Easy OSD & Remzibi OSD

Ring die ik gebruikt heb is ong 1 cm groot. Stekker ging er net doorheen.
Plaats hem wel zo dicht mogelijk bij de gps.

Heb de Instellingen op 5 sat gezet ipv de standaard 7 satelieten.
Heb geen zin om te wachten alvorens de home pos is bepaald. Lijkt mij dat dat ook goed met 5 satelieten kan..

Stephan, het duurt alleen de eerst keer wat langer. Als je eenmaal een lock hebt bij bv lipo 1, zul je zien dat je bij lipo2 veel sneller een lock hebt. Ik zou hem op 7 laten staan. beter te veel dan te weinig. als er bij 7 een paar wegvallen is het geen punt, bij 5 wel.

ik heb zelf de FBOSD besteld. Speciaal voor de NAZA-M; deze pakt het GPS signaal van de NAZA GPS zelf zodat ik geen 2 GPSen nodig heb. Ook kan hij een soort virtuele horizon genereren op basis van de gyrosignalen in de NAZA. Zelfs de flightmode (GPS/ATT/MAN) geeft hij aan via OSD.
Leek me wel een interessant dingetje om te proberen voor ongeveer 70 euro.

NAZA GPS + MAVLink OSD - RC Groups

En!, hoe bevalt die FBOSD?
Welke heb je silver of gold

Eigenlijk heb je toch al bij 3-4 sat. een 3d fix?
Zal zeker nauwkeuriger zijn met 7 sat. maar lang wachten is ook geen optie ;-)

Denk dat ik het zoals jou ook probeer Lennie met kleinere ferriet ring.
Hoop op nog betere en dus snellere fix.

Ik ben nog sterk aan het twijfelen welke OSD ik wil gaan bestellen.
Remzibi klinkt goed maar er zijn er nog zoveel meer. Zie door de bomen het bos niet echt meer haha.

Wat ik sowieso graag wil hebben is de mogelijkheid voor de zichtbaarheid van 2 voedingen. Wellicht dat ik voor voortstuwing en vTX ieder een aparte voeding ga gebruiken. Remzibi biedt dit aan en kan de spanning in de 2 aparte stroombronnen netjes aantonen.

Hoe is de GPS fix inmiddels en het instellen van home + hoogte? Geen problemen meer ondervonden?

Nu zeker tevreden met de Remzibi osd.
Idd Eng spanning en vtx spanning in beeld met zelf in te stellen waarschuwing (knipperen van symbol).

Fix is nu prima, denk met name door de ferriet ring.
Ook aantal satelites 8-9

Home is nu ook goed, ging namelijk vaak al vliegen voordat ik een fix had.
Even op de button (op osd) klikken voor te gaan vliegen en home is gereset.

Voor weinig geld echt een aanrader. Btw let erop geen kopie te kopen.
Gewoon via de website en mailtje naar hem. Betalen via paypal en levering binnen week.

Zit zelf te denken aan de cyclops storm, om ook een barometer + RTH te hebben.

Edit: maar weet niet of dat voor multicopters ook wat is, in ieder geval voor me fpv glider.

Bij mij zitten ze halverwege de kabel, maar ik heb ook gelezen dat dichterbij de gps beter is.

Iemand er al achter hoe je voltage kunt laten weergeven in meerdere decimalen?
ik heb nu bv 12.5v in beeld. Maar ik wil 12.55v bijvoorbeeld..

Zo dicht mogelijk bij de gps de ferriet ring plaatsen.

@Lennie: ik heb zelf ook met 1 decimaal. Vermoed dat 2 niet mogelijk is in de UI.

Heb al 2 jaar remzibi en werkt zonder problemen.
Hoogte bepaling is idd soms wel wat af maar dat hangt een beetje van de satellieten af.
Die zijn daar eigenlijk niet voor gemaakt.

Zag net ergens iemand die geen osd meer had na uploaden. Let erop dat hij soms gewoon uit gaat.
Even knopje een paar sec indrukken dan komt normaal de info weer in beeld.
Remzibi geeft ook je locatie aan tov home. 0tot 360 graden. Azimuth heet dat dacht ik.
Zo weet je ook welke richting je op vliegt. Erg handig om netjes op lijn te blijven als je met richt antennes werkt.
Idd wel jammer dat hij geen gps audio uitstuurt voor een tracker. Gebruik daar nu tiny telemetry voor.

Vandaag een bixler gevlogen zonder OSD. Vandaar dat ik nu even aan het zoeken was want vind het maar niks.
Voordeel van EZ osd is dat je hem ook kunt uitschakelen in vlucht voor als je even zonder wilt.
Remzibi is wel te hadken om dat te doen dacht ík.

Back