Easy Star II Quattro [vier motoren]

Dat klopt Cajo maar er zitten wel verschillen in De dunste is de Red Bull versie en is er ook in grotere blikken
Ik gebruik ze onder de heli ; de kleine soort maar dan per kant twee aan elkaar gemonteerd en deze dienen als "floats" voor het waterlanden
Maar ideaal is dit materiaal niet ; het is zo uitgewalst dat het naar 1 kant slecht meevormt ; is mijn ervaring tenminste
Beste is echt het alu uit de drukkerijen en off-set branche maar dat is natuurlijk niet overal beschikbaar en dan is de supermarkt wel een goed alternatief
Gr Kasper

Dat klopt Cajo maar er zitten wel verschillen in De dunste is de Red Bull versie en is er ook in grotere blikken
Ik gebruik ze onder de heli ; de kleine soort maar dan per kant twee aan elkaar gemonteerd en deze dienen als "floats" voor het waterlanden
Maar ideaal is dit materiaal niet ; het is zo uitgewalst dat het naar 1 kant slecht meevormt ; is mijn ervaring tenminste
Gr Kasper

Kasper een kwestie van oefenen :yes:
GroteFoto-4RUFKXPW.jpg

Fraai gemaakt Brandaris en inderdaad goed oefenen zoals je zegt maar dat is mij wel toebesteed Ik bedoelde dat ik met beide materialen ervaring heb en de off-set platen verreweg de voorkeur hebben Je zou de schaar eens in een off-set plaat moeten zetten waar je met potlood op hebt getekend Het knipt als papier en dat is met frisdrankalu lastiger Uiteraard is je resultaat prachtig maar als je de kans hebt proef dan het verschil eens
Groetjes Kasper

Als ik in de gelegenheid kom zal ik dat zeker is proberen .
ik heb inderdaad alleen maar ervaring met fris en bierblikjes,
alhoewel daar ook nog vele verschillen in zijn
somige blikjes zijn zelfs niet van alu. maar van ijzer met een coting.

Hallo Forumleden.
Ik kom zojuist van het grote veld omdat we daar zijn wezen vliegen.
Kasper maakte vandaag zijn Maiden vlucht met de nieuwe MPX ES Twin.
We wisten op voorhand eigenlijk al dat het goed zou gaan vliegen, maar het blijft toch altijd spannend zo'n Maiden van een toestel dat je nog niet kent qua vlieggedrag.
Kan niet anders zeggen dan dat het weer een super geslaagde vliegmiddag was.
De ES Twin van Kasper vloog erg goed en het vlieggedrag leek zelfs nog strakker en beter dan dat van zijn andere ES Twin.
We hebben de nodige packs leeggevlogen( tot min20% ) en super genoten.
Ik had mijn Parkzone Corsair ragbakje bij me omdat ik de bui al aan zag komen, maar eenmaal op het veld aangekomen hebben we slechts een paar drupjes gehad.

Ik heb nog een aantal minuten mogen vliegen met het toestel van Kasper en kan zeggen dat het wel erg goed vloog.
Totaal NIET, ik herhaal NIET te vergelijken met een stock Easy Star II.
De Easy Star Twin van Kasper heeft zoveel bakken meer aan vermogen en tijdens een kleine speedrun test durf ik hier te zeggen dat de ES Twin van Kasper zekers een dikke 70km per uur vliegt, want mijn Corsair loopt krap 100 op doorvlucht en het verschil in snelheid toen ik zijn kist inhaalde tijdens de speedrun viel alleszins mee.
En dan te bedenken dat zijn toestel op slechts een 2S 2200Mah Lipo pack loopt.
Dat is echt bewonderenswaardig voor zo'n type en formaat toestel met zo'n set up.

Achteraf gezien had ik eigenlijk ook mijn Razor Hotliner kunnen Maidenen vandaag.
Maar omdat ik liever niet op een nat veld wil landen met zo'n mooie kist heb ik de Maiden vlucht nog even uitgesteld.
Gelukkig heeft Kasper zijn Multiplex Easy Star Twin vliegtuig fijn ingevlogen en voldoet het toestel naar alle normen die wij eraan stellen.
Op naar de volgende vliegmeet.
Vr Gr E

Was inderdaad een maiden als uit het boekje Erwin ondanks een behoorlijk gewijzigd concept ; met een trust van ongeveer 1100 gram ging het erg rap voor dit toestel en ook recht omhoog was mogelijk ; dit alleen om te weten wat de nieuwe setup presteerde
Kortom ; klaar voor de volgende sessie vliegmaat Gr Kasper

Back