E2K Wasp bouwverslag

Herstel 10 ..........
De eerste is reeds aan gort gevlogen.
Haaks de bocht om de vleugel door midden.
Ps. Mike, de reserve kist ligt klaar in het clubhuis.
Vleugel indekken, folie erop en gaan met die banaan.

Gr. Rob

Jup, het waspje was het niet helemaal eens met mijn haakse bocht, iets wat resulteerde in twee vleugeldelen en een motor die 20cm diep in de klei zat.
Motor blijkt overleden en een servo gestript.
Kistje is trouwens nog prima te fixen! glasmat er over en klaar.

Jammer Mike, hoe is jullie vleugelconstructie dan?
Bij de kit zit een standaard hardhoute voorligger.

gr Wubbo

En als het iemand dan toch allemaal te hard gaat... Ik ben nog wel geinteresseerd in een tweede kistje voor de racerij ;)

Peet

Onze vleugel is een schuim kern ingedenkt met balsa, hier had inderdaad achteraf gezien een ligger in gemoeten. Het grappige was wel dat zo`n haakse bocht bij een goedkope hobbyking prop wel mogelijk was, maar bij een
(namaak) APC-e niet omdat de snelheid een stuk hoger was!
Zal zien dat ik de vleugel deze week kan gaan lijmen, romp is enkel het motorschop uitgebroken en de bodemplaat, dit past allemaal nog als een puzzel in elkaar

Balsa kan niet zo goed tegen druk-belasting, misschien moeten jullie allemaal de vleugel verstevigen, voor er ongelukken gebeuren.

En weer een af. In ieder geval hoogteroer afgesteld volgens het boekje. Scheelt 2 vleugelhelften.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vleugel is inmiddels weer èèn deel, dit met hulp van een mooie carbon mat. Meteen de vleugel 2 cm pijlstelling naar achteren gegeven, gewoon omdat het kan.

Mike wil niet mee doen aan wedstrijden, dat kan met deze kist nu ook niet meer omdat deze niet reglementair meer is.

Back