e sky

dag,

zou er iemand kunnen vertellen van het verschil is tussen de heli's
e sky king V3
e sky belt cp v2

welke zou de beste van de 2 zijn
zou iemand mij kunnen helpen

M.V.G. robin

King V3 is een 400 klasse heli
Belt CP V2 is een 450 klasse heli

dit heeft te maken met de grootte van de heli (voornamelijk rotordiameter)

Ik vlieg op dit moment met een Esky King V3 rond en een HobbyKing 450 Pro
Mijn voorkeur, als ik weer zou moeten kiezen, voor een 450 klasse heli.
Reden: ik vind een 450 klasse stabieler in de lucht. de King V3 wil nog wel weg waaien met iets te veel wind.

tip: kijk eens naar een goedkope Align 450 cloon (o.a. copterX450, HK450)

Suc6 met je keuze.

Mijn "ervaring" met E-sky is strikt beperkt tot wat ik bij anderen zie, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat de King wat simpeler, robuster en betrouwbaarder is dan de Belt CP, en daardoor mogelijk voor een absolute beginner toch wat beter geschikt. Ook al vliegt de Belt mogelijk beter, de King schijnt minder snel kapot te gaan, en dan vlieg je uiteindelijk toch langer....

Als je tenminste per sé E-sky wilt hebben, want er zijn veel betere machientjes te koop, al zijn die wel stuk voor stuk duurder.

Groet, Bert

De king 3 heeft direct link configuratie. Er zit dus maar 1 servo link tussen de tuimelschijf en de servo's. De Belt CP V2 heeft hefboompjes voor alle servo's. De Trex 450 en het grote aantal klonen heeft ook direct link.

De king 3 heeft direct link configuratie. Er zit dus maar 1 servo link tussen de tuimelschijf en de servo's. De Belt CP V2 heeft hefboompjes voor alle servo's. De Trex 450 en het grote aantal klonen heeft ook direct link.

Goed geconstrueerd hoeft dat ook geen probleem te zijn, mijn Protech Zoom 450 IC heeft ook die kniehevels, en ik denk toch dat die strakker vliegt dan de King....
Maar toegegeven, het is wel weer een extra mogelijkheid op speling, extra punt bij afstellen en extra kans op schade i.g.v. crash.

Groet, Bert

dus de belt cp v2 komt het best eruit

E-Sky

Voor mij is de King V2 de meest onderhoudsvriendelijke E-Sky heli (350'er).
Met een 450'er motor 3800kV en de standaardregelaar van E-Sky ( wel een 10T of liever nog 11T pinion gebruiken ) de beste keuze geweest.
De Belt CP vliegt nieuw prima, maar na een crash is het lastig fixen, daar je veel van de heli eerst moet slopen, om hem daana weer op te bouwen. eenmaal een torsie in het frame of een instabiele rotorkop en hij kan de kliko in ( no more Belt CP for me).
:sad:

Mvg,
Tjeerd. :wink:

Ik zou ff doorsparen en voor een KDS 450 C RTF gaan of voor een CopterX 450 RTF set.

Goede basis heli's om mee te beginnen en erg goed te upgraden als je skills beter worden.

just my 2cts

Ik ben zelf ook met de Belt begonnen, juist omdat hij zo goedkoop is en voor een beginner (meer dan) prima vliegt. Omdat hij zo goedkoop is was ik ook niet bang om hem te crashen, iets dat zeker gaat gebeuren. wat prijzen van de onderdelen betreft scheelt het niet veel met de Copterx en KDS modellen maar omdat de aanschaf prijs hoger ligt ben je toch voorzichtiger en duurt het langer voordat je ook maar van de grond durft te komen. Ik vlieg nu ongeveer 3 maanden en kan nu FF, loops, rolls en flips, met de Belt...Ziet er zeker niet strak uit en ik ben ondertussen ook aan een Copterx of T-rex toe maar dat komt in het voorjaar wel (van de winter veel simmen) als ik nog meer controle heb.

Back