Easy star

beste mensen ik ben compleet nieuw in deze wereld ik heb me een easy star gekocht maar moest er zelf nog servo's zender ontvanger regelaar en accu bij kopen het meeste kon ik gebruiken uit een andere helikopter maar nu ik het geheel klaar heb lijkt het wel alsof hij niet kan opstijgen.
er zat reeds een motor bij (400) maar de accu die ik gebruik is 7,2 900mAh ik zie vaak dat er meer mAh wordt aangegeven bijvoorbeeld 7,2 2500mAh kan het aan de accu liggen deze niet genoeg vermogen bied ik gebruik de motor in combi met een robbe regelaar de air 819 lipo
Bij deze regelaar wort ondermeer gesproken over een vermogen van 19 Amp bij (gebruik van 2500mAh heeft iemand wat ondersteuning voor mij alvast bedankt

Welke prop heb je erop en hoe zit die gemonteerd. Die Guntherprop die erbij zit moet je omdraaien op het spinnertje. De bolle kant ervan moet naar voren wijzen en de tekst op een van de bladen moet naar achteren wijzen. Dit is een zeer veel gemaakte fout bij dit model.

Als je accu ''goed'' is moet je je model makkelijk omhoog kunnen trekken.

succes.....

de tekst naar de staart. Ik zie dat je in Brunssum woont, bij welke club ga je vliegen?

Theo Coenen zei:
Welke prop heb je erop en hoe zit die gemonteerd. Die Guntherprop die erbij zit moet je omdraaien op het spinnertje. De bolle kant ervan moet naar voren wijzen en de tekst op een van de bladen moet naar achteren wijzen. Dit is een zeer veel gemaakte fout bij dit model.
ik geloof dat je gelijk had tekst wijst nu naat staart en heeft geloof ik meer vermogen

Theo Coenen zei:
de tekst naar de staart. Ik zie dat je in Brunssum woont, bij welke club ga je vliegen?
Weet je dat zeker?
Ik heb hier 3 merken GWS APC en Masterscrew en bij allemaal staat de tekst op de bolle kant die naar voren moet wijzen. :idea:
Bij mijn brandstofprops geldt hetzelfde.

Op die gunthertjes staat een heel verhaal, waar het gemaakt is enz. Maar de maat staat er voorop niet op (toch?)

propje moet idd altidj met de bolle kant naar voren, of op zo ene manier dat de motor de holle kant 'tegen de lucht aan' draait (en dus niet met de bolle)

de guntherpropjes zijn echter voorzien van een spinner, die dus met de puntige kant in de vliegrichting moet wijzen, en als duwpropje dus voor je gevoel verkeerdom, dat is de veelgemaakte fout :P

cdrom flyer zei:
Theo Coenen zei:
Weet je dat zeker?
Ik heb hier 3 merken GWS APC en Masterscrew en bij allemaal staat de tekst op de bolle kant die naar voren moet wijzen. :idea:
Bij mijn brandstofprops geldt hetzelfde.

Ja, dat weet ik heel zeker, ik heb al heel veel van die Guntherpropjes in mijn handen gehad en ook op mijn modellen. Ook van de brandstof props heb ik er al meer dan genoeg versleten hoor en daar zit het idd aan de bolle kant.

Bij de Gunther staat op de voorkant niets. Op de achterzijde staat op een blad het CE teken en Paul Gunther KG, D-8330 Eggenfelden, made in Germany en op het andere blad staat No 302 en de maat 125x110.
Zoals je die prop dus aankopt is hij goed als trekprop en als duwprop moet je hem dan dus effe van zijn zwarte spinnertje drukken en er weer andersom opdrukken.

Bartkiewied,

Een lipo van 900 mA is mogelijk wat aan de krappe kant. In een 20 C variant kan dat nog wel prima maar blijft het jammer dat je dan ongetwijfeld nog lood voorin hebt liggen om aan het zwaartepunt te komen.
Ik vlieg met een 2200 mA (3S met een S 400 7.2 V) pakket, daar kan ik bijna eindeloos mee vliegen. Hoef ik na elke vlucht maar kort bij te laden (met 2,2 A) en heb ik geen lood nodig. Het is wel de eerste aanschaf van een groter en dus wat duurdere accu. Daarvan weet je wel dat hij langer meegaat omdat hij maar heel licht belast wordt.

Erik

Back