E-thermiekzwever

Hallo, heeft iemand ervaring met de WP Maxie sport van Graupner ?
Ik zoek een E-zwever en vraag me af hoe de ervaringen met dit model zijn.
Ik zoek een zwever van ongeveer 3000mm spanw., met rolroeren, elektro, liefst met 3s1p 22oomAh accu op hoogte te brengen. (hoeft niet vaak of snel) Heb 2 packs dus zou ook die 2 kunnen schakelen.
De Maxie sport heeft 3200 mm spanw en weegt 2400 gr.
Welke bl motor zou voldoen ?
Andere niet te dure suggesties ?
Heb ook 2e hands gezocht maar niet veel gevonden.

Als die Maxie te groot/zwaar is voor de 3s1p 2200mAh zou dan een Cumulus XXL van Graupner wat zijn ? 2250 mm spanw. en 1800gr. wel lang geen 3m spanw. :cry:
Als er goede ervaringen mee zijn misschien ook een optie ondanks de kleinere spanw.

Evert B, Ik heb de XL3200 eens opgezocht. Ziet er niet slecht uit. Ook apart ivm de vleugelvorm.
Ik zie dat ze 10x2400mAh aanraden. Is dit ook nodig voor het zwaartepunt, m.a.w. krijg ik met Lipo het zwaartepunt niet juist en moet ik dan lood in de neus brengen? Lag je accu in de neus of meer thv de vleugel?
Enig idee hoeveel A de motor trekt ?

Ik heb goede ervaringen met de Valenta Sioux.
2,4m spanwijdte, borstelloze motor van Axi, 2200mAh 3s Lipo, totaalgewicht ca. 1,35kg en vleugelbelasting 33g/dm2
V-staart, rolroeren en flaps. Butterfly rem mogelijk.
Polyester romp, houtbouw vleugel.
Bijna kant en klaar, alleen servo's en besturing inbouwen.
Mijne kocht ik bij Coenraad in Tilburg, ik meen voor 120,- (als ik me niet vergis).
Op onze club vliegen er nog 2, ook heel netjes.
Romp is lekker ruim, inbouw elektro goed mogelijk.

Ron, bedankt voor je reactie. Ik zie dat er ook een 2,60 meter versie is en met T of V staart.
Is de romp klaar voor electro of is het een zweefromp waar je de neus vanaf moet zagen, spant inharsen, enz. ??

Ik zag op de site van Valenta ook een Dragonfly, ook leuk. Daar stond aangegeven dat het leverbaar was met E-romp of zweefromp en dit stond weer niet aangegeven bij de Sioux.
Bij Coenraad zie ik op de site maar enkele van de Valenta zwevers, niet alle.

Nou het is een cumulus xxl van graupner geworden.
Ik had op een duitstalig forum goede ervaringen gelezen over dit model en toen maar gekocht.
Het is een model van 2250 mm spanw. en 1640 gr. volgens Graupner.
Ik heb hem vliegklaar op 1470 gram.
Ik heb een Axi 2826/8 ingebouwd met een aeronaut prop 11x6 en een 3S1P 2200mAh lipo, jeti advance opto regelaar en een 1500mAh ontvangeraccu. Tis een toestel met V staart, rolroer en wolbklappe.
Vorige week bij stevige wind en tussen de buien door was de eerste vlucht. Geen zwever weer maar het moest er gewoon eens van komen.
Ging goed, woensdag met mooier weer komt de 2e vlucht. Ik verwacht er veel van.

Back