EasyStar met rolroeren?

• Topicstarter Topicstarter Helza
  • Startdatum Startdatum
peeken zei:
zou het mogelijk zijn om de up en down wing vanachter in twee te snijden en een servo erbij om deze als ailerons te gebruiken of is dit onmogelijk iemand die het geprobeerd heeft ??

Ik ben bang dat dat op een vliegtuig als de EasyStar weinig resultaat geeft .... op zich werken "tailerons"(de benaming voor een "tweedelig" hoogteroer) goed, maar wel op kistje met korte brede veugels en naar verhouding grote hoogteroervlakken ..... die ook nog eens kort achter de vleugel zitten ...

Alle spullen zijn eindelijk servo's zitten er in, nu alleen nog de rolroeren uitsnijden. Ik ben benieuwd hoe het gaat vliegen :)

Ik ben op 28 december eindelijk naar het veld gegaan. Het vroor wel maar gelukkig was er op dat moment nagenoeg geen wind.

Aangekomen op het veld hebben we snel nog een laatste controle gedaan of alles goed ingesteld stond. Helaas hebben we toch niet goed opgelet en bleek dus de rolroeren inverted te staan. De eerste lancering was dus een flop. toestel draaide om en duikte direct de grond in. Ik snel de rolroeren van inverