e sky honeybee cp3 goede beginners helikopter?

Hallo,

Ik heb al een tijdje elektro gereden en het lijkt mij ook wel eens leuk om er een helikopter bij te hebben maar is de e sky honeybee cp3 een goede beginners helikopter?

Ik heb wel een beetje ervaring met helikopter vliegen ik heb ook zon klein helikoptertje voor binnen :)

Groet,

Wessel

vanuit de "zwarte markt heli" denk ik dat een cp nog ff te hoog gegrepen is, ik zelf had een tussenstap nodig, (ik heb een belt cp, de grotere broer van de honeybee)
ik heb die gevonden in de robbe nano arrow (nine eagles solo pro, bravo sx en nog een paar, zijn dezelfde)
4 kanaals single rotor helitje voor binnen, met een dual rate, oftwel beginner en gevorderde instelling op de zender, ze vliegen heel stabiel en zijn daardoor geschikt om je het vliegen met alle richting besturingen tegelijk machtig te maken.
de stap naar de cp heli is daarna een stuk kleiner geworden.

je zegt dat je electro gereden hebt, auto's dus neem ik aan.. ben je al over je gas-dicht trekken reflex heen ? (hier spreekt ervaring..haha)

Als je net begint met heli vliegen, kun je ondersteboven vliegen voorlopig nog wel totaal vergeten,
normaal hoveren wordt eerst al een hele uitdaging !
als je net als ik meteen een cp heli koopt, ga je snel tot de conclusie komen dat je een tussenstap nodig hebt tussen de 3 kanaals en de 6 kanaals ! Andere optie is heel veel onderdelen kopen
voordeel is dat je ook eerst de cp kunt kopen, en dan achteraf alsnog een andere om de basis mee te leren

Niet lullig bedoelt, maar het gemiddelde beeld van de auto rijders is dat deze in de regel niet zo ongelooflijk veel geduld hebben :mrgreen:

En dat ga je echt nodig hebben om het meteen met een cp te leren, zeker met de esky cp's.
Ze hebben de naam nog wel eens wat onderdelen te verliezen/in vlucht er mee stoppen.
Niet erg, maar wel erg hinderlijk en je crasht dus vaker dan nodig.

maar iedereen is anders, iedereen leert anders.

Wil je echt leren vliegen, zorg dan voor een goede simulator
Lees je in in de techniek van de heli.
Begin eventueel met iets als een fp (met een normale flybar, niet de 45 gradnen flybarversies) bv een esky honeybee Fp of de ikarus piccolo v2
Ziet er niet uit, maar je leert er wel goed mee vliegen. Als je voldoende geduld hebt, want ook bij deze apparaten heb je dit nodig!

alleen bij een cp ben je continu meteen aan het sleutelen en onderdelen aan het vervangen, bij de twee fp's van net dus niet. kwestie klikken, afstellen en verder,

Best wel grappig om te horen dat een auto rijder niet altijd even veel geduld heeft en de stap van 3ch naar 6ch heel moeilijk is :p. Ik ben namelijk van auto naar 3ch naar 6ch gegaan zonder sim en nog geen 1 keer gecrashed xD.

Wel moet ik erbij zeggen dat het natuurlijk niet van zelfsprekend is. Zo is een goede, betrouwbare cp heli eigenlijk een must, zeker voor zo'n grote stap! En heb je bakken geduld nodig (reken nog maar niet op stuntvliegen, gewoon goed vliegen is al uitdagend).

Ik heb een risico genomen door dit te doen, maar het is me goed bevallen. Voor jou kan dit ook zo zijn, maar ook evengoed totaal niet. De "veilige" stap is een 4ch fp, en je zult het je nooit kunnen beklagen achteraf. Bij 6ch cp wel.

Greetz,
Sander

Ik ben van auto naar 3ch naar 6ch gegaan zonder sim en nog geen 1 keer gecrashed xD.

