easy star outrunner

op een easystar kan je geen prop kwijt van 10x4,7
haha

buiten of binnenloper met 2000-2800kv op 3s en dan 5x5 prop

Ik heb zelf een vergelijkbare kist (BMI Arrow). Heb de meegeleverde motor en prop vervangen voor een TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T en een Master Airscrew propeller 7 x 4 duwprop.

IMAG0028.jpg

Kan je vertellen dat ik dit een veel betere combinatie vindt als de stock opstelling. Deze gilt niet zo en heb veel meer power. Kan veel beter half gas of minder vliegen...

Je moet alleen wel effies oppassen dat je de prop niet te lang neemt, zoals ik bijna had gedaan, namelijk een 8x4 bestelt maar die zou door mijn body heen gegaan zijn..:(

Succes met de upgrade....

Laatst bewerkt:
Waarom toch steeds die buitenlopers op een easystar, in een easystar hoort een
binnenloper en wel deze.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
met deze prop adaptor
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Prop adapter w/ Alu Cone M6x3.2mm shaft (Grub Screw Type)
en deze prop
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller

Geweldig vliegen met deze set gaat recht omhoog, je hoeft met gewoon vliegen
nooit boven half gas te gaan met half gas gaat hij al best snel
Ik heb zelf deze set ook, ben er zelfs zo teverden over dat ik zelfs nog zo,n
setje heb liggen voor volgend zomer voor de easystar van mijn zoon
tenminste dat was de bedoeling mijn zoon krijgt waarschijnlijk de easystar van mij
deze set is zo universeel dat ik hem wel in een ander toestel druk.
kortom hou op met die buitenlopers zet in een easystar een motor die er in past.

Dat is inderdaad een veelgebruikte setup voor een easystar.
Deze motor wordt ook veel gebruikt als brushless vervanger voor een speed 400.

Ik heb eigenlijk een inrunner klaar liggen n.l.een Turnigy HXT 2835-2700 kv
Maar twijfel om te gebruiken.
Heb al gevlogen met de originele borstelmotor Permax 400,maar die jankt zo.
Voor zo,n zwevend toestel vind ik dat niet prettig klinken.
Daarom dacht ik aan een outrunner met minder vermogen en wat grotere prop, als org.bijgeleverd.
Groter koppel motor en rustiger dacht ik zo.
Of zie ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt:
Heb je gelijk in maar een 7" prop is het maximale wat past zonder je staartboom te raken. Tenminste dacht van wel, anders heel klein sparinkje maken

Als je een sp400 al vind janken dan ben je idd niet blij met een 2700kv motor, en al helemaal niet op 3s.

Maar helaas het is niet anders op dit model.
Zoek een motortje dat 7x5 APC-e kan draaien op 2 of 3 s en je bent in een paar seconde weer op hoogte en kan je daarna weer rustig zonder motor naar beneden zweven.

Waarom toch steeds die buitenlopers op een easystar, in een easystar hoort een
binnenloper en wel deze.....

Een buitenloper van minder dan de helft van het gewicht presteerd hetzelfde in deze toepassing.
Je bespaard gewicht op een hog plaats achter het zwaartepunt. Daardoor is het stabieler en zou je ook een lichtere accu kunnen gebruiken.
Inbouw is iets lastiger, maar de oplossing die ik heb gezien door een buitenlopertje op de kale resten van een speed400 te monteren vond ik een fraaie.

Die binnenloper is een goede oplossing, maar zeker niet de enige.

Als 7" de grootste maat is die je kwijt kan, dan kan een 7x6 prop dus nog. Met een Kv1600-1800 op 3S is dat de grootste prop die je kan gebruiken.

ik heb ook een easy star met een 1900kv moter erin geeft wel wat gejank maar gaat dan ook best wel hard, ik heb er een 6x4 prop erop zitten want ik had een 6x4,5 prop erop gezet maar dan moet je een gleufje in de staart maken. dat is niet handig want dan is je staart minder sterk meer.

gr.vliegfan

Zou niet mogelijk zijn. 6" is 6" Alleen bij een klapprop gaat dit niet altijd op omdat het er ook wel ligt welke centerhub je gebruikt.

Of je bedoeld 6.5x4

ik heb ook een easy star met een 1900kv moter erin geeft wel wat gejank maar gaat dan ook best wel hard, ik heb er een 6x4 prop erop zitten want ik had een 6x4,5 prop erop gezet maar dan moet je een gleufje in de staart maken. dat is niet handig want dan is je staart minder sterk meer.

gr.vliegfan

is een ander motortje die we hebben besteld vic. :D.
is een 2200KV motor met nu een 6x4 (hebben we toen gewiseld voor minder stroom verbruik weet je nog)?
het bekende 2200 buitenlopertje alleen dan met koelvinnen omdat de gladde (normale vaak snel stuk waren bij aankomst al)

Mvg wilbert

is een ander motortje die we hebben besteld vic. :D.
is een 2200KV motor met nu een 6x4 (hebben we toen gewiseld voor minder stroom verbruik weet je nog)?
het bekende 2200 buitenlopertje alleen dan met koelvinnen omdat de gladde (normale vaak snel stuk waren bij aankomst al)

Mvg wilbert

Nadeel met de koelribben is weer dat je de motor "buiten" op de easystar moet maken, omdat het niet "in" de romp past, zie afb:

EZ_Aileron.JPG

hij kan wel in de romp met een klijn beetje hak en snij werk.
alleen is zo pas geleden het motortje van vliegfan ook raar gaan doen.
begon te stotteren.
met die vlakke had een vriend aan hele poos geleden een aantal besteld waar van het er maar 2 deden!
heeft het bij mij een hele poos gedaan maar is toen een keer kapot geraakt met het solderen.

Een buitenloper van minder dan de helft van het gewicht presteerd hetzelfde in deze toepassing.
Je bespaard gewicht op een hog plaats achter het zwaartepunt. Daardoor is het stabieler en zou je ook een lichtere accu kunnen gebruiken.
Inbouw is iets lastiger, maar de oplossing die ik heb gezien door een buitenlopertje op de kale resten van een speed400 te monteren vond ik een fraaie.

Die binnenloper is een goede oplossing, maar zeker niet de enige.

Als 7" de grootste maat is die je kwijt kan, dan kan een 7x6 prop dus nog. Met een Kv1600-1800 op 3S is dat de grootste prop die je kan gebruiken.

weet ik er zijn vele oplossingen, ik heb zelf ook nog een easystar met deze setup, vliegt perfect en van het gewicht heb ik totaal geen last.
Voordeel met deze motor is dat je de prop op dezelfde plek heb zitten zoals is bedoeld bij de easystar en niet een paar centimeter verder naar achteren omdat je de buitenloper
op de voorkant van de motormount zet dus komt er ook minder zijwaardse kracht op de motormount te staan

Mijn setup ook maar even toevoegen:
P2132940.JPG

Motor zit op een ronde mount gemaakt van modelbouw-triplex, daarvoor zit een frisdrankdopje gelijmd, past precies in de standaard ruimte en maakt alles nèt iets stabieler. Motor is een A2M Airpower 125 motor met een 6x4 propje en dat vliegt top. ESC is een Multiplex BL20.

Back