E-Sky Honey Bee gekocht

  • Topicstarter Topicstarter honey bee
  • Startdatum Startdatum
H

honey bee

Guest
dag liefhebbers!

Na veel twijfelen heb ik de stap uiteindelijk gezet. :D
Ik wilde een heli die eigenlijk alles kon tegen een betaalbare prijs.
Na wat speurwerk op het web ben ik terecht gekomen bij www.eshobjb.com
Daar heb ik de (vorige versie alweer?) E-Sky honey bee 3D v3 RC helicopter - SET aangeschaft. (159,-)

Meteen heb ik een aantal vraagjes. :?:
Ik lees veel over de brushless motoren. Daar moet ik er dus 1 van hebben. Kan ik die zomaar plaatsen?

Kan ik de bijgeleverde zender gebruiken voor een eventuele 2e heli?
Dan denk ik aan een heli die een slag groter is (Protech o.i.d.)

Ik ben volledig nieuw in deze heli hobby dus als er een domme vraag tussen zit moet je me dat niet kwalijk nemen,
 
Gefeliciteerd met de aankoop van je hb2. Het is inderdaad een erg leuke heli, maar alles kunnen is wat overdreven.
Met de standaard setup vliegt hij leuk, maar wil je verder moet je toch aan wat meer power gaan denken.

Lees dit draadje maar eens door voor meer info over de ombouw.

En morgen (2de paasdag) vliegt hij weer in Doetinchem bij de indoor.

gr Remco
 
Ben ik weer....

Vandaag heb ik hem binnengekregen!

Mooi compleet pakket rechtstreeks vanuit China.

De heli gaat alleen niet erg hoog...of ik doe iets fout. :oops:
Ik ga er vanuit dat ik iets verkeerd doe.
De maximale vlieghoogte vandaag was zo'n 15cm :?
(gebruikte accu Li-Po 1300)

Roep eens wat....
 
Nou net nog met die van mij buitengevlogen en toch zeker op een meter of 10 gezeten, dus hij kan het wel hoor.

Waar moet je zoeken..... neem aan dat je 3 cellen lipo hebt...

Trek de motors los van het mixerboard en kijk (met een geo driehoek) eens hoever je bladen gaan dus wat voor hoeken ze maken.

Hoveren met de standaard zender doe je op ongeveer 3/4 stick.

Accu wel goed vol zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Dus eea kan je nog wel proberen.

gr Remco
 
De motor losrukken? Geodriehoek er tegenaan houden?
euuhh.... 8O

Ik snap het even niet.

Maar goed...zojuist dikke pech. De staartmotor is doorgebrand... :cry:
tenminste...hij stinkt enorm en doet het niet meer.
En dit al na 2 testvluchten. Is niet goed denk ik. Dus
maar een mailtje gestuurd naar www.esjobjb.com.

Nu maar afwachten.
Misschien nog tips over de staartmotor :?:
 
Niks eng, gewoon de rode stekkertjes van je mixer board los nemen. Je kan dan met een losse accu (4cellen) kijken wat je servo's doen.

Maar hoe krijg je het voor elkaar om de motor nu al door de laten branden.. die van mij is zeker al een vlucht of 20 goed, een een maat van me vliegt er nu al maanden mee.

gr Remco
 
Ik zag bij RCstore.nl een tailmotor staan voor 4,25.
Deze is van de Dragonfly. Is deze gelijk aan de tail motor
van de honey Bee V2?
 
nou, als ik de eigenaar zou zijn, dan zou ik spleetogen hebben:)
dat is dus niet het geval.

trouwens, dat (nieuwe) motortje pas niet is het bestaande gat
zag ik. Zijn daar ook oplossingen voor?

Ik baal wel als een stekker dat ik niet meer kan oefenen.

Dan nog wat anders. De software die er bij zat werkt niet goed.
Tenminste....De throttle moet ik met beide sticks op de afstandsbediening
regelen. Softwarematig instellen gaat niet.

Ideetjes?
 
En nu nog wat:
Op de afstandsbediening zitten een aantal schalelaars.
Voor reverse...nu ben ik (per ongeluk :oops: ) aan het
schakelen geweest. Nu weet ik alleen de standaard instellingen niet meer.
Hellluuuuuuupp.
 
Heli bij landingsgestel goed vasthouden en aanzetten...

reverse voor gas in de gaten houden, functies testen of het nog allemaal correct is :wink:
 
Welke software gebruik je? Indien Tru-Flite 3D of FMS kan je hier even kijken en/of vragen stellen :wink: .

Die DIPswitches op de achterkant zijn voor het reversen van de kanalen jah.
Voor de Honey Bee 2/3D weet ik die standen niet, maar voor de Dragonfly is het on-off-on-on-4 maal off.

Je kan het ook gewoon testen met je zender, neem aan dat dat een mode 2 zender is (gas links),
dan moet rechterstick naar voren de swashplate naar voren hellen;
rechterstick naar links, swashplate naar links hellen.
:teacher: Swashplate is dat rondje onder de rotorkop waar de servo's met stangetjes aan zitten, die geeft de bewegingsrichting van de heli aan.

Gas/pitch en tail kanalen zijn echter wat moeilijker te checken, dan moeten de main- en staartrotorbladen eraf!
Makkelijkst is iemand anders met diezelfde heli vragen wat e instellingen voor die switches zijn.

Groetjes, Geoffrey 8)
 
G zei:
Gas/pitch en tail kanalen zijn echter wat moeilijker te checken, dan moeten de main- en staartrotorbladen eraf!

Waarom zou je dat doen...gewoon goed en stevig vasthouden. Bij een brandstofheli is het misschien een vereiste maar een micro heli kun je heus wel vasthouden hoor ;)

Goed vasthouden en zodra die gas geeft gewoon de gashendel ff de andere kant op duwen, heli uitzetten, reversen op de zender en klaar is kees :)
 
Vast houden is niet echt nodig, het is een kwestie van gedoseerd gas geven.
Zodra er wat beweegt, heb je je antwoord.
 
@ pjoeter
doe toch maar vasthouden
wat als je gas in reverse is ?
jij denkt "gas dicht " en de heli er als een speer vandoor.
ben je maar alleen ? geen nood . gewoon je landinggestel met 2 strippen duck-tape op tafel plakken.
 
Vraag Laurens maar, die had z'n vinger toch aardig bezeerd, toen hij per ongeluk het gaskanaal gereversed had (Pitchkanaal niet, computerzender),
die heli (Robbe Spirit Pro/Eolo) is iets groter dan deze micro's, iets van 81 cm rotordiameter dacht ik.

a164c941d5f66b9a6d17ded292a496b2.jpg
 
Is ook zo, op die manier kun je natuurlijk wel je reflexen testen.
P.s. die van mij doet niet als ik hem per ongeluk vol gas aanzet.
( heb net even geprobeert )
 
Er ligt ook nog wat andere resulataat op de grond ... Bloed dus :(.
Oppassen tegenwoordig zijn als je er niet goed mee omgaat modelbouw vliegtuigen/helis moordwapens.
 
Back
Top