Eagletree elogger V3 of SM Unilog?

Gatverdikkie, heb ik net een bestelling gedaan bij Hobbycity!

En dus zonder Eagletree :-( Ik wist niet dat ze die daar hadden en dat ze dan veel goedkoper waren! Ik had zelf op de 90 dollar gerekent die op de site staat vermeld. Als je dan alles uitrekent met verzendkosten en BTW is die even duur als de Unilog. Echter als het bij Hobbycity zo goedkoop is neem ik zeker een Eagletree v3! Nog even checken of ze ook alle sensoren die ik wil hebben los verkopen.

Zijn er mensen die interesse hebben om een gezamelijke bestelling te doen bij Hobbycity en wat Eagletrees met sensoren te bestellen? Kunnen we de verzendkosten mooi delen!?
Stuur maar een PBtje als je interesse hebt, dan kunnen we vast wel wat regelen.

Greetz,

Michiel.

Mmm ik kijk nu op de site van Hobbycity, maar ze hebben niet de 150A versie met draden, en die wil ik graag hebben. Die Deans connectoren zijn flut namelijk.

Dus mocht je interesse hebben in een Eagletree kun je me nog steeds PBen maar dan wordt het toch in de states bestellen denk ik, of toch een Unilog... whaahahaha???

Greetz,

Michiel.

Potverdikkie, ik heb vorige week ook net een bestelling de duer uitgedaan ....
Je kunt ze ook een mail sturen en vragen of zij die 150A versie kunnen leveren, ik heb namelijk ook wel interesse....
En wat betreft die Deans, die zijn er zo afgesoldeerd hoor ;-)

(Als IK iets bestel in de states dan ben ikaltijd het haasje met bijbetalen, dus als het niet perse hoeft, doe IK dat niet meer ....)

Bas

Michiel, ik heb eens gekeken naar de micropower V3 100A versus 150A. Het enige verschil tussen de twee is volgens mij dat de 150A versie geen deans heeft , maar draden (die misschien ook nog iets dikker zijn dan de standaard versie).
Een andere verschil kan ik nergens vinden.

Hier nog een (vrij oud) filmpje van een heli waarin het menu van de eagletree is gemixed. Heel leuk om te zien hoeveel stroom er loopt en wat voor vermogens er gevraagd worden bij de verschillende manouevres :

YouTube - V3 MicroPower e-Logger

Bas

Hoi Bas,

Ik will gewoon graag een meetbereik tot 150A hebben. Ik ga er tijdens de kerst en zo nog eens over nadenken.

Groeten en fijne dagen!

Michiel.

Ik denk zelf dat een max van 150A zonde is van je investering, ik heb al aangetoond dat deze grens img te laag is, ok het is met een setup die mij niet bevalt dus zal deze waarde niet snel meer gehaald worden, maar wat als er weer een nieuwe motor komt!! de vooruitgang in het verleden heeft wel bewezen wat je in de toekomst mag verwachten.

De Unilog + extra's koste mij een kleine 200 euro, geeft op zich niet maar dan wil ik er wel een paar jaar plezier van hebben;)

Ga zo wie zo voor een modulair systeem!!

Gr, en fijne dagen

Mario

Toch een handig apparaat zo'n Eagletree logger. Begrijp ik nou goed dat hij dan tussen de accu en regelaar wordt aangesloten? Met andere woorden, loopt de volle stroom door de logger of wordt hij als een bypass aangesloten over de accu/regelaar kabel?

Gr, Roy

Toch een handig apparaat zo'n Eagletree logger. Begrijp ik nou goed dat hij dan tussen de accu en regelaar wordt aangesloten? Met andere woorden, loopt de volle stroom door de logger ?

Gr, Roy

Ja, dit is natuurlijk bij alle loggers het geval, anders kun je geen stroom meten .... tenminste ik ken er geen die mbv stroomtangprincipe meten ... oftewel magnetisch veld rondom stroomvoerende geleider ....

Bas

Laatst bewerkt:
Ja, dit is natuurlijk bij alle loggers het geval, anders kun je geen stroom meten .... tenminste ik ken er geen die mbv stroomtangprincipe meten ... oftewel magnetisch veld rondom stroomvoerende geleider ....

Bas

Ik heb altijd begrepen dat als je stroomsterkte meet, je dit over het betreffend apparaat doet, en wanneer je spanning meet je dit in de stroomkring doet.
In geval van het eerste onderbreek je dus niet, in geval van het tweede dus wel.

Aangezien de logger beide waarden kan registreren vroeg ik mij af hoe je hem dan zou aansluiten.

Gr, Roy

Neen, dit is incorrect, spanning meet je "OVER" de bron en stroom meet je "IN" de bron.

De stroom wordt in de SM unilog gemeten mbv een shunt (=zeer kleine weerstand) die
TUSSEN de accu en de regelaar geplaatst dient te worden. hierOVER wordt de spanning gemeten zodat de stroom door de logger uitgerekend kan worden, want I = U / R (stroom = spanning gedeeld door de weerstand).
De weerstand is zo klein gekozen dat de spanning die eroverheen valt verwaarloosbaar is tov de aangelegde accuspanning.

De spanning wordt direct gemeten van de aansluitingen van de accu.
Het vermogen wordt weer berekend door P = U x I (vermogen = stroom x spanning)

nog een beetje duidelijk ?

Bas

Momenteel probeer ik erachter te komen of de hall sensor van de eagletree V3 150A beschadigd kan raken als er korte stroompieken groter dan 150A vloeien

Dan laat ik het hier weten

bas

Neen, dit is incorrect, spanning meet je "OVER" de bron en stroom meet je "IN" de bron.

De stroom wordt in de SM unilog gemeten mbv een shunt (=zeer kleine weerstand) die
TUSSEN de accu en de regelaar geplaatst dient te worden. hierOVER wordt de spanning gemeten zodat de stroom door de logger uitgerekend kan worden, want I = U / R (stroom = spanning gedeeld door de weerstand).
De weerstand is zo klein gekozen dat de spanning die eroverheen valt verwaarloosbaar is tov de aangelegde accuspanning.

De spanning wordt direct gemeten van de aansluitingen van de accu.
Het vermogen wordt weer berekend door P = U x I (vermogen = stroom x spanning)

nog een beetje duidelijk ?

Bas

Dag Bas,

Ik had het verkeerd om dus, tis wel duidelijk wie er verstand van heeft ;-)
Het is me nu duidelijk :-)

Dat bij de unilog gemeten wordt met een shunt had ik hier en daar al gelezen maar waarom dat zo werkt wist ik niet, nu dus wel, weer wat geleerd.

Bedankt,

Gr, Roy

Ja, dat lijkt mij ook genoeg, echter houd ik de logs van Mario in mijn achterhoofd, howel ik die wel erg aan de hoge kant vond ....

Die site heb ik gemaild maar een onduidelijk antwoord terug ontvangen, ik zal nog eens een reply sturen, dan laat ik je wel weten als ik antwoord heb.
Tegenwoorig is opsturen vanuit de VS niet leuk meer, ik moet sinds 9/11 ALTIJD bijbetalen, misschien sta ik ergens in het systeem.
Voor die tijd was dat nooit zo, toen bestelde ik nog RC auto's bij tower hobbies ...

Maar goed, hier nog iemand met dezelfde set-up als die van mij, waarbij de maximale stroom 130A bedraagt : RunRyder - Current peaks with ion-x2 on 12s ? - Page 1

Ik wilde net de Spartan instellen toen ik erachter kwam dat er toch nog een driver nodig is voor de flash link .... dus nu even downloaden en dan weer naar zolder

Bas

Back