E-Sky, verschil tussen de versies

• Topicstarter Topicstarter fiego007
  • Startdatum Startdatum
F

fiego007

Guest
Na wat ronstruinen hier-en-daar kom ik vaak de Bee King II tegens als goede begin heli. Niet te klein, niet te groot

Nu zie ik verschillende versies. Ook de uitleg bij verschillende versies heb ik gelezen maar voor een noob is het lastig om een conclusie uit de uitleg te lezen over het gemak van vliegen.

Dit zie ik bv:
E-Sky Belt CP
Koney Bee King II
Honey Bee CP2

Kan iemand wellicht een advies geven?

e sky

Na wat ronstruinen hier-en-daar kom ik vaak de Bee King II tegens als goede begin heli. Niet te klein, niet te groot

Nu zie ik verschillende versies. Ook de uitleg bij verschillende versies heb ik gelezen maar voor een noob is het lastig om een conclusie uit de uitleg te lezen over het gemak van vliegen.

Dit zie ik bv:
E-Sky Belt CP
Koney Bee King II
Honey Bee CP2

Kan iemand wellicht een advies geven?
ja dat zou ik ook wel willen weten ik heb zelf de honey bee cp2 hou me op de hoogte als je nieuws hebt

Ik zou graag advies willen geven, maar heb even geduld.

In no time zul je van iemand wel het advies krijgen om gewoon een Trex aan te schaffen met een hele goede zender.

Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat.

In no time zul je van iemand wel het advies krijgen om gewoon een Trex aan te schaffen met een hele goede zender.

Helemaal mee eens, maar is dit geval zijn die duiten er gewoon niet....... :-)
Ik snap heel goed die oplossing, maar voor mij nu even neit aan de orde

Als de duiten er niet zijn.... zou je dan wel beginnen met heli vliegen...
Ik ben begonnen met een fp-tje en je denkt dat het daar bij blijft, vergeet het maar.....
Het is een leuke maar zeker niet de goedkoopste hobby...

succes

Tja, van de CP2 naar de King naar de Belt-CP praat je over rotor diameters van 53 naar 60 naar 70 centimeter. Voor het gemak van het vliegen geld: hoe groter hoe beter. Dus in dat opzicht zou je dus voor de Belt moeten kiezen.

Maar als je praat over kosten, dan is het juist precies andersom: de Belt-CP is duurder als de King is duurder als de CP2. Dus dan zou je voor de CP2 moeten gaan. En geloof me: je gaat kosten maken!!

Let op dat de CP2 en de King standaard geen brushless motor hebben. En een brushed motor gaat sneller stuk. Bovendien heeft de CP2 ook nog eens een staartmotor, dus dat zijn dus 2 motoren die sneller slijten. Bovendien is met een staartmotor veel minder mooi vliegen als met een belt (waar zowel de King als de Belt-CP gebruik van maken). In dat opzicht is de Belt-CP dus absoluut de winnaar (heeft een belt en heeft standaard brushless).

Als ik de keuze moest maken zou ik absoluut voor de Belt-CP gaan. Als je toch iets wil besparen dan kan je de King kopen en er snel een brushless opzetten.

Als ik nog een advies mag geven buiten deze 3 heli's om: koop een FP. Met mijn Honeybee FP heb ik na ongeveer 200 vluchten zo'n 15 euro aan onderdelen moeten vervangen. Niets zo goedkoop als een FP!!!

Sowieso zou ik altijd adviseren: GA SIMMEN!!! Niets bespaard zo ontzettend veel kosten als een simulator (en dat kan gewoon de gratis FMS zijn).

Succes!!

Laatst bewerkt:
Nadeel van een FP, buitenvliegen is alleen mogelijk zonder wind.
Dus grotendeels voor indoor gebruik.
De king kan vliegen met windkracht 2, windkracht 3 is al bijna niet meer te doen.
De belt kan weer iets meer aan dan de King, omdat hij groter is.

Ik ben begonnen met een fp-tje en je denkt dat het daar bij blijft, vergeet het maar.....

succes

Tsja............
Heb jij een ferrari? Een goedkoper auto is niet leuk namelijk.........
beetje vreemde vergelijking: maar als beginner en kijken of het wat voor je is zoek je toch een instapper :p:p:p:p:p

Tja, van de CP2 naar de King naar de Belt-CP praat je over rotor diameters van 53 naar 60 naar 70 centimeter. Voor het gemak van het vliegen geld: hoe groter hoe beter. Dus in dat opzicht zou je dus voor de Belt moeten kiezen.

Maar als je praat over kosten, dan is het juist precies andersom: de Belt-CP is duurder als de King is duurder als de CP2. Dus dan zou je voor de CP2 moeten gaan. En geloof me: je gaat kosten maken!!

Let op dat de CP2 en de King standaard geen brushless motor hebben. En een brushed motor gaat sneller stuk. Bovendien heeft de CP2 ook nog eens een staartmotor, dus dat zijn dus 2 motoren die sneller slijten. Bovendien is met een staartmotor veel minder mooi vliegen als met een belt (waar zowel de King als de Belt-CP gebruik van maken). In dat opzicht is de Belt-CP dus absoluut de winnaar (heeft een belt en heeft standaard brushless).

