easy star met wielen?

• Topicstarter Topicstarter rens-zwevertje
  • Startdatum Startdatum
R

rens-zwevertje

Guest
hallo, ik heb een easy star en kan er nu best goed mee vliegen.
in heeze waar ik altijd vlieg is het veld heel hobbelig en kort en de easy star maakt dus redelijk harde landingen. :? ik dacht kunnen er niet een paar kleine wieltjes onder voor beetere landingen, en of opstijgen vanaf de grond? :?:
oow ja moet wel vertellen dat de easy star heel goed vliegt. :P
egt een aanrader :!: :!:
image002.jpg

als iemand iedeen heeft wil hij of zij dan foto`s of afbeelding plaatsen aub(dit maakt het voor iederen makkelijker) alvast bedankt

Heb geen foto's, maar bij ons op de club had iemand een messing buisje door de romp geprikt ergens onder de cockpitkap, en daar een asje met 2 wielen door gedaan. Werkt best goed :)

dankje hier kan ik denkik wel wat mee maar meer suggesties zijn altijd welkom

ik zo zeggen, dat wielen op jouw plein waar je wildvliegt met wielen nog moeilijker te landen gaat zijn dan zonder, ik zou hem gewoon zo laten, grondstarts gaat onmogelijk zijn met standaard aandrijving, en je gaat nog trager vliegen.
ik zou het niet doen.

grts

Hoi,
'
zoals gezegd een asje door je romp heen en daar 2 wielen aan maken.. werkt prima op een easystar van Wiebe...

Een groter landingsgestel wil ook altijd wel.

Groeten Vincent

ik heb een landings gestel gemaakt van 25 gram, met wielen alleen om te landen en het zit zo vast dat het er in een beweging en zonder schade af gehaald kan worden. dus het moet lukken.
ik weet bijna zeker dat dit wel werkt, moet er wel bij zeggen dat ik zo niet wil opstijgen maar het is meer zodat de romp niet groen wordt of schade oploopt tijdens de landing.

Succes!!

Ik vlieg nu met een Warp4-4turn motor met 6x4 prop.
Grondstart mogelijk vanaf asvalt en kort gras.

Ben toch wel nieuwschierig nfoto's van je landingsgestel.

rens-zwevertje zei:
in heeze waar ik altijd vlieg is het veld heel hobbelig en kort en de easy star maakt dus redelijk harde landingen. :?

Rens,
waar vliegen jullie in Heeze? Ik woon er ook, maar weet niet waar het veld is. :oops:

M.vr.gr.

Theo de Kramer

hierbij de foto`s van mijn onderstel. :D
het zit best stevig vast maar is demonteerbaar. het is van stevig aluminium.
P7060206.JPG

P7060207.JPG

P7060209.JPG

zater even gaan proberen maar volgens mijn berekeningen kan het niet fout gaan :lol:
gr, rens

maar het is meer zodat de romp niet groen wordt of schade oploopt tijdens de landing.

Je kunt dat voorkomen door de kwetsbare delen (bijv. de hele neus tot en met de cockpit) in te tapen met vezelversterkte tape. Gamma heeft dergelijke tape van Pattex, in het wit of transparant. Vies wordt weer schoon door er een doekje over te halen en schade wordt ook voorkomen. Heb hem zelf wel eens met de neus in het gras geparkeerd waarbij de EZ een meter terugstuiterde. Niks gebroken of afgescheurd, alleen een beetje vervormd. Een bad in het kokende water heeft dat weer opgelost. Ook de voorkanten van de vleugels ed. zijn bij mij ingetaped.

ja oke maar dan nog ik vind het leuk om met nieuwe dingen te expirimenteren.
en ik denk dat het wel werkt dus- ja gewoon ff proberen.

Rens,

Mooi mooi mooi... dit ziet er mooi uit en is over na gedacht!!
Handig dat "klitteband". Wat heb je aan de onderkant van de staart zitten?
Daar zou je een stukje ijzer/alu van een blikje fris kunnen plakken zodat ook dit niet kapot schuurt.

Plaats je foto's ook op de easy-star fan page. Ik vind dit toch wel de mooiste oplossing hoor. je hoeft niets te snijden, boren of te veranderen.

Martijn

ik denk dat ik de foto`s wel ga plaatsen of de easy star fan page :D
alleen theo je kunt misschien beter zaterdag rond half twee komen dan zijn er meestal best veel mensen.

rens-zwevertje zei:
alleen theo je kunt misschien beter zaterdag rond half twee komen dan zijn er meestal best veel mensen.

Helaas, dan moet ik werken. Misschien volgende week zaterdag.

M.vr.gr.

Theo de Kramer

hallo, vandaag even getest ging perfect!
hij land mooi op de wieltjes en heb geen groene romp meer.!

Back