Wel moet ik erbij zeggen dat het natuurlijk niet van zelfsprekend is. Zo is een goede, betrouwbare cp heli eigenlijk een must, zeker voor zo'n grote stap! En heb je bakken geduld nodig (reken nog maar niet op stuntvliegen, gewoon goed vliegen is al uitdagend).

Ik heb een risico genomen door dit te doen, maar het is me goed bevallen. Voor jou kan dit ook zo zijn, maar ook evengoed totaal niet. De "veilige" stap is een 4ch fp, en je zult het je nooit kunnen beklagen achteraf. Bij 6ch cp wel.

Greetz,
Sander

Dit is nou een goede tip. Iemand die er zelf ervaring mee heeft!
Hier kan je iets aan hebben Wessel.

Groet.

Wessel,

De E-Sky Honey Bee FP V2 is een aanrader om te leren vliegen. Vrij stevig/robuust, onderdelen érg goedkoop én hij vliegt zoals een helikopter vliegt dus continu sturen vanaf opstijgen tot landen :p

De cp helikopters (dus ook de CP3) van E-Sky zijn geen aanrader, kwaliteit is zo minimaal dat je je meer ergert :bad-words: dan vliegt :rolleyes:

Ik heb (had :confused: ; stom genoeg :oops: verkocht) ontzettend veel lol met mijn Honey Bee; de daaropvolgende King V3 was al een stuk minder en de Belt CP V2 was helemaal een :onweer: ...

Punt(je) is wel dat E-Sky al heel lang niet meer uitlevert; dus alles wat nu nog verkocht wordt is eigenlijk 'oude voorraad' :???:

Misschien een optie is de Walkera Ufly-S

(Zover ik weet zijn er verder bijna geen 90° fp (fixed pitch) helikopters op de markt meer leverbaar)

Groet,
Robbie

Best wel grappig om te horen dat een auto rijder niet altijd even veel geduld heeft en de stap van 3ch naar 6ch heel moeilijk is :p. Ik ben namelijk van auto naar 3ch naar 6ch gegaan zonder sim en nog geen 1 keer gecrashed xD.

Greetz,
Sander

De uitzondering bevestigd de regel :mrgreen:

Maar serieus, er zijn zo ontzettend veel mensen die het zichzelf niet aangeleerd krijgen (als ze zelf gaan proberen het zich eigen te maken)
Zeker bij een cp komt het practisch bijna niet voor dat het lukt...

Of je moet idd engelengeduld hebben, maar daar zijn weinigen mee gezegend.

En wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet.
ik heb het mezelf aangeleerd, alleen ik ben begonnen met de fp.

Ok,

Ik ben maar tot de conclusie gekomen dat het toch geen cp3 wordt.

Wat zou dan een leuke helikopter zijn om mee te beginnen minimaal zo groot als de cp3 groter mag en waar ik wel een beetje snel mee kan vliegen over de kop mag ook als het kan :)

Prijs rond de 150 euro

Groet,

Wessel

P.S ik heb best wel ontiegelijk veel geduld voor een auto rijder
en ik heb gevlogen met de silverlit metal: infrarood helikoptertje grappig ding trouwens

Dan heb je als cp heli eigenlijk alleen de mcpx, als het ook een beetje crashbestendig moet zijn.

Voor jouw idee, een zender zit tussen de 50 en 500 euro, en een beetje 450 maatje zit gewoon erg snel op 500 eur, en dan moet je nog batterijen en laders.
En een 450 is nog "maar" 60 cm van kop tot staart, en kan geen enkel tikkie hebben.

