easyglider Electric

Hallo beste modelbouwvrienden,

Onlangs kocht voor een schappelijke prijs een Easyglider (non pro)
Ik heb al het net afgezocht, maar vindt niet echt een duidelijk antwoord op welke batterijen ik zou nemen.
Momenteel zit er een 2000 mah 2s lipo in, maar is dit wel genoeg, momenteel kan ie nog niet de lucht in vanwege ontbrekende zender.

Raden jullie meer mah aan? En wat zouden jullie als discharge rate nemen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Alvast bedankt
Nicolas

Multiplex EasyGlider Pro RC vliegtuig Bouwpakket 1800 mm bij Conrad in de online shop | 000206475

Is dit hem?
Als dat hem niet is geef dan de gegevens van de setup en het de zwever op dan weten we waar we het over hebben.
Deze is ook uitgerust met 2100mAh lipo.
Waar om zou dat niet genoeg zijn je hebt er nog niet eens mee gevlogen?
Weet je al wat het stroomverbruik is en hoelang je met stilstaande motor kunt zweven?
Komt het zwaarte punt nog wel op zijn plaats met een zwaardere lipo?:confused:

Heb je wel eens met een modelvliegtuig gevlogen? Dat is lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt. Ga om te voorkomen dat het toestel na de eerste vliegpoging weer in de doos past naar een modelvliegvereniging of zoek hulp bij een ervaren modelvlieger.

Ik vlieg al een tijdje en heb verschillende modellen gehad, ik heb tevens mijn zweefvlieglicentie.

Het probleem waar ik dus eigenlijk mee zit is het feit dat ik het model 2ehands kocht en dus niet de motorspecs ken, ik weet enkel dat het een brushed is.

Specificaties= Speed 400 brushed electric motor

dit is zowat het enige dat ik terugvind, wat voor prop zouden jullie voorstellen op deze motor?

Alvast bedankt

Misschien kom je hier vast wat verder mee.

vervanging-van-speed-400-naar-bl

Wil je met deze motor blijven vliegen of wil je ook naar brushless?:confused:

Omdat je niet helemaal een beginner meer bent neem ik aan dat je weet wat daar zo al bij komt kijken.
De combinatie speed 400 en een 2000mAh lipo komt bij mij al vreemd over.
Ik neem aan dat er een vertraging op deze motor zit?
Om een prop te kiezen zal de overbrengverhouding ook een rol spelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Accu's en motorisering Easyglider, paar discussies gevonden met deze zoekopdracht. Vergeet niet enter te klikken om te starten:
Zoeken: Zoekterm(en): easyglider OR "easy glider" OR "easy-glider" ; Forum: Electro vliegtuigen en onderliggende forums

Twee forumtipjes Nicolas, e.e.a. in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, of een recente schermafbeelding, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Back