ik besteld heb bij www.helidirect.com in Amerika. Met een beetje geluk hangt deze eronder als ik naar Delft kom. Foto's van het nieuwe landingsgestel volgen uiteraard nog.

De doos zoals ik 'm vanuit www.rc-expert.com in Hong Kong binnenkreeg. Ze hadden de doos van de heli gewoon ingepakt met een soort kaft papier, hierdoor heeft de doos wat deuken opgelopen wat een beetje jammer is. Het zou natuurlijk beter zijn geweest als ze de helidoos weer in een andere doos hadden verpakt. Op deze manier hoefden de mee bestelde accesoires dan ook niet in de originele doos gepropt te worden.

Pheeww, gelukkig hadden de mensen bij rc-expert gehoor gegeven aan mijn vraag of ze "gift" op de doos wilde zetten of een lagere waarde zodat ik geen extra kosten hoefde te betalen. Zoals je ziet aan de stempel is dit gelukt, geen rekening achteraf dus.

De doos van de heli. Deze lijkt als twee druppels water op de doos van de Honey Bee CP alleen is de tekst wat anders. Leuk detail is dat links de CP wordt afgebeeld en rechts de door mij aangeschafte FP variant. De paddles zitten bij de CP boven de bladen en bij de FP onder de bladen.

De inhoud van de doos. Naast de bestelde heli hadden ze een bundelactie (http://www.rc-expert.com/product-package.php?pid=260) waarbij je dan voor maar 50 dollar extra ook het volgende kreeg: een wireless cam, een Airwolf fuselage, een trainingskruis, een PC-kabel met software (FMS), een 7.4V 1600 mAh Li-ion accu i.p.v. de standaard 8.4V 650 mAh NiMH accu (met bijbehorende accuhouder waar ook de wireless cam in kan), extra bladen en een extra staartrotorblad. Naast dit moois hadden ze zelfs geheel onverwacht een tweede Li-ion accu erbij kado gedaan. Top! De Airwold fuselage past echter niet goed en is volgens mij voor een Dragonfly #04 gemaakt. Deze zal ik dus nog een keer passend moeten maken (en opnieuw moeten spuiten want de paintjob is echt waardeloos). Dit komt later allemaal wel een keer, eerst maar eens leren vliegen


De heli met zender. Het eerste wat opvalt is dat deze heli geen witte houten bladen heeft zoals de Honey Bee CP maar zwarte plastic bladen. Hier ben ik op zich wel blij mee omdat ik het idee heb dat houten bladen minder sterk zijn dan plastic bladen.

Een close-up van de kap. Hierin ben ik echter een beetje teleurgesteld omdat deze er niet uitziet. Afbeeldingen van de heli op internet hebben een veel mooier gefabriceerd kapje. Het lijkt wel of ze deze met de hand gesneden hebben want hij is totaal niet symmetrisch en het lijkt wel of de beide helften niet goed op elkaar aansluiten. Daarnaast zie je lijmresten zitten enzo. Ik vraag mij af of meerdere mensen met b.v. een Honey Bee CP of Dragonfly #4 hetzelfde hebben of dat ik de enige ben met zo'n lelijk kapje. Hieraan kan je net zoals de Airwolf fuselage zien dat het echt goedkope Chineese rommel is.

Onderaanzicht van de heli. Hier kan je de extra bijgeleverde accuhouder zien zitten die naast de krachtigere Li-ion accu ook ruimte biedt aan de wireless cam zodat ik een keertje leuke opnames kan maken vanuit de heli (als die neerstort bijvoorbeeld

Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop. Tot nu toe heb ik alleen nog maar over de grond geschoven met de heli (geen ruimte om ook daadwerkelijk op te stijgen en natuurlijk bang dat ik 'm meteen in stukken vlieg) en heb ik een acculading leeggedraaid op kwart gas om de beide motoren enigzins in te laten lopen. Daarnaast heb ik aan de instellingen van de 4-in-1 controlbox lopen priegelen om te kijken wat dit voor effect had op b.v. de staartrotor. Natuurlijk heb ik ook al op de sim geoefend en kan ik zeggen dat dit nog niet meevalt.
Op 4 januari aanstaande kom ik naar de Q Indoor in Delft om de heli aan een test te onderwerpen door een kenner en 'm goed te laten afstellen (en het meteen te leren). Daarna ga ik hetzelf proberen dus wie wilt lachen moet zeker komen :lol: :wink:.
Op het moment zit ik ook te wachten op een nieuw en sterker landingsgestel die ik besteld heb bij www.helidirect.com in Amerika. Met een beetje geluk hangt deze eronder als ik naar Delft kom. Foto's van het nieuwe landingsgestel volgen uiteraard nog.