Maar er zijn er vast velen die 45 graden flybar heli's, coaxen etc uit hun hoofd weten die wel in het budget passen.
Alleen die zijn zelfstabiliserend, dus totaal niet vergelijkbaar met een normale cp

ik zou je aanraden om een simulator en een fixed pitch heli te kopen, mag best een kleintje zijn (dan kun je ook binnen vliegen ), het blijft regelmatig pokkeweer, en dan is buiten geen optie, zeker in het begin is wind je grote vijand.
een nano arrow van robbe of een solo pro koop je voor 119 euro compleet en in alu koffertje, (of minder als het een 2e hands mag zijn) ze zijn wel kleiner dan de honeybee, maar vliegen van zichzelf goed, en zijn daarom geschikt.
op de simulator kun je jezelf bekwamen in het vliegen en ook op z'n kop zoals je steeds zegt, je zult zien dat dat nog helemaal niet zo simpel is, een enkele (dure) computerzender daargelaten (met inverted flight schakelaar) kom je snel in de problemen ondersteboven omdat opeens alle controls andersom reageren, zoiets als met je eerste autootje naar jezelf toe rijden, maar dan op alle functies tegelijk (behalve het gas)
ben je met je fixed pitch lekker aan het vliegen en je kunt m op de sim knap in de lucht houden met stunten, dan kun je er eens aan gaan denken om het in het echie te gaan doen.
koop je nu al een collective pitch heli, (3d heli) dan ga je voorlopig nog op het gas vliegen, met een daarop mee bewegende pitch, dus vlieg je eigenlijk fixed voor het gevoel. is ook mogelijk natuurlijk, maar makkelijk is zeker anders !
(al was het maar omdat die nano arrow bijvoorbeeld, een 3 assen stabilisatie gyro heeft, waardoor je je kunt concentreren op het besturen ipv corrigeren)

Ik denk dat het beste machientje om mee te beginnen toch een mcpx is.. Icm een goede sim.
Moet perfect doenbaar zijn door zijn crashbestendigheid en dan heb je direct een heli om loops enzo te gaan doen..
MAAR een must is dan wel een dx6,7,8,.. om hem heel rustig te kunnen afstellen.

Ik geef je de raad om eerst nog wat verder te sparen en dan bv een mcpx te kopen..

Ik denk dat het beste machientje om mee te beginnen toch een mcpx is.. Icm een goede sim.
Moet perfect doenbaar zijn door zijn crashbestendigheid en dan heb je direct een heli om loops enzo te gaan doen..
MAAR een must is dan wel een dx6,7,8,.. om hem heel rustig te kunnen afstellen.

Ik geef je de raad om eerst nog wat verder te sparen en dan bv een mcpx te kopen..

Tuurlijk... Iedereen probeert deze jongen niet te hard van stapel te laten lopen en hem te vertellen dat hij niet meteen met een CP moet beginnen, dus ook niet met een mCP X, en dan vertel jij doodleuk dat je denkt dat een MCP X tóch de béste keus is.

Waar heb jij het mee geleerd als ik vragen mag?
En wie betaalde de crashes, pa&ma of jij?

Heb je ooit wel al eens een mcpx gevlogen?
Dat spul krijg je amper kapot. Icm een sim is dat gewoon makkelijk te doen ! Het is misschien wel een cp maar heeft veel eigenschappen van een fp : crashbestendig, klein, en het belangrijkste is dat je hem niet moet afstellen ! Bij de meeste die met een 250 of hoger begint gaat het vaak fout door slechte afstelling etc (tenzij je hulp vraagt bij een ervaren persoon) Er zijn heel veel mensen die direct cp begonnen zijn dus geef dan eens een reden om het niet te doen, ZEKER een mcpx is perfect doenbaar !

Heb je ooit wel al eens een mcpx gevlogen?
Dat spul krijg je amper kapot. Icm een sim is dat gewoon makkelijk te doen ! Het is misschien wel een cp maar heeft veel eigenschappen van een fp : crashbestendig, klein, en het belangrijkste is dat je hem niet moet afstellen ! Bij de meeste die met een 250 of hoger begint gaat het vaak fout door slechte afstelling etc (tenzij je hulp vraagt bij een ervaren persoon) Er zijn heel veel mensen die direct cp begonnen zijn dus geef dan eens een reden om het niet te doen, ZEKER een mcpx is perfect doenbaar !

