nieuwe esc erin (racerstar 18A) formaat etc precies hetzelfde als de stock esc van de aurora, dus gewoon omwisselen..
wel eerst even de onderkant een beetje isoleren, want ik vind het niets dat de beeper erbovenuit steekt, dus de hele stack moet wat lager, maar dan zit de esc en lipo aansluiting wel heel dicht bij het carbon.. better safe than sorry!
alles ging lekker soepel, dus snel weer alles erop en eraan geschroefd..
lipo eronder en......
FLIP.....

huh???
in de hand houden en eens gas geven.... ding werd helemaal gek....
right.. terug naar de werkbank en uitzoeken...
probleem vrij snel gevonden...
in tegenstelling tot wat de verkoop foto's zeggen moet de esc 180 graden gedraaid worden, ondersteboven dus, ten opzichte van de stock esc..
dus weer alles los en de esc ondersteboven zetten.. ;p
maar nu past hij niet meer zo laag, de connector van de fc zit nu onder, dus de nylon standoffs moeten er toch weer onder..
dang.. dan maar wel de beeper met zijn koppie boven het dak uit..
meteen even de motor richtingen gecheckt, aangepast en dubbel gecheckt..
eindelijk tijd om de aurora op 3S te proberen.. (binnen, want het is laat/donker, en momenteel denk ik dat als ik naar buiten vlieg het eerder een duikboot zou moeten zijn dan een quad..)
bijna meer lipo dan quad, maar met een flinke punch..
hij word erg "jumpy" op de sticks, dus toch maar wat expo erbij (doe ik eigenlijk nooit) na 7 minuten de boel weer op de grond/vloer gezet en de motoren gevoeld.. deze worden erg warm, maar nog niet heet..
er komen andere motoren op.. dus als deze doorbranden is het geen ramp..
technische info:
op 2S is het max. wattage 317,7W, en max amperage 43.6A.@7,30V (vtx uitgeschakeld)
op 3S is het max wattage 841.3W en max amperage 77,7A @10,83V(vtx uitgeschakeld en bijna lege lipo)