** Easy-Star aanpassingen **

Hoi hoi,

Ik sta er altijd van te kijken waarom ze de toestellen willen veranderen, wat je wilt doen is de Easy Glider ervan maken, koop dan gewoon zo'n ding.

Deze is gemaakt om lol mee te hebben zonder allerlei fratsen en als je denkt, nu wil ik meer dan is er zijn opvolger...

De Easy kan alles wat de piloot kan zeg ik altijd maar, als ik zie dat je gewoon rugvluchten kan vliegen met zo'n ding :-)

En wieltjes zijn leuk maar wat is er nu eenvoudiger dan een buiklanding... en voor opstijgen heb je er alleen wat aan als je een mooie ondergrond hebt en wat is er nu makkelijker dan weggooien ...

En extra versteviging, dat ding is bijna onverwoestbaar te noemen.

Kijk en experimenteren is altijd leuk, maar een toestel verbouwen is zonde.

De makers van dit toestel ( Multiplex ) hebben alles al uitgeprobeert voor ons en dit was het beste resultaat :D

Dat zelfde geld voor meer power er in stoppen, het profiel van de vleugel is niet gemaakt om met hoge snelheid op te stijgen.

Geniet gewoon van een leuk model en als je snelheid wilt, koop dan een model wat voor snelheid is gemaakt.

De luchtgaten zijn wel nuttig en dat had ik hier ook al gezien, het schijnt goed te werken en het vlieggedrag niet te beinvloeden.

En je tekeningen vind ik mooi, erg duidelijk... en als je ook zo mooi kan bouwen heb ik er alle vertrouwen in.

Verder veel plezier met het verbouwen :D

Groeten Martin

ja de easy is echt onverwoestbaar.
bij rugvliegen was die bij mij naar onder gedoken.
met zijn neus tegen de grond, gewoon gaan halen en terug gaan vliegen.
geen schade aan te zien, echt ongelooflijk

grz
rodney

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 8 en ik zijn helemaal gek geworden sinds we de X-Twin hebben. Dankzij het forum begrijpen we dat een Hydrofoam niets voor ons is :( (maar lijkt me nog steeds te gek). Blij dus dat ik op tijd gewaarschuwd ben. Nu denk ik erover om de Easystar te kopen (bouwen).

Maar help, wat moet ik nou kopen en bij wie?
Zelf bouwen vindt ik leuk :D (ik heb vorig jaar een MicroMagic gemaakt), moet ik naar een winkel kopen en losse onderdelen laten aansmeren of is er iets beters te bedenken?
Het lijkt me ook handig om de besturing op een simulator op m'n pc aan te sluiten zodat we kunnen trainen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Kan iemand me verder helpen?

Groeten,

Ernani

Ernani[/quote]

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=41&products_id=1414[/quote]

Zo een e-Sky simulator is dus best wel betaalbaar, daar kunnen we best wel eens mee gaan werken.
Ik las op het forum dat er nogal wat mogelijkheden zijn waarop je de werking van je eigen controller inricht. Heb je ervaring met dit apparaat? Hoe realistisch werkt het en kun je ook indien nodig aanpassingen maken als het afwijkt van je eigen controller?

Ernani

Ik zelf heb ook al het en en ander uitgeprobeert heb er nu een met verlichting en een typhon 6/15bruss gaat snel genoeg gaten in neus helpen zeker voor koeling het is maar wat je wilt natuurlijk vliegt hij standaard al goed maar laten we eerlijk zijn we willen hoog we willen snel er moet iets mee omhoog zoals para of camera dus meer gewicht en dan is het inderdaad uitproberen staart roer aanpassen is ook echt een aanrader hoogte roer hoeft niet is eigenlijk goed genoeg meer gewicht op de neus vindt ik zelf wel prettig ondanks dat hij dan niet meer klopt met balans maar vliegt dan veel stabieler anders lijkt het net een vliegende krant hihi

een Warp 4 is wel overkill....

Een typhoon 6-15 met een 18A regelaar erin, en dan kan dat ook.
Dan kun je ook met een wat goedkopere lipo wegkomen, alhouwel de 2200Mah 3S 20C wel een goede optie is.(unitedhobbys).

Maar een 400 7.2V met een 12 tot 15 A regelaar op 3S lipo kan ook. Wel niet van de grond af opstijgen, maar voor een beginner meer als genoeg.

met een 7,2 V motor, dat is dus een andee dan de standaard, en een 3S 2200mA lipo pakket ligt de ES prima op zwaartepunt heb je meer porrie dan de basis setup en daarmee ruim genoeg om te leren vliegen. Daarbij genoeg accu capaciteit om een heel eind in de middag te vliegen. Met meer vermogen en meer snelheid gaat het ook sneller en heftiger fout.
Er zijn plenty draadjes over ES te vinden met nog meer info en meningen.

groet,

Erik

Beste Milcoi;

Hoe heb je het carbonstaafje in je stabilo vastgemaakt?
Er op gelijmd of een gleufje gemaakt en daar in gelijmd of getaped of echt in de vleugel gemonteerd?
Hoe heb je dat gedaan?

Voordat ik alles in elkaar heb gezet eerst de carbon staaf in de romp lijmen.
De langere carbon staaf in de vleugels heb ik met een boormachine gedaan. neem de oude staaf en maak aan 1 uiteinde wat kartels.

Maar hoe heb je dat in de blauwe achtervleugel (stabilo?) gedaan?
Of zit dat erop?
En hoe heb je dat vastgemaakt?

Back