East Glider

• Topicstarter Topicstarter Wouter Heldens
  • Startdatum Startdatum
Hoeveel elastieken je nodig nhebt weet ik niet. Lees het topic over de Graupner RC uhu van PH-AJH maar eens door.

....

Hier kan je alles vinden. Postelastiek is wel goedkoop maar gaan niet lang mee.
ca 20 meter elastiek en 60 meter nylon vislijn..... of 30 meter elastiek en 100 meter vislijn.

kijk ook eens bij Conrad op de side daar hebben ze ook betere hoogstart systemen

succes bij het speurwerk

Is een ontvanger accu van ongeveer 140 gram trouwens te zwaar voor in de Easy Glider of is daar goed mee te vliegen?

zoek even op dit forum naar de EZ-glider en dan vindt je heelveel verschillende setups.

mijn setup is ca

59 gram motor
165 gram vliegaccu
35 gram lood
2 mini servo's a 12 gram

dit alles zit zover mogelijk in de neus

dus behalve de 140 gram van je ontvangeraccu moet er nog veel meer gewicht in de neus!!

Daar ben ik!
Postelastieken kan: voor 20 meter heb je ongeveer 200 elastiekjes nodig, ofwel 2 doosjes van de Bruna. Kost je ongeveer 5 euro. Een rolletje vislijn om er een meter of 60 aan vast te knopen kost ook zoiets. En dan moet je een parachuutje maken anders valt je lijntje op een hoop, met een chuut ligt hij gelijk weer mooi in de wind.
Maaaar: postelastiek veroudert heel snel, dan breekt het en dat is een ge-emmer.
Zie hier de postbode-hoogstart:

Makkelijker en zeker niet duur is de standaard hoogstart van Conrad: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Dan heb je een duurzaam elastiek, 100 meter lijn, een parachute én een haspel (ook heel prettig :-) )
Er zijn van Robbe setjes die een tientje goedkoper zijn maar dat elastiek is vergelijkbaar met post-elastieken dus gaat minder lang mee.

Ook deze hebben wij in gebruik. Voldoet voor lichte vliegtuigen en ook je Easyglider kan er prima aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
zoek even op dit forum naar de EZ-glider en dan vindt je heelveel verschillende setups.......

dit alles zit zover mogelijk in de neus. dus behalve de 140 gram van je ontvangeraccu moet er nog veel meer gewicht in de neus!!

Wouter,

Ik weet niet of je nieuw of 2e hands op het oog hebt ?

Als je een nieuwe koopt zou ik voor een Easyglider-Pro gaan. Dat is de verbeterde versie van de Easy-Glider (geschikt voor zowel motor als zwever). Doordat het batterijencompartiment precies onder het zwaartepunt zit maakt het batterij gewicht voor het balanceren van het vliegtuig nauwelijks uit. Zo vlieg ik zelf met zowel een 2100 mAmph Lipo als met een 4300 mAmph Lipo, zonder dat ik het zwaartepunt hoef bij te stellen

Gr. Evert.

Even terzijde: ben ik de enige die al zijn elastieken in een zak met talk poeder bewaard? Volgens mij heb je dan geen of nauwelijks last van veroudering. Ik heb hier nog post elastieken die al jaren oud zijn en nog in prima staat.

Anyway, dat elastiekje van Conrad is wel een heel scherpe prijs/kwaliteit verhouding want die heb je voor 30 euro in huis zie ik. Wij hangen daar ook de MPX Alpha-h aan (2,80m ca. 1400 gram) en die komt daarmee bij een klein beetje wind erg hoog....

Die talkpoeder is een goede aanbeveling om de elastiek jaren te kunnen gebruiken.
Helaas ik ook mijn hoogstart tijdens de meting in Boxmeer deels verloren gegaan.heb aleen elastiek nog over.

Back