easystar accu

• Topicstarter Topicstarter easyone
  • Startdatum Startdatum
E

easyone

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje over het gewicht van mijn zelf gemaakte accu voor m'n easy.
Heb een pakketje gemaakt van 7 cell AA 2700mah. Het gewicht van de originele accu is 150 gr. (6 cellen)
Nu zit ik aan 210 gr met dit pakket. Komt dit goed?
Heb m'n easystar nog niet lang en weet niet goed welk gewicht ik zoal in de neus kan proppen :|

Bedankt voor de hulp!

Ben bang dat je je accupack toch wat verder naar achteren zal moeten plaatsen.
Ben zelf ook met de Easystar begonnen met een eigen accupack maar dan van 8* GP 1100 cellen.
Hetzelfde pack zag ik later op een Belgische site aangeboden tegen een scherpe prijs
zie deze Link
Standaard motor heeft dan wel wat meer te lijden maar heeft het wel volgehouden. Inmiddels vlieg ik
op een brushless mottor en LiPo. Een betere setup maar je moet dan wel meer willen investeren in je EZ.
Ben benieuwd wat je vliegtijden zijn met jouw accupack.

groet Danphil

de easystar is heel flexibel qua gewichtsverdeling,
dus een gram of 100 kan op zich niet kwaad,
want in de easy is een accu verschuiven heel makkelijk
, maar jou accupakketje is geen probleem en een beetje
accu verschuiven zou ook perfect zijn dus maak
je daar maar geen zorgen over :wink:

2700 AA'tjes presteren (meestal) onder de maat als aandrijfaccu ..... hoge(re) inwendige weerstand, leuk om je wereldontvanger de hele vakantie van stroom te voorzien zonder bijladen, maar voor "krachtexplosies" komen ze net wat tekort ..... een 2/3 A cel zoals een GP 1100(mAh) of de gelijken van KAN en Sanyo, kunnen de SP400 stromen wel probleemloos verwerken ......

Dirk zei:
2700 AA'tjes presteren (meestal) onder de maat als aandrijfaccu ..... hoge(re) inwendige weerstand, leuk om je wereldontvanger de hele vakantie van stroom te voorzien zonder bijladen, maar voor "krachtexplosies" komen ze net wat tekort ..... een 2/3 A cel zoals een GP 1100(mAh) of de gelijken van KAN en Sanyo, kunnen de SP400 stromen wel probleemloos verwerken ......

Ze hadden me deze samenstelling opgegeven in de winkel. om lekker lang te vliegen.
Bedankt voor de snelle reactie.

danphil zei:
Ben bang dat je je accupack toch wat verder naar achteren zal moeten plaatsen.
Ben zelf ook met de Easystar begonnen met een eigen accupack maar dan van 8* GP 1100 cellen.
Hetzelfde pack zag ik later op een Belgische site aangeboden tegen een scherpe prijs
zie deze Link
Standaard motor heeft dan wel wat meer te lijden maar heeft het wel volgehouden. Inmiddels vlieg ik
op een brushless mottor en LiPo. Een betere setup maar je moet dan wel meer willen investeren in je EZ.
Ben benieuwd wat je vliegtijden zijn met jouw accupack.

groet Danphil

Dat is de volgende stap :wink:

skyhigh zei:
de easystar is heel flexibel qua gewichtsverdeling,
dus een gram of 100 kan op zich niet kwaad,
want in de easy is een accu verschuiven heel makkelijk
, maar jou accupakketje is geen probleem en een beetje
accu verschuiven zou ook perfect zijn dus maak
je daar maar geen zorgen over :wink:

Bedankt, moet ik me geen zorgen maken :pim:

Hij zal op de AA's wel vliegen, maar niet volgas.
Gewoon proberen en in de gaten houden.

Back