Easystar met MPX Fox op huckepack

libelletje op stoel

full

wat dachten jullie hier van?

een libelle, staartgestuurd, op de stoel van een (ik dacht) 60cm span elektro 3D toestelletje :)

dit gaat best aardig, en op 1minuut zitten ze op afneem hoogte.

de libelle weegt geloof ik 640 gram.

dit is een foto van 2 mannen op de club die normaal met een big lift slepen, en de zweefpiloot vliegt voornamelijk met 4m20 Lspatz als sleepkist :)

ook hebben ze de libelle probere te slepen, maar aangezien de sleephaak op de stuurservo werd gekoppeld kon hij niet voldoende meesturen in de sleep en moest algauw op 30m hoogte lossen.
dat was een mislukte test ;) maar huckepack is aardig schattig :)

Laatst bewerkt door een moderator:
allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar !!!!!!!
hopelijk voor allen weer vele vlieguren en de daarbij horende lol :yes::yes:
waar blijven de reacties ????
doen we het zo goed dat er niets op aan te merken is ....... ? vast wel

het is wel eens leuk om te zien, maar het heeft precies wel een enorme daalsnelheid... maarja het is er ook niet voor ontworpen eh ;)

denk wel dat het leuk zal zijn voor op de helling met die vliegsnelheid.
ik zou het daar ook zeker eens proberen :) daar zal je al zeker langer bovenblijven ;)

antwoord van multiplex

na vele foxjes die op allerlei manieren voorzien zijn van rc
hebben ze er bij multiplex een nieuw klein zweefmodel bij
misschien ook geschikt voor de huckepack ?
ziet er weer goed uit zoals je mag verwachten van mpx
helaas lijkt de prijs niet bepaald op die van een fox

2009_New_Items_GB1pdf-AdobeReader.jpg

Specification
Wingspan 783 mm
Overall length 598 mm
All-up weight glider / electric approx. 240 / 290 g
Total surface area 11.3 dm²
Wing loading 21,2 / 25.7 g/dm²
RC functions Elevator, rudder, ailerons (2 servos),
throttle, Landing aid: raised ailerons

meer info hierover en andere nieuwtjes op de site van mpx

grt jeroen

Vandaag weer gevlogen met Foxje, deze keer met wat meer bekwame vliegers aan de knuppels, met mooie resultaten, vliegen gaat steeds beter :thumbsup:

Al snel bleek zwaartepunt te ver naar achteren te liggen, te snel snelheid eruit bij bochtje etc.
Zwaartepunt lag ongeveer op standaard plek voor het Foxje zonder elektronica, ik had dit aangehouden maar dit bleek verkeerd. Na ontvanger stukje verder naar voren gezet te hebben, is er ook nog een blokje lood op de neus gezet. Dit was wat er nodig was, vliegt prima zo, denk dat we 'm zeker 20 keer omhoog gebracht hebben. Misschien is het extra gewicht nog wat verder te finetunen, maar zo vlieg ie alvast goed! Extra gewicht was geen probleem.

Geen film of foto, wel wat gegevens:
Zwaartepunt van 45 naar 27mm verschoven (t.o.v. L.E.).
Foxje zonder lood 76 gram, lood 7 gram, vlieggewicht 83 gram.
Deze gegevens zijn wellicht bruikbaar voor degene die dit zwevertje ook bestuurbaar willen maken!

Achteraf had ik servo's e.d. dus verder naar voren kunnen plaatsen om het juiste zwaartepunt te bereiken met een iets gunstiger vlieggewicht (lees: lichter).

Binnenkort verwacht ik een nieuw Foxje omhoog te zeulen, waarin deze info al meegenomen is, ben benieuwd wat dat op gaat leveren. :cool:

Back