easystar/easyglider

• Topicstarter Topicstarter lawrence
  • Startdatum Startdatum
Als je de database gevonden hebt zie je dat er 5 Easygliders in staan. Daarbij staat wat voor motor er in zit, hoe zwaar die motor is en wat het kV is. Iets verder naar rechts staat onder "power" A, B of C. A betekent supersterk, C betekent nét mee te vliegen. Je moet een vergelijkbaar motortje aanschaffen. wil je recht omhoog dan één die net zo zwaar is als de setup die een A heeft, enzovoort.

Snap je het nu?

<HR style="COLOR: #d1d1e1; BACKGROUND-COLOR: #d1d1e1" SIZE=1><!-- / icon and title --><!-- message -->Hallo ik ben een nit wit heb een ez rr zonder m de lucht in te grijgen aan gort
gevlogen zonder in de lucht te zijn geweest hrb nu nieuwe romp.
Maar mijn vraag is;hoe kan ik zo,n rr ez beetje upgraden heb zo,n 6 cellen baterij.
Maar schijnt dat maar 10 min kan vliegen mocht ik m de lucht in krijgen.
Ik heb allen een lader voor nou ja gew een goedkoke lader zo als multiplex de ez rr aan prijst.
Maar hoe kan ik zo,n ez beetje upgraden is eigenlijk mijn vraag.
bvd.
<!-- / message -->

Als je niet kan vliegen heeft upgraden helemaal geen zin. Als je eigenwijs zelf blijft proberen zul je ook je ge-upgrade (en dus duurdere) ez net zo hard - of misschien nog wel harder - de grond in boren. Probeer iemand te vinden om je te helpen leren vliegen. Als je met de standaard setup (en die is prima geschikt, zeker voor een beginner) goed overweg kan zou je kunnen denken over upgraden.
Als je net begint is 10 minuten lang genoeg, geloof me.

<HR style="COLOR: #d1d1e1; BACKGROUND-COLOR: #d1d1e1" SIZE=1><!-- / icon and title --><!-- message -->Hallo ik ben een nit wit heb een ez rr zonder m de lucht in te grijgen aan gort
gevlogen zonder in de lucht te zijn geweest hrb nu nieuwe romp.
Maar mijn vraag is;hoe kan ik zo,n rr ez beetje upgraden heb zo,n 6 cellen baterij.
Maar schijnt dat maar 10 min kan vliegen mocht ik m de lucht in krijgen.
Ik heb allen een lader voor nou ja gew een goedkoke lader zo als multiplex de ez rr aan prijst.
Maar hoe kan ik zo,n ez beetje upgraden is eigenlijk mijn vraag.
bvd.
<!-- / message -->

6 cellen batterij? Hmm das echt te weinig, dan moet je goed gooien wil je hem inderdaad niet gelijk al overtrekken in de start. Kijk liever naar een 7cells of 8 cells accu. Dan heb je meer power. 10 minuten vliegen is opzich geen probleem, maar het hangt van meerdere factoren af.

1. hoeveel ampere is jouw accu, een accu van 1000 m. ampere zal een kortere vliegtijd hebben dan een accu van 1500 m. ampere.

2. Je vliegstijl, vlieg je continue volgas of gebruik je het gas alleen om omhoog te komen en probeer je daarna een belletje te vinden om te thermieken.

Ik had met mijn Easystar een gemiddelde vliegtijd van 10 minuten (1100 m. accu, 7cells). Op sommige mooie thermische dagen kon ik gerust 20 minuten vliegen op deze accu. Resultaat was wel dat daarna de stroom te laag was om de motor nog te kunnen gebruiken, maar dat maakt opzich toch niet uit als je hoog genoeg zit, een zweeflanding is voldoende, zolang je regelaar maar een BEC heeft ;)

Ok maardige reacties en ja klopt eigenwijs ben ik wel maar had dat ding en dacht gew probeeren.en door schade en schande ja? evt.maar fijn te lezen dat standaars dus gew ook zijn werk kan doen wat ik ook hoopte en mijn baterij ? zal ik ff nakijken.
maar in ieder geval bedankt

bij de broertjes zij men dat 6 cellen prima was zit namelijk oom in rr.
de zelfde baterij dus.maar sorry als ik van jullie tijd roof

mijn vlieg stijl ?? ik wou dat ik die had,
maarv waar t mij omgaat is zo,n standaaard gebeuren ok voor een beginner of is het alle maal net niets.Maar heb daar al red duidelijk antw op gahad

A-ak. Nimh 6\ 1400 aaw is mijn batrij kan ik daar 10 min mee vleigen

Hallo,

Ik heb het type Easyglider RR fertig montiert mit 4 servos...

Nu is dat geen Easyglider electric, in mijn easyglider is wel plaats voor een motor maar aan de neus is er geen gaatje gemaakt voor de motor...Ik en dus zeker van plan om er een motor in te plaatsen maar hoe maak ik dan best dat gaatje voor mijn motoras en elke diameter moet dat ongeveer hebben???

Groeten

Jan

Back