Easy-Star en welke brushless binnenloper (bijna verticaal)

Hello Martijn,

Thank you for the inquriy. We do not have specific thrust data of the Warp motor
but under the term of your request we think you can get the best performance by
using 4 turn motor with APC 6 x 4" E prop powerd by 3S lipo. The current would be 15.6A
and it is in range of your plan.

Best regards,

Brian
International Sales Manager, Air Craft

Met het calc proggie (http://www.badcock.net/ ) kom ik uit op:

Speed: 104 km/h
Thrust: 583.4 g
Efficiency: 75.0 %
Power: 128.7 Watts
RPM: 17010
Volt 11.00
Prop: 6x4 E

RCer WARP 4 BL4-15 Series 4 Turn 1810KV $49.99 + $2.50 verzend kosten.

€41,76 EURO

Moet volgens mij wel lekker lopen... niet echt verticaal maar 45 graden of meer zeker!

wat een power zeg!! motor komt in een mooi doosje met "krimpkous" en gouden stekkertjes. Kon natuurlijk niet wachten en heb meteen alles gesoldeerd en ingebouwd. Gelukkig had ik de 480 motor alleen met dubbelzijdig tape vast gezet en de romp van easy-star met nylon-tape.
alles was dus makkelijk los te maken en te vervangen. 6x4 prop past dan ook nog maar net...2a3 mm speling tussen prop en romp. Genoeg dus om niet te moeten insnijden.

Milcoi

Planck_Franck zei:
Al mee gevlogen ?

nog niet.. wel ff getest of alles werkt. wacht nu nog op m'n 3S1500MaH 20C.

Ik heb een 1100MAH 15C maar volgens calc. trekt deze setup zo.n 16/17 Amp. durf niet goed met die accu te vliegen en zeker niet volgas.

Ik hoop de accu dinsdag te ontvangen.. en met dit weer die zelfde avond wel ff proberen.

Deze setup voldoet echt aan mijn verwachtingen. Gister de lucht in en wat gaat dat snel omhoog zeg. Het is niet helemaal verticaal maar gaat voorbij de 45graden hoek.

motor, regelaar en accu worden hand warm. De perfecte setup dus.

Regelaar is een 25 AMP ELE
Accu is een 3S1500Mah 20C (25max)

Vlieg tijd..... een 10 min volgas 20/30 min bij zweven naar beneden.

al met al een echte aanrader dus! Ik ben tevrede!

Milcoi

Regelaar verbrand! bij het aanzetten geen probleem, wilde net de lucht in maar kreeg geen reactie van de prop. Roeren werken nog wel. Thuis aan andere aangeloten en de krimpkous opengeknipt om te kijken wat er aan de hand was. Bij een weerstandje was het rondom goed zwart dus heleaas overleden. Nu een wat grotere erop. 30AMP met 40AMP max. Wel wordt ook deze alleen al bij het aanzetten na 1 minuut redelijk warm. Toch gaat er met volgas maar 14.6 AMP door de draadjes. Gemeten met een AMP tang.

Milcoi zei:
Deze hebben dan wel een hoog AMP vind ik.
Je spreekt over de stroom en die druk je uit in ampere.
Het is net als bij een snelle auto.
Die heeft geen hoge km/u.
Een een hoge topsnelheid klinkt veel logischer.
Maar je bent niet de enige. :wink:
Maar wel spijtig voor je regelaar.
Hoe lang heb je gas gegeven zonder respons van de prop?

Ik heb zo'n3 weken geleden even m'n gloednieuwe occasie align 2800 Kv in de easy-star geplugd, met 25 amp regelaar, op 3S gaat dat nét NIET vertikaal. maar horizontaal zo ver je zender reiken kan :lol:

Nu duwt hij m'n aerocat voort als een op hol geslagen horzel. 8)

Helaas weet ik niet meer exact hoeveel amps er doorheen gingen op de easy star :oops: prop was apc 6*3, amps zaten tussen 20 en 25 als ik me goed probeer te herinneren... en de cellen waren 2100 20C 3S.

@cdrom flyer: toch zeker een sec of 10. Meerdere malen accu los en weer opgestart. Helaas alles de servo's werkten.

@rafgol: Zo'n Align gaat idd ook erg goed. Ik vind de alleen de amp vrij hoog. Wat is de trust met een 6x4 en een 3S lipo?

Ik heb net wat metingen overgedaan...
Align 2800 Kv low-budget regelaar 25 amp

prop graupner camspeed 5.5 * 4.3

2S lipo: 14.63 amp 105.4 watt
3S lipo: 21.07 amp 197.6 watt

APC 6*3

2S lipo 1000 mAh 20-22C 13.22 amp 100.0 watt
(De volgende cellen zijn prima geschikt in een easy star gewicht: 224 gram.)
2S lipo 4500 mAh 10-16C 14.78 amp 120.7 watt

3S lipo 2100 mAh 10-15C 19.22 amp 191.2 watt

APC 6*4 heb ik niet doorgetest, prop kon niet goed uitgelijnd worden op mijn propmeenemer... en die hoge toerentallen wil ik niet uit balans draaien.

trek-of-drukkracht kan ik niet fatsoenlijk meten, maar op 3S trekt hij behoorlijk hard, meer dan behoorlijk...

En nu ga ik wat vliegen... 8)

Milcoi zei:
Thanks.... En nu vlieg je met welke prop?

prop graupner camspeed 5.5 * 4.3 maar dit dus op mijn aerocat :lol:

Mijn easy star heb ik -voorlopig- leeggeroofd :oops: ik kan niet oneindig blijven ontvangers kopen :?

Back