E325 Metal Rotor Grip: blades passen niet.

• Topicstarter Topicstarter MpDay
  • Startdatum Startdatum
M

MpDay

Guest
Hoi,

Voor mijn Mini Titan E325 heb ik afgelopen week een aantal upgrades gekocht, met onderandere deze aluminium onderdelen voor de kop;
PV0801 Metal rotor Hub E325
PV0803 Metal rotor grip E325 -> http://www.rcheliparts.nl/images/PV0803.jpg

Alles past perfect, naar m'n carbon blades passen niet meer tussen de nieuwe rotor grips. Ik gebruik standaard de PV0829 Rotor Spacers, maar hiermee wordt het echt te krap.

De ruimte tussen de nieuwe grips is 6mm, de spacers zijn 2mm dik (dubbel gevouwen), en m'n blades ongeveer 5mm... ik heb het halve Internet af lopen zoeken, maar ik weet gewoon niet welke spacers "jullie" allemaal gebruiken :)

Ik zie overal foto's met andere spacers, maar ik kan nergens achterhalen welke dat zijn... om maar een voorbeeld te geven van één van de foto's die ik tegen kwam:
http://www.snowys.nl/images/stories/modelbouw/planes/IMG_2062.JPG
Welke spacers zijn dat dan? want die lijken beter te passen?

Het is nogal maf dat nergens wordt aangegeven dat de standaard plastic grips meer ruimte hebben dan de alu grips!

Ciao,
Mp

Zojuist M3 ringetjes geprobeert. Dit werkt niet echt super, want je hebt nagenoeg geen raakvlak met je blades op die manier, tenzij ik een grote diameter pak met een M3 gat erin.

Toevallig kwamen vandaag twee nieuwe blades binnen van MS Design en deze passen wel, erg vreemd. De blades zijn letterlijk een millimeter dunner, dus dit komt mooi uit. Erg vreemd dat er geen voorgeschreven dikte is voor de 325mm blades. (per merk).

De vibratie met m'n nieuwe onderdelen is extreem, maar hier start ik een nieuwe thread over... na een crash heb ik nagenoeg alles vervangen; hoofd-as, alle lagers, twee spurs (witte tandwielen), alu parts gemonteerd, nieuwe blades... blades zijn volledig gebalanceerd en gewogende... vibratie is zo erg dat je ervan schrikt, niet normaal. Aangezien dit zodanig off-topic is maak ik een nieuwe.

Tnx.

Ik heb daar ook wel eens een probleempje mee gehad...

Alles gebalanceerd (zelfs de flybar) en nog trillingen..
Later bleek dat bij het balanceren van de hoofdbladen een een iets teveel plakband op de vleugel zat.
Bij het balanceren kwam het er niet uit, maar met optoeren wel...

Back