Als ik de keuze moest maken zou ik absoluut voor de Belt-CP gaan. Als je toch iets wil besparen dan kan je de King kopen en er snel een brushless opzetten.

Als ik nog een advies mag geven buiten deze 3 heli's om: koop een FP. Met mijn Honeybee FP heb ik na ongeveer 200 vluchten zo'n 15 euro aan onderdelen moeten vervangen. Niets zo goedkoop als een FP!!!

Sowieso zou ik altijd adviseren: GA SIMMEN!!! Niets bespaard zo ontzettend veel kosten als een simulator (en dat kan gewoon de gratis FMS zijn).

Succes!!

Super reply! dankjwel veel duidelijke info!

En als je het dan toch al niet weet dan komt de vraag RTF of niet...
Houd er rekening mee dat als je RTF koopt je na verloop van tijd over wilt naar een andere zender...
Persoonlijk ben ik blij dat ik begonnen ben met de RTF set. In de eerste maanden kon ik echt de extra mogelijkheden van een computerzender missen als kiespijn. De waarde van de meegeleverde zender is €35 dus die afschrijving valt wel mee:)
Een troost: Ik vlieg met veel plezier met mijn Belt-CP. Als ik nu opnieuw voor een heli zou moeten kiezen zou ik het helemaal niet meer weten;) Ik ken steeds meer heli's en dat maakt het niet makkelijker.

Succes met je keuze en groeten,
Wilbert.

Als ik je advies zou mogen geven begin dan met een sterke heli.
Betaal geen geld voor een merk.
Zorg ervoor dat de leverancier genoeg onderdelen op voorraad heeft.
Zorg ervoor dat de onderdelen van andere typen ook passen.
Als je een Belt cp wil kopen neem dan de alu versie. RC-shoptwente heeft altijd alle onderdelen op voorraad.
Of kijk ff op heli-addicted.nl.
Dit is mijn nieuwe aanwinst hij vliegt stabieler en heeft meer power dan de Belt En dat rond dezelfde prijs.

Picasa-webalbums - Roel - Helicopters

Succes met je zoektocht

het ligt echt aan je budget wat voor een heli, het is heel makkelijk door geduld te hebben komt hier vanzelf trex 500 te staan maar een hb king is ook een leuke heli waar je veel goeds over hoort.
zelf heb ik een kloon van de robbe spirit fun, de art-tech falcon 400 se. ik vind het een hele leuke heli en de kosten zijn tot nu nog erg meegevallen en de heli heeft aardig wat opties zoals een simulator, trainingskruisje, vol alu, carbon bladen en een brushless motor voor 380 euro RTF. ik ben nu alleen wel aan het kijken voor een andere zender/servo's/gyro om meer uit de heli te kunnen halen en de heli mij steeds makkelijker kan laten leren en de overstap naar een andere heli die groter is straks minder geld kost in 1 keer.

Tsja............
Heb jij een ferrari? Een goedkoper auto is niet leuk namelijk.........
beetje vreemde vergelijking: maar als beginner en kijken of het wat voor je is zoek je toch een instapper :p:p:p:p:p

Wou je maar waarschuwen dat het niet de goedkoopste hobby is en dat je niet weet wat je binnen dit en een maand of 3 hebt uitgegeven.
Maar je hebt groot gelijk, ik heb met de honey bee fp een geweldige aankoop gedaan. Het was voor mij, zonder ervaring, de goedkoopste oplossing om het heli vliegen te ontdekken en onder de knie te krijgen. Ook de crashkost was miniem.
Maar het smaakte vlug naar meer:)

Veel geluk met je keuze

succes

Niet de goedkoopste, maar niet de duurste binnen de RC. Ik reed tot een paar jaar geleden 1:8 brandstof RC wedsrijdwagens. Een paar bandjes kostten toen al 50 euro, en daar deed je maximaal 2 dagen mee.

Als ik de lijst neem van de eerste post, dan zeg ik:
Ga voor de Belt CP. Hij is iets duurder dan de King, maar wordt standaard geleverd met een brushless motor, die gewoon minder slijten als een brushed (normale) motor. De Belt is ook een maatje groter, wat meestal wel betekend dat het wat stabieler is, en minder invloed ondergaat van het weer.

De Honey Bee CP raad ik alleen af als je totaal geen ervaring hebt met heli-vliegen. Ik heb een Walkera 4#1, wat een FP is. Eigelijk is het enige verschil in deze heli's dat de ene een FP en de andere een CP rotor heeft, maar beiden hebben een FP tailrotor, wat ik een echte ergenig vind. Vandaar mijn afrading.

hahaha!
Ik zou een logo10 3D kopen hahaha!

Je laat je wel kennen hoor maar ik lig serieus zwaar in een deuk!:D:D

Back