E Sky Hunter (Lama) draaid om as

Hallo mede modelbouwers.

Ik wou nu net na dat ik m'n heli had gerepareerd even gaan vliegen.
Echter ging dit niet aangezien ik met het volgende probleem zit.

Als ik gas geef draaid de heli om zijn as, zo snel zelfs dat tegensturen geen zin heeft. De trim staat gewoon op normaal, ik snap er niks van?
Het tandwiel dat er op zit is splinter nieuw, die heb ik namelijk vervangen.
Ook heb ik de motoren na gelopen waar voor zo ver ik weer niks mee aan de hand is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik morgen op m'n werk met een paar collega's vrolijk kan vliegen.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan

Ohja, ik heb de proportinal meter ook al geprobeerd, dit heeft geen resultaat.
Hij blaast de wind ook niet naar beneden maar opzij.

Dat hij de wind opzij blaast kan, maar dan gaat hij echt de lucht niet in, maar racet hij in het gunstigste geval over de grond ipv omhoog te gaan :)
De proportioneel zou ik niet verstellen als hij eerder prima vloog. Zo'n grote spin zal je proportioneel ook niet opvangen. Eerst moet je heli goed zijn vóór je met je gyro's gaat klooien voor het fijne vliegen.
Als de heli uit staat; voel dan eens aan de rotors of ze beiden even soepel, licht en vloeiend rond gaan. Ik gok dat er een motertje of asje te vast is gemonteerd waardoor 1 rotor minder makkelijk ronddraait waardoor de moter te hard moet werken.
Jakko

Hoi Jakko,

Zowel de bovenste als onderste rotor gaat gewoon soepel, ook hoor ik geen rare geluiden.
Misschien wel handig om er even bij te vermelden: De heli is 5 dagen en 3 accu's oud.

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Nou, ik had een slechte landig gemaakt waarna de cancopy gescheurd was.
Daarom zij m'n pa: oh dat is nu toch al kapot, dan kan ik het ook wel even proberen!
En dat was een hele korte vlucht waarna hij gas gaf toen hij schuin op zijn kant lag.

Dus vandaar :-)

Iemand anders vertelde mij dat het waarschijnlijk toch de motor zou zijn.
Echter draaid die ook gewoon en hij gaat niet extra zwaar-of licht, en ook geen gekke geluide...

Misschien een totaal loze opmerking aangezien ik geen verstand heb van de lama of zijn onderdelen, maar weet je zeker dat het tandwiel wat je er in hebt gezet exact hetzelfde aantal tanden heeft als de gene die er in zat? Een tandje verschil zou al resulteren in een spinnende heli.

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee.
Ik heb hem besteld onder Esky Hunter onderdelen, dus dan ga ik er van uit dat het exact de zelfde is?

Ja dan is er geen twijfel, het tandwiel is dan prima. Ik begrijp niet goed hoe het komt dat hij dan ronddraait. Als je hem langzaam laat draaien door gas te geven, is er dan 1 rotor die veel eerder begint met draaien dan de andere? Bij mij beginnen ze bijna tegelijk.
Je hebt wel boven en onder dezelfde bladen gemonteerd? (A en B bladen dan)
Jakko

Hey

Als je de motors met elkaar verwisselt (als dat kan bij deze heli) Draait hij dan de andere kant in of blijft het hetzelfde?

Groeten

Boven heb ik A bladen gemonteerd en onder B.
De onderste rotor begint zichtbaar eerder te draaien en komt ook sneller op gang.
Volgens mij draaid de bovenste rotor zachter.

Ik zal zo even proberen stekkers van de motoren te wisselen.

Pfieuw!

Ik zat net even na te denken, maar ze draaien allebij de zelfde kant op! En dat moet dus niet. Echt, ik snap niet dat ik daar niet aan gedacht heb!
Even snel de lama van een collega geprobeerd en ja hoor, die draaien allebij de tegenover gestelde richting op. Logisch natuurlijk!
We vliegen hier elke pauze op het werk met z'n 3e/4e vandaar dat ik het even snel kon chekken!

Enorm bedankt voor de inzet!
Ik vind het echt stom dat ik er niet aan gedacht had...

Back