E2K bouwdraadje

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met de Nano tech's. Gaan snel bol staan en laten geen enkele mishandeling toe. Ik denk dat de Zippy compact reeks een beter budget alternatief is. Mag het iets meer kosten kijk dan eens bij Gens Ace in Duitsland. Ik vlieg nu 2 seizoenen EF-1 met Gens Ace 25C packs en die doen het nog erg goed. Cor ging met verse top Nano techs net zo hard.

In de Engelse regels staat ook 35C, recentelijk aangepast. Ik denk dat het echt zo is...

Hugo

Het idee is natuurlijk om een accu wedloop te voorkomen, maar of dit de juiste weg is? Sommige 25C packs van dure merken doen het beter dat 70C packs van budget merken. Kwestie van marketing. 70C is zo op een label geprint, kun je er iets meer voor vragen ;-)

Een white list me toegestane accu's is dan misschien handiger.

Fijn, kan ik weer wachten tot de vergadering met het kopen van accu's. Ik heb gelukkig nog Zippies liggen, daar ga ik maar mee proefvliegen en trainen.

@ragbak; zover ik kan terugvinden is de 35c regel al sinds 2012 van kracht, als je het 2013 seizoen met 45c packs gevlogen hebt...

@Emanuel; ik snap je twijfel bij de C regel, maar ik denk dat bij de belasting door de vaste motor en prop het boven de 35c niet veel meer uitmaakt, omdat je dan toch ruim onder de max belasting van de packs blijft.

Hugo

Het probleem is dat er geen echte standaard is hoe je de C waarde van een accu bepaald. Bij de ene febrikant moet een accu het 1keer overleven op max C belasting, de ander verlangt daarbij nog bruikbare levensduur.
Ik zou zowiezo wachten tot vlak voor het seizoen met nieuwe accu's kopen. Dan zijn ze nog lekker vers.

Mij werd wel aangeraden veel te oefenen, dus vlak voor het seizoen pas kopen is dan lastig. Ik vind het zowiezo lastig als de regels tot eind januari nog kunnen wijzigen... Maar ja, dat is nou eenmaal zo.

Hugo

Ik denk dat we allemaal wel neigen om te zeggen dat deze regel stupide is en zeker niet een gegarandeerde methode om een accu wedloop te voorkomen. Ikzelf ben pad met die 45c's gaan vliegen toen ik van de een op de andere dag door Wubbo gepasseerd werd met.... juist diezelfde 45c cellen.
Dus...

Ohoooooooh! Ze vliegen allemaal met illegale accu's!!!!!!! ;) ;) ;) Ik hen nog wat leuke 5S packs liggen...

Hugo

4S 200mAh accu

C is vrij.

In het begin, toen accu's met een hoge C waarde erg duur waren is er een limit op gezet van 35C (piek)
Omdat het naderhand lastig was om aan accu's te komen met minder dan 35C hebben is het vrij gegeven, volgens mij een jaar of 2 of 3 geleden.

Dus elke 4S 2200mAh accu is toegestaan.

We volgen overigens het Engelse reglement (op de motoren na)

ps. ik moet het reglement controleren of het nog wel klopt, geld ook voor nog een paar andere zaken.

Ps2. de F3D website draait op een nieuwe Server (NAS) en is nu een stuk sneller.

Wubbo

Dank je wel. Ik zie dat ook het reglement op de site aangepast is. Misschien kan je de volgende keer de wijziging zichtbaar houden, zodat we kunnen zien dat er wat gewijzigd is. Nu lijkt het alsof de 35C regel er nooit gestaan heeft, terwijl hij er gisteren nog wel stond.

Dank,

Hugo

No comment...

IMAG1066_zps8e0c5362.jpg

Hugo

C rate

Tja ik baal ook behoorlijk van deze onreglementaire reglementswijziging wijziging. Kan ik dus ook 2 stuks Turnigy 35c packs afschrijven, net 3 weken oud, nieuw in de doos....

Het is natuurlijk geen opzet dat begrijp ik wel, maar wel zonde van mijn investering.

Tjarko
Ps Hugo, bijna aan de vleugel toe. !:cool:

Lipo nieuw in verpakking te koop. Net binnen. Gekocht volgens alles wat ik de laatste weken heb gelezen over mijn nieuwe rc vliegen..
De lipo is niet te koop hoor !, maar het is wel jammere dat er blijkbaar al een wijzigingn was.

Jammer, jongens, maar niet getreurd:

tjarko, jij vliegt zo strak dat je met deze iets mindere accu's ook wel kan winnen...
gijsber58: in het begin zullen snellere accu's je niet veel helpen, strak leren sturen win je veel meer op.

Hopelijk vandaag wat vleugelkernen snijden. Het nieuwe schuim blijkt lastiger te snijden, maar ik heb het bijna voor elkaar. Morgen een plaatje van een ruwbouw vliegtuig???

Hugo

Tja ik baal ook behoorlijk van deze onreglementaire reglementswijziging wijziging. Kan ik dus ook 2 stuks Turnigy 35c packs afschrijven, net 3 weken oud, nieuw in de doos....

Het is natuurlijk geen opzet dat begrijp ik wel, maar wel zonde van mijn investering.

Tjarko
Ps Hugo, bijna aan de vleugel toe. !:cool:

Die fijne blauwe turnigy 35C packs doen niet veel onder voor de Nano techs hoor. Het zou me niets verbazen als ze het ook nog eens veel langer uithouden.

Ik heb onlangs een setje van de Gens ace 2200mAh 14.8V 30C 4S1P gekocht en zal eens een grafiekje maken van de spanning en stroom. Ik gebruik ze nu ook voor mijn EF1 om te trainen.

De E2K is qua ruwbouw bijna klaar, ik had nog eerst even een ander projectje tussendoor maar ga er nu mee verder.

Iets anders: de film Planes staat op Internet klaar om te downloaden (in hoge resolutie)....

groet,
Frank

Hehe het wordt druk volgend jaar in de E2k klasse, leuk!

En wat die 35/45 C betreft. Als het nieuwe accu's betreft verwacht ik niet veel verschil. Ik denk dat een accu op goede temperatuur brengen wel verschil maakt.
Ik zou dus investeren in een lipo heater box i.p.v. meer C's, of beide natuurlijk.
Ik zou bovenal investeren in meer training...

Back