eachine wizard x220 nieuw uit doos werkt niet

Als alles standaard staat ingesteld, en je zender nu wel alleen 1 functie per as van een stick bedient, en op het eerste scherm van BetaFlight de quadcopter vrijwel op 0 graden roll en pitch staat, dan moet je kunnen "armen" met linker stick naar rechtsonder te duwen e daar even te houden. In Betaflight moet je dan een geel driehoekje zien oplichten, bovenaan het scherm, in de buurt van de batterijspanning. Dat geeft aan dat de motoren "op scherp" staan. Als je een aantal seconden niets doet, gaan ze vanzelf weer op veilig staan, en gaat het driehoekje weer uit.

Hebt je wel in BetaFlight de juiste instelling van je receiver ingesteld .
Kijk bij Configuration , bij reviever mode of de de speksat,s hebt en bij serial reciever provider IBus hebt , en niet te vergeten te save .

Anders even kijken naar het filmpje van Andy .

Hebt je wel in BetaFlight de juiste instelling van je receiver ingesteld .
Kijk bij Configuration , bij reviever mode of de de speksat,s hebt en bij serial reciever provider IBus hebt , en niet te vergeten te save .

Anders even kijken naar het filmpje van Andy .

Bij mijn 2 wizards stonden receiver standaard op ppm en niet ibus. Ook zou hij dan in receiver tab geen geweging zien nu hij op ppm staat.
Is de quad gekalibreerd bij setup wanneer hij recht staat?

Beide staan ze in "ppm" en zie de bediening ook in betaflight. Zal eind van de middag de callibratie controleren aangezien ik dat nog niet gedaan heb.
Ik zal zsm de resultaten laten weten!!

Mvg

He he eindelijk werkt hij!!!! Super bedankt voor de hulp, heb uiteindelijk een oudere versie van beta erop gezet en dat werkt wel!

Alleen nu werkt mij roll en pitch nog steeds niet goed, wie weet waar ik daarvoor moet zijn?

Roll en Pitch kan je als het goed is in je afstandsbediening instellen. Precieze menu ken ik niet maar volgens mij moet er ergens een functie zijn in de trend van input invert ofzo. Hiermee 'draai' je het signaal om dus bijvoorbeeld eerst stick boven is quad naar onder / onder-boven, maar na invert wordt de stick boven is quad boven / onder-onder. Hoop dat het een beetje duidelijk is, je moet alleen de juiste instelling zien te vinden ;)

He he eindelijk werkt hij!!!! Super bedankt voor de hulp, heb uiteindelijk een oudere versie van beta erop gezet en dat werkt wel!

Alleen nu werkt mij roll en pitch nog steeds niet goed, wie weet waar ik daarvoor moet zijn?

Wat bedoel je daarmee? niet snel genoeg of staan ze anders of...

Wat bedoel je daarmee? niet snel genoeg of staan ze anders of...

Ik had eerst versie 3.1.7 erop staan en daar wou hij niet mee werken, daarna terug gegaan naar 3.1.5 en dat werkt in 1 keer!!
Heb daarna na de tip van "RoadRunnerRik" de afstandsbediening in gedoken en daaruit de juiste instellingen naar boven gehaald!!

Mag ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de hulp, jullie hebben we erg wegwijs gemaakt binnen het systeem en heb er veel aan gehad!!
Nogmaals er bedankt voor de hulp!!!

Mvg, Christiaaan.

Back