e sky hunter vibreert enorm

hey,

ik ben begonnen met het heli vliegen. Het lukt al aardig maar:
na een aantal crashes (waarvan de laatste toch wel heftig...van de trap) vibreert mn heli heel erg bij het opdrijven van het toerental.

Hoe kan ik nagaan wat er scheef staat (hoofdas misschien)? Of ligt het ergens anders aan?
De laatste crash was net na ik de nieuwe bladen erop gezet had.

Waar kan ik reserve onderdelen hiervoor kopen?
Ik heb oa extra bladen nodig en een landingstel :-)

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik de trim helemaal op maximaal moet zetten (rechtertrim helemaal naar boven en helemaal naar rechts) om een een stabiele hoover te maken.
Rechtdoor en vooruit kan enkel door wederom de combi van rechterstick zwaar naar rechts en vooruit te duwen.
Wat kan hier de oorzaak zijn?

Graag hoor en leer ik van jullie experts!
grtn
Nicolas

nou ja expert......
Ik heb wel een Hunter en inmiddels ook wel wat gecrashd en dus inmiddels ook wel wat bij geleerd, hahaha.
Onderdelen bestel ik bij www.v-nix.nl , supersnel in huis.
ik zou gelijk kiezen voor de Extreme-onderdelen.
Wat ik zelf heb gehad mbt hevig trillen:
-tandwiel versleten door draaien van hoofdas en blokkeren van de rotorbladen
-roterbladen moeten wel naar achteren kunnen draaien en niet naar voren zitten (dan klemmen ze en schieten niet recht bij gasgeven)
-balance-bar krom (die staaf met gewichtjes boven de rotorbladen)
Wat betrefd het trimmen.
-controleer of je swashplate horizontaal staat, dit kan je afstellen door de control-links los te halen en af te stellen (er zit schroefdraad op zodat je ze langer of korter kan maken, waardoor je de swashplate recht kan zetten)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt !

Succes !

Laatst bewerkt:
assen zijn eenvoudig te controleren door ze over een glasplaat te rollen zo kun je kijken of ze nog recht zijn vaak gaan de hoofdas en de bladhoudersas bij een crash kapot....

Back