E-Sky kind V3 (?)

• Topicstarter Topicstarter dennislp
  • Startdatum Startdatum
Hmz.. Ik ga denk nog even goed na denken, maar begin het zelf een grote uitdaging te vinden, om lekker een helicopter gewoon maar te kopen, en het zover te krijgen om het goed voor elkaar te krijgen.

Profesionele hulp, dat ga ik zowiezo niet doen. Weinig tijd voor denk (op die tijdstippen) en nog wat dingen.

Maarja, ik ga er nog is heeeeel goed over nadenken. Zodra ik wat besloten heb zal ik het posten :)

Ik heb eerst een half jaar regelmatig op de simulator (AFPD) geoefend! Toen vond ik het nog steeds leuk!! en heb pas toen een gebruikte King V2 aangeschaft en met wat hulp bij het afstellen ben ik lekker rustig zelf gaan vliegen, althans hooveren hooveren en toen hooveren.

Door de oefening met de simulator heb ik mijzelf zeer veel ellende bespaard doordat de reflexen er al een beetje in zitten, ik kan je die investering van harte aanbevelen. Ik gebruik 'm ook om het vliegen met vliegtuigen op peil te houden...

Ik heb eerst een half jaar regelmatig op de simulator (AFPD) geoefend! Toen vond ik het nog steeds leuk!! en heb pas toen een gebruikte King V2 aangeschaft en met wat hulp bij het afstellen ben ik lekker rustig zelf gaan vliegen, althans hooveren hooveren en toen hooveren.

Door de oefening met de simulator heb ik mijzelf zeer veel ellende bespaard doordat de reflexen er al een beetje in zitten, ik kan je die investering van harte aanbevelen. Ik gebruik 'm ook om het vliegen met vliegtuigen op peil te houden...

Oke.. Zat zelf ook al aan een simulator te denken (een beetje.) Heb wel in heel veel spelletjes etc. het goed gedaan met helicopters, misschien dat dat nog voordelig is maar ok.

Heb jij nog een mooi adresje voor een goedkope simulator?

Mvg,
Dennis

Als geld geen probleem is,
koop je dan een goede flightsim zoals Realflight G5
Of de iets goedkopere Phoenix

Ga zeker voor een 500 size heli, hoe groter hoe stabieler ze vliegen, hoe kleiner hoe zenuwachtiger.

Als je echt voor topspul wenst te gaan.

kies dan voor een Raptor 50 V2, bladspanwijdte = 145cm
of voor een TREX 600,

zoals eerder aangegeven, met esky zal je niet teveel plezier hebben.
Maar vooral....zoek hulp bij een ervaren piloot, jij houdt als beginner de heli geen 10 seconden in de lucht

@dennisLP, Iemand had het over een copterx of HK helicopter kopen, die komen in onderdelen zonder manual.. voor de beginner zonder begeleiding dus niet te doen..

Ik ging er van uit dat er geen hulp gezocht werd omdat de TS het daar nog niet over heeft gehad..

Je kunt deze Simulator USB-Afstandbediening [EK2-0905A] - € 17,95 (Allerlei) : Snel op Voorraad! overwegen, samen met het gratis FMS kun je er aan snuffelen en als jet het na 2 weken nog steeds leuk vind zou je een meer realistische simulator kunnen overwegen zoals de hierboven genoemde of AFPD...

Ik zou pas daadwerkelijk een heli kopen wanneer je op de simulator een beetje uit de voeten kunt, je bespaart je dan veel beginnersleed. Want zonder goede oefening hou je als beginner een heli hooguit 10 sec in de lucht en staat ie heel wat langer op de werkbank...

Een simulator is wel ideaal inderdaad. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een CP heli en heb ook besloten om eerst maar eens een simulator te proberen. Ik had ook niet zon zin om eerst 150 euro in Realflight g5 te storten als ik er achteraf niets aan vind. Daarom heb ik ook eerst een goedkope controller gekocht.
Ik heb deze gekocht:
6 channel usb controller:
DealExtreme: $30.90 Dynam RC Tech 6-Channel USB R/C Airplane/Helicopter Flight Simulator with FMS Software (Mode 2)
Kost 31 dollar(~23 euro) incl verzenden, heb met paypal betaald. Duurde ongeveer 8 dagen voor ik de controller in huis had(verzonden uit Hong Kong).
Ik dacht dat het voor heli's wel belangrijk was dat je een controller in mode 2 neemt, das zover ik heb gelezen de standaard bij heli's.
Ze hebben de hierboven genoemde 4 channel daar ook:
DealExtreme: $22.92 E-Sky R/C Helicopter and Plane Simulator for PC (USB)
zit op 23 dollar(~ 17 euro) incl verzenden.
Ik vind het zelf erg leuk op de simulator en je kunt beter een virtuele heli de grond in boren, is beter voor je portemonnee:p

Dan ben je nu goed op weg, neem rustig de tijd voor je keuze en ondertussen lekker simmen!

Een simulator is wel ideaal inderdaad. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een CP heli en heb ook besloten om eerst maar eens een simulator te proberen. Ik had ook niet zon zin om eerst 150 euro in Realflight g5 te storten als ik er achteraf niets aan vind. Daarom heb ik ook eerst een goedkope controller gekocht.
Ik heb deze gekocht:
6 channel usb controller:
DealExtreme: $30.90 Dynam RC Tech 6-Channel USB R/C Airplane/Helicopter Flight Simulator with FMS Software (Mode 2)
Kost 31 dollar(~23 euro) incl verzenden, heb met paypal betaald. Duurde ongeveer 8 dagen voor ik de controller in huis had(verzonden uit Hong Kong).
Ik dacht dat het voor heli's wel belangrijk was dat je een controller in mode 2 neemt, das zover ik heb gelezen de standaard bij heli's.
Ze hebben de hierboven genoemde 4 channel daar ook:
DealExtreme: $22.92 E-Sky R/C Helicopter and Plane Simulator for PC (USB)
zit op 23 dollar(~ 17 euro) incl verzenden.
Ik vind het zelf erg leuk op de simulator en je kunt beter een virtuele heli de grond in boren, is beter voor je portemonnee:p

Kortom, positiefe ervaring met Dealextreme ook op dat gebied.. Ok xD Somige dingen die ik bestel zijn redelijk snel stuk..

Maar ik heb nog niks gekocht, kijk nog ff rond. Zal dealextreme in me achterhoofd houden.

Mvg,
Dennis

(Trouwens, 8 dagen levertijd wel snel :O Loop nu al 24 dagen op een stel laserlampjes te wachten .. Ok soms zijn ze er in 10 dagen)

Kortom, positiefe ervaring met Dealextreme ook op dat gebied.. Ok xD Somige dingen die ik bestel zijn redelijk snel stuk..

Maar ik heb nog niks gekocht, kijk nog ff rond. Zal dealextreme in me achterhoofd houden.

Mvg,
Dennis

(Trouwens, 8 dagen levertijd wel snel :O Loop nu al 24 dagen op een stel laserlampjes te wachten .. Ok soms zijn ze er in 10 dagen)

Stond er zelf ook wel een beetje versteld van dat die controller er zo snel was. Schijnbaar klopte de voorraden deze keer wel:)
Persoonlijk denk ik dat ik maar direct een kwaliteit heli koop. Dus ga waarschijnlijk voor de T-rex 450 pro super combo met een Graupner dx7. Misschien dat ik voor een 500 ga maar daar moet ik de prijsverschillen nog voor uitzoeken.
Eerst maar eens even wat clubs bezoeken in de buurt. Scheelt dat ik hier ongeveer 3 clubs in de buurt heb op ongeveer 15 km afstand.

Keuze gemaakt (denk ik.)

Ik denk dat ik de keuze nu wel gemaakt heb..

De Honey bee CP3

Die zal het worden, ben ik 95% van overtuigd.

Wat betreft het niet direct met te moeilijke helicopters, ik heb altijd één zin die ik vaak gebruik:
Waar een wil is, is een weg.

Ik zal hier soms nog wat posten, en ook of het nou goed gaat het vliegen of niet.. Ben benieuwd,

Back