Jelle,

Een heleboel redenen zijn hierboven al gegeven. Bovendien zijn dat mensen van wie ik verwacht dat ze heel wat meer ervaring hebben met helikoptervliegen dan jij, en zij raden het alsnog af. Dat deze heli crashbestendig is, wil niet zeggen dat het motiveert als je aldoor crashed. Het is een voordeel dat hij niet meteen kapot hoeft te zijn. Dat ben ik met je eens.

Maar nog een reden: Eigenwijsheid. (niet persoonlijk Wessel)

Stel, Wessel kiest niet voor een mCP X, maar wel voor een CP als T-rex 450. Hij legt alle goedbedoelde adviezen naast zich neer. Hij koopt een reeds gebouwde. Deze is afgesteld door de vorige eigenaar en deze vorige eigenaar beweert dat de heli absoluut goed vliegt. Yes, denkt Wessel. De mensen op het forum gaven me gewoon slecht advies. Deze heli vliegt goed.

Nadat de vorige eigenaar hem heeft voorgevlogen kan het bij Wessel helemaal niet meer stuk. Hij komt thuis en denkt, het is windstil, ik ga het gelijk proberen. Het is niet zo moeilijk. Dat zag ik namelijk toen de vorige eigenaar hem voor vloog.

Wessel sluit de accu aan en doet wat hij de vorige eigenaar heeft zien doen. En tot zijn verbazing komt de heli los. Hij helt wat naar links dus wat doe ik nu? Nou ja, gewoon proberen. 2 minuten later gaat Wessel naar huis, met alle stukken die hij kon vinden bij elkaar. Het was toch niet zo'n goede heli, denkt hij. Of... hadden de mensen op MBF misschien tóch gelijk?

Volgende reden. De heli van Wessel is kapot. Wat nu? Zelf heeft hij niet zoveel verstand van wat er allemaal stuk is. Dan maar mee naar een hobbyzaak. Deze meneer verkoopt hem een heleboel. Zo veel denkt Wessel. Dat gaat wat kosten. (hoeft niet per se in 1x, maar als je meerdere keren crashed.) Al met al heeft Wessel een heleboel geld uitgegeven aan meerdere crashes, en denkt hij, had ik nu toch maar een makkelijkere heli gekocht.

Zijn geld is op, dus hij kan ook geen Walkera UFly S kopen. Teleurgesteld denkt Wessel, ik houd het wel bij auto's.

Groet,
Jasper

Dit heeft toch niets te maken met de keuze om voor een mcpx te gaan?
Ik raad ook wel niet echt aan om direct een 450 te nemen, misschien dat dat wat onduidelijk overkwam maar ik ben er van overtuigt dat je met de mcpx goed kan beginnen..

Maar goed, hangt ook veel af van hoeveel aanleg je hebt etc laten we hierbij het discussie afronden en de TS zal nu wel genoeg info hebben om een keuze te maken aldaniet eigenwijs.. ;)

een mcpx heeft een onrustig vlieg gedrag.
denk dat de ts eerst eens een beetje het besturen van een heli moet leren want een heli stuur je niet zoals een auto dan zul je altijd over corigeren met resultaat crash.
ik zelf denk ook dat ie het beste met honeybee fp v2 oftewell een walkera ufly kan beginnen vliegt het zelfde als een cp alleen kun jer er niet stunt mee vliegen. als je deze heli in de lucht kan houden lukt een cp zeker
een cp heli is zeker niet zonder gevaar als beginner en veiligheid staat voorop.
ook een trainings kruis mee bestellen en als je een beetje kan hoveren en landen zo snel mogelijk eraf halen trainings kruis brengt ook trillingen dus niet echt stabiel maar je kunt wel snel een noodlanding maken zonder stukken;)

Back