easystar komt net wat tekort

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik vlieg zoals velen de easystar met de standaard motor en een 7cells mpx pack van 1500mh.
Normaal meer dan voldoende power ,alleen maak ik ook luchtfoto,s en merk dan dat het net gaat door het extra gewicht.
Nu wil ik er voorlopig geen andere motor inzetten,of op lipo,s gaan vliegen omdat ik 5 packs nimh hier al heb liggen.
Is er door verandering van de prop misschien net dat extra power te krijgen.
Wie weet raad .
Groet Jan :lol:

Hoi hoi,

5,5 * 4,3 Graupner cam propje en een goede alu spinner (zorgen voor een perfecte balans, dat kost het minste energie/trilling en dus hoog rendement). Je kan ook eens voorzichtig experimenteren met het zwaartepunt, dit verandert de vliegeigenschappen, en kan misschien ook ten goede veranderen.

Succes en groetjes A.

Hay Aaalie een 5,5 * 4,3 Graupner cam propje zegt mij even niks ,kun je misschien wat duidelijker zijn. :?
Welke maat moet moet ik nu precies hebben en misschien kun je de getallen uitleggen wat is de spoed enz.

een 5,5 * 4,3 Graupner heeft een diameter van 5,5 inch en komt per slag 4,3 inch vooruit.

Even zoeken voortaan!

Net mijn vaste modelbouwzaak gebeld voor een bestelling en gelijk mijn probleem ook even voorgelegd aan de technische man daar.
Hij zegt dat met een andere prop ik alleen wat langere vliegtijden kan maken ,maar niet meer vermogen.
Wat wel zou helpen is met meer cellen vliegen wel ik vlieg al met 7 cellen dus dat helpt ook niet verder .
Dus zijn er misschien mensen die ervaring met andere easystars props hebben met de standaard motor,of die het ook met de stelling eens zijn dat een andere prop geen nut heeft.
Groet Jan. :lol:

gelofo me, die prop zal meer vermogen geven ;) wat winkeliers al niet zeggen :(

Wat je ook kan doen is een andere motor. Jamara 480HS bv met een 6x4 of die camprop 5.5x4.3 moet ook goed werken op 7 cellen.

Hay nou okay ik ga het proberen,geen idee trouwens wat zoiets kost wel dacht ik dat die aluminium spinners nogal prijzig waren,maar het zal hopelijk wel minder als een brussles motor kosten :lol:
Groet Jan.

Okay bedankt we gan het proberen ik hou je op de hoogte groet Jan :lol:

Laat als je wilt het resultaat even weten...altijd handig zulke informatie :)

Ja zal ik zeker doen ik heb hem al besteld ,propje met spinner kost 7 euro dus dat zijn de kosten niet.
En nog succes met je kist Melly ,goed dat je voor de easystar gekozen hebt zul je geen spijt van krijgen.
Groetjes Jan.

Hij ligt vol geladen en netjes afgebouwd te wachten tot de wind wat gaat liggen :)
Het waait vandaag nu echt te hard voor een 1e vlucht :( (Ggrmblrggmblll)

Hoi allemaal vandaag de prop binnen met aluminium spinner ,nou ik voel met mijn hand al meer luchtverplaatsing ,even afwachten hoe het met vliegen gaat.
Maar ik vind het een veel mooier gezicht met aluminium spinner ,ik weet niet hoe je een foto plaatst anders had ik dat even gedaan.
Met name Aaalie bedankt ik ben er heel blij mee.
Groetjes Jan.

Ik ben benieuwd of je verschil merkt kwa vliegen.
Een foto plaats je zo.

Foto moet je dan uploaden naar je webspace en de link dan tussen die 2

Hoi hoi,

Jan... graag gedaan :mrgreen: . Toevallig hadden we ("ons" modelbouwgroepje) die combinatie als eens ontdekt, en het verbaasde toen al.
Mijn vriendin heeft ook een ES (ik denk dat ik hem véél vaker vlieg :wink: ), en uiteraard ook met:
Easy%20spinner%202.jpg

Easy%20spinner.jpg

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Groetjes A.

Hay Aaalie jij hebt helemaal een mooie spinner erop zeg ,die van mij is wat minder gelikt maar ben er wel blij mee hoor.
Vraagje toen ik de prop thuis kreeg heb de modelbouw zaak gebeld omdat ik niet wist hoe ik de prop moest monteren :lol:
De winkelier zei de letters graupner aan de voorkant van de prop,maar bij jou zie ik ze op de achterkant staan :(
En sorry maar ik weet nog steeds niet waar ik mijn foto kan uploaden op deze site ,hoe het moet weet ik wel maar ik kan het op deze site niet meer vinden.

Janhughes zei:
Vraagje toen ik de prop thuis kreeg heb de modelbouw zaak gebeld omdat ik niet wist hoe ik de prop moest monteren :lol: De winkelier zei de letters graupner aan de voorkant van de prop,maar bij jou zie ik ze op de achterkant staan :(
Hoi Jan,

de tekst staat altijd op de bolle zijde van de prop, dit is altijd de voorkant. De voorkant=tekst=bolle zijde plaats je altijd in de vliegrichting (voorkant van het vliegtuig), de holle zijde=geen tekst=achterkant is altijd naar de staart (achterkant van het vliegtuig) gericht.
Zoals de winkelier het omschrijft klopt het wel, het lijkt erop dat jullie verward zijn met "de voorkant" :wink: .

Janhughes zei:
En sorry maar ik weet nog steeds niet waar ik mijn foto kan uploaden op deze site ,hoe het moet weet ik wel maar ik kan het op deze site niet meer vinden.
Je bent niet de enige hoor, in dit topic http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21773&highlight=foto+forum (slechts drie pagina's) moet het allemaal duidelijk worden. Indien het dan niet helemaal duidelijk is, kan je het beste daar even je overgebleven vraag stellen.

En? Heeft de Easy inmiddels weer gevlogen?

Succes, groetjes A.

Pas op, normaal klopt dit verhaaltje van die props, maar bij de standaard prop (Gunther) van de easystar gaat dit verhaal niet op, daar staat de tekst op de achterzijde van de prop.

Hay Aaalie wederom bedankt voor de tip de prop heb ik net omgedraaid dus nu wachten op goed weer en dan zal ik de easystar met camera weer in de lucht brengen.
En hopen dat het kan maar net gevoel weg is.

Hoi allemaal hier mijn verslag vanavond de graupner prop geprobeerd,nou ik dacht even dat mijn brussles motor van mijn logo 10 electro heli erin zat zeker 40 % meer power.
Dat stukje tekort is dus nu wel weg ja ,vliegt met camera nu als een speer.
Waar ik wel een beetje van baal is de grote modelbouw zaak waar ik al jaren bestel zijn niet de goedkoopste maar de service en voorraad en snelheid is toppie.
Dat de grote technische man daar zei tegen mij zo,n graupner prop heeft geen enkele zin,mede doordat ik vaak stront :lol: eigenwijs ben en door Aaalie o.a ben ik blij dat ik de prop toch besteld heb.
Anders had ik nu brussles gevlogen wat ik nu nog niet wil.
Dus voor iedereen die het nog niet wist ,de graupner 5,5x4,3 met de easystar is toppie :D
Iedereen bedankt voor de hulp.
Groet Jan. :lol:

Back