Easy Star II Quattro [vier motoren]

Hier mijn Easystar Quattro ; vier brushless pitten die gevoed worden door ook vier esc's en dus een berg goed georganiseerde bedrading Met een 2S 2200 Mah pack kan ik 20 tot 30 minuten vliegen ; onvoorstelbaar zuinig
De gehele bouw is op mijn website in beeld gebracht ; button "easystar quat"

Filmpje van de allereerste vlucht en vloog direct als een adelaar uit de hand weg ; wat een vogel
http://youtu.be/w0DPO65VFEY

Bouwverslag
Untitled Document

Gr Kasper

De 1 verkracht een easystar de ander maakt er iets moois van!

Mijn complimenten en heel veel vliegplezier ermee:cool:

Ps waar haal je dit flinterdun alu?

Ps waar haal je dit flinterdun alu?

Bij de Supermart bierblikjes :yes:
Nee dus want zo dun is het niet:
Motoren%20en%20beugels.jpg

Ofwel: Dan nog afdekplaten ; dit is flinterdun alu uit de off-set branche
Mal%20Motorgondel.jpg

Kasper,
Zoals al eerder gezegd: Echt vakmanschap! Nu nog mooier afgewerkt!!
Je hebt er een prachtvleugel vangemaakt!
1 Nadeel: Als hij een keer aan gort vliegt is het erg, erg zonde. Maar jou kenende pak je het rustig aan dus dat zal vast niet snel gebeuren. Ik zie hem graag binnenkort in levende lijven vliegen.

Groet,

Rob

Heren ik open mijn topic en wil wel antwoorden maar zie dat anderen dat al hebben gedaan voor mij met info en plaatjes uit het bouwverslag van mijn website
Mijn eerste gedachte was dat ik dit zelf zou moeten doen en mijn tweede was dat dit mij wel werk scheelt ; ben er niet uit of ik dit als prettig ervaar maar hoef nu dus bijna niets te beantwoorden ; is wel okee

@ Ickarus ; de off-set platen zijn nog geen 0.2 mm dik en ook aan de onderkant van de vleugels zijn hiervan afdekplaten gemaakt en voorzien van schroefjes om bij de bedrading/ 12 laspunten naar de motoren te komen ; ook de lassen naar de vleugel servo's zijn daar ondergebracht

Groet Kasper

Mooie kist Kasper.
En ook nog eentje die uniek is in haar soort.Zal geen tweede van bestaan in Holland.
Morgen maar eens flink genieten op Zuidbroek.
Die Easy Star Quatro zal het vast goed doen in formatie vliegen tussen de Mustang van Brutus en mijn Hell Cat.
Zulk soort formaat kisten geven altijd een prachtig vliegbeeld.
Tot morgenmiddag.
Vr Gr E

Hallo piloten.
Wordt een prachtige vliegdag vandaag!!
Temperatuur rond de min 3 graden.
Weinig wind en zon erbij.
Ideale vliegcondities dus om de dames eens lekker uit te laten en flink te genieten samen met de vliegmaatjes met hun toestellen erbij.
Ik neem vanmiddag mijn Gaui 500X QuadCopter mee om eens lekker op het grote open veld mee te vliegen.
Ook mijn Hell Cat Warbird gaat mee, zodat ik de Mustang van Brutus eens lekker kan volgen tijdens het formatie vliegen als we weer zalig aan het rondknallen zijn.
Vanmiddag hoop ik voor het eerst in het echt de Easy Star Quatro van Kasper te kunnen zien vliegen.
Ben erg benieuwd hoe dat toestel door het luchtruim klieft.

Natuurlijk al van het filmpje zien vliegen, maar in het echt zal het uiteraard een hele andere belevenis zijn.
Heb nu al reuze zin in vanmiddag.
Zijn toch hele fijne en leuke bezigheden na een week hard werken en dan wat minder gevlogen te kunnen hebben.
Relaas volgt later.
Fijne dag allen.
Vr Gr E

Zoals je gezien hebt vloog het goed maar hield ik na 1 vluchtje voor gezien met deze nieuwe telg om vervolgens lekker met de lichte Kinetic-Twin in de wind te stoeien Heb eindelijk het stilstaan ook onder de knie Was gezellig en leerzaam maar koud Gr Kasper

zijn er nog foto's of filmpjes gemaakt Kasper ?
als dat zo is willen wij die ook graag zien natuurlijk !

Mooie site heb je trouwens :thumbsup:

Hoi Piet ; nee vandaag niet gefilmd en dank voor de complimenten Heb het met de easystar quattro gehouden bij een korte vlucht ; het was een rare wind en nog iets te weinig ervaring met dit toch wel complexere toestel en wilde het heel houden Dus de 280 gram Kinetic Twin kon zijn gang gaan en is een heerlijke leerschool
Gr Kasper

Back