E-sky lipo en Ultramat

Hallo , ik heb het volgende probleem met mijn lipo cq lipobeveiliging:

De lipo is een E-sky 11.1V 1000mah met een BEC stekker en uiterraard de balanced stekker

Mijn lader is een Graupner Ultramat 14.

Wanneer ik de lipo laad met de bijgeleverde lader van E-sky word de lipo alleen op de BALANCER kabel geladen , dit duurd meestal rond de 2 uur voordat deze vol is.
Wanneer ik dan de lipo in de heli monteer druk ik in de balancer stekker een lipobeveiliging (deze begint te piepen wanneer de Lipo leeg is) en branden er netjes 3 groene LED's op de beveiliging dus niks aan de hand.

Maar wanneer ik de Lipo met mijn ultramat laad gebruik ik de BEC stekker voor de main en de balanced stekker op de balancer en laad de lipo vervolgens met 1A op duurt meestal een 50 min tot een uur totdat deze vol is , maar wanneer ik dan de lipo beveliging id balanced stekker van de lipo druk krijg ik het volgende probleem : 2 groene LED's en 1 rode + hij gaat piepen ( volgens de beschrijving lipo leeg ) maar volgens de lader zijn alle 3 cellen gelijk aan spanning ra ra hoe kan dit????
Zou de lipo beveiliging niet goed zijn dan??
Of zou de lader niet de goede waarde aangeven??

Hallo skylinefreak,

Weet je zeker dat je het juiste laadprogramma, het juiste cellenaantal en de juiste capaciteit hebt ingesteld op je lader?
Ook zeg je dat je de BEC stekker gebruikt voor de main aansluiting, wat bedoel je hier precies mee? Je bedoelt hiermee denk ik de hoofdaansluiting van je accupack?

Hallo skylinefreak,

Weet je zeker dat je het juiste laadprogramma, het juiste cellenaantal en de juiste capaciteit hebt ingesteld op je lader?
Ook zeg je dat je de BEC stekker gebruikt voor de main aansluiting, wat bedoel je hier precies mee? Je bedoelt hiermee denk ik de hoofdaansluiting van je accupack?

De alder staat ingesteld op de lipo functie en detecteerd zelf hoeveel cellen je er aan hangt , en de lader staat ingesteld op 1000 mah dus de capaciteit van de lipo accu.
De hoofdaansluiting is bij deze kleine lipo een BEC stekker en een balanced stekker zit er aan , dus wanneer ik de lipo ga laden vie de ultramat dan gebruik ik de BEC stekker voor de hoofdstroom en de balanced op de balancer van de lader.

Heb trouwens net de lipo nog even nagemeten alle cellen zijn gelijk aan spanning.

Heb je een ultramat 14 plus versie ?
In de handleiding van de gewone versie staat nl. wel dat je het aantal cellen in moet stellen.
Anders lijkt het er toch op dat er iets mis is met je lader... Gaan andere lipo's wel goed met laden?

Back