E Sky Lama v3 of v4

• Topicstarter Topicstarter PaperPlane
  • Startdatum Startdatum
P

PaperPlane

Guest
Hallo,

Ik als beginnende vlieger vroeg mij af wat het verschil tussen de E Sky Lama v3 en v4 was afgezien van de kap die erop zit. Zit er ook nog een verschil in hoe ze vliegen zoals stabiliteit en enige advies zou welkom zijn. :D

O ja nog even een vraagje wanneer zijn beide modellen uitgekomen?
Tnxx

O en dan nog wat er is ook nog een '09 versie hoe is die?

Welkom op het forum!
Ik zit ook te twijfelen tussen deze 2....

[mod]
Oh ja..
met de "wijzig"knop kan jeje berichten wijzingen, scheelt je weer een reactie, dat staat namelijk veel netter dan 3 keer een post van jezelf onder elkaar...
[/mod]

Lees de sticky's eens en de faqs, staat veel info in..
mvrg: Emil

In basis schelen de V3 en de V4 niet zo heel veel. Het grote verschil zit hem in het hoofdframe en de staart constructie, (de manier waarop de staart aan het frame vast zit)
Verschil in vlucht en stabiliteit heb ik niet gemerkt. Terwijl de algemene menig is (dacht ik) dat de V4 stabieler vliegt dan de V3. Ik heb ze allebei in beide configuraties (basis en volledig Xtreme) gevlogen.
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de V4 maar wellicht is die voorkeur alleen in gegeven door de mogelijkheid van het Xtreme frame

Gewoon voor de gene gaan die je het mooist vindt want volgens mijn zit er weinig verschil tussen wat ik overal heb gelezen.
Misschien is het wel wat makkelijk om tegenwoordig aan de V4 onderdelen te komen als de V3 omdat hij wat meer wordt verkocht nu.
Zelf de V3 gekocht gewoon omdat ik het mooier vind qua looks.

Het geldt voor alle E-Sky helikopters dat het binnenwerk hetzelfde is, alleen de buitenkant is anders. Echter is van de Lama V3 ook uit mijn eigen ervaring bekend dat dit de meest stabiele heli van E-Sky is. Ik weet niet waar dat door komt, maar deze is gewoon het meest rustig van allemaal. Da's 't enige verschil :D Eerder werd gezegd dat de V4 rustiger is, maar mijn ervaringen zijn dat de V4 juist veel meer snelheid wil maken dan de V3 door de gestroomlijnde body. Dit is voor een beginner in ieder geval niet zo prettig.

Back