EagleWing FPV

Jah het kan wel...maar eigenlijk zou je het scharnierpunt van je servostang op je roerhoorn haaks op het scharnierpunt van je roer moeten staan. Pas dan krijg je evenveel uitslag naar bijde kanten op. Dat gaat dan ook heel gelijkmatig. Doe je dat niet dan moet je het compenseren met je zenderinstellingen. Dat lukt overigens ook gedeeltelijk omdat je servohevelweg een andere baan beschrijft dan jou roerhoorn. Mechanisch gezien bouw je ook onnodige momenten op in je roer die weer negatieve invloed hebben op je besturing (tordatie enz.)

MVG. Robert.
 
Jah het kan wel...maar eigenlijk zou je het scharnierpunt van je servostang op je roerhoorn haaks op het scharnierpunt van je roer moeten staan. Pas dan krijg je evenveel uitslag naar bijde kanten op. Dat gaat dan ook heel gelijkmatig. Doe je dat niet dan moet je het compenseren met je zenderinstellingen. Dat lukt overigens ook gedeeltelijk omdat je servohevelweg een andere baan beschrijft dan jou roerhoorn. Mechanisch gezien bouw je ook onnodige momenten op in je roer die weer negatieve invloed hebben op je besturing (tordatie enz.)

MVG. Robert.

Ik ben nog geen jaar bezig met modelvliegen, en begrijp hoogstens de helft van wat je uitlegt.
Kan je misschien een foto laten zien van hoe het beter kan?
Zoals ik het nu heb loopt het soepel, en het roer lijkt evenveel uitslag te geven beide kanten op.
 
img0661small.jpg

Als je de servo en het roerheveltje om had gedraait was je stuurstangetje lang zat geweest.

Door jou roerhevel om te draaien, komt het punt waar jou stuurstang met het heveltje verbonden is, recht boven het schanierpunt van jou hoogteroer te staan. Dus de schanierlijn.

Nu heb je dat punt ongeveer 1cm van jou schanierlijn zitten.

Je loopt dus in feite het hoogteroer van het schanierpunt af te douwen.

Staat jou stuurstang die verbonden is met de roerhevel recht boven de lijn, dan wil hij het hoogteroer netjes omhoog of omlaag duwen, inplaats van het roerheveltje te willen verzetten.

v3ixhx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb er nu toch deze op zitten:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-26M

Had eerst:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w

De eerste is misschien iets te licht, maar de 2e is veelste zwaar en heb ik verkocht aan iemand met een skywalker, waar hij het overigens perfect op doet.

Die grote motor duwde bij half gas op 3s het vliegtuig al verder voorover dan ik met elevator kon corrigeren, daarnaast zorgde het gewicht ervoor dat hij de neiging had "om te vallen".

Voor de skywalker is hij prima aangezien de motor daar op dezelfde hoogte als de vleugels zit, maar bij de EagleWing is dat helaas een ander verhaal.

Ik heb alle roerhorentjes nu goed staan trouwens.
 
Had eerst:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w

Die grote motor duwde bij half gas op 3s het vliegtuig al verder voorover dan ik met elevator kon corrigeren, daarnaast zorgde het gewicht ervoor dat hij de neiging had "om te vallen".

Jammer, had 't even gezegd. Je had eenvoudig met wat vulringen de thrust angle van de motor aan kunnen passen, zodat hij niet naar beneden duwt. Da's weer typisch iets voor een Chinees schuimpje, thrust angle niet correct, om moedeloos van te worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Jammer, had 't even gezegd. Je had eenvoudig met wat vulringen de thrust angle van de motor aan kunnen passen, zodat hij niet naar beneden duwt. Da's weer typisch iets voor een Chinees schuimpje, thrust angle niet correct, om moedeloos van te worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik had er 2 besteld: een daarvan reserve, die heb ik nog liggen en doet het ook.

Ik ben alleen een ontzettende noob op dit gebied en heb geen idee wat voor hoek de motor dan zou moeten hebben.
 
Ik ben alleen een ontzettende noob op dit gebied en heb geen idee wat voor hoek de motor dan zou moeten hebben.

Dat geeft niet, ik help je graag hoor, geen probleem, dus niet schromen gewoon vragen.

Als hij met gas erop naar beneden duikt dan wijst de motoras teveel naar beneden, naar de neus, dus je zal wat ringen aan de bovenkant onder het bevestigingskruis moeten doen zodat de motoras meer van de neus weg wijst, omhoog dus.

Je moet gewoon even experimenteren wat 't beste werkt, een beetje duiken met half- of volgas is niet zo'n probleem, maar het moet wel met 't hoogteroer te corrigeren zijn.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Voordat je morgen die kist nu gelijk de grond in boort,

Wees gerust, dat was vandaag dus al gebeurd :p. Opgooien ging een beetje lomp dus ik dacht (meer reflex) 'm met iets gas bij te redden. Tja...

Alleen de neus was gespleten. Met wat warm water uitgedeukt en weer netjes aan elkaar gelijmd, je zou het verschil niet zien.

Ik zal zo eens een paar foto's nemen.
 
Foto's huidige motoren op motor mount:
21122010166small.jpg

21122010168small.jpg


Sander jij hebt de highres foto's in je mail. Blijft wel camera van mobieltje.
 
Tjerk,

Je hebt een reactie via email van mij ontvangen. Overigens maximale prop op de Turnigy 3530 14400kV is pakweg een 9x6, maar een 8x6 is meer dan voldoende.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
hi

hier een foto van mijn foto vliegtuig
als je wat overpowerd vliegt,gaat de zij trust ook een grote rol spelen
staat de zij trust niet goed,als je volgas omhoog gaat
ga je dit met richtings roer bijregelen op zender?
ga daarna over in glij vlucht,gaat je kist rondjes vliegen

ook iets om gek van te worden

Foto-XEOAGYEW.jpg
 
Weer een dag vol frustraties verder heb ik 'm nog steeds niet vliegend gekregen.

De motor heb ik geprobeerd in allerlei hoeken te plaatsen, verschillende lipo's op verschillende plekken om te experimenteren met het zwaartepunt etc.

Bij de laatste crash is er een stukje neus in de sneeuw verdwenen.

Hij is te koop TEAB.

Ik ga weer terug naar de TwinStar.
 
Back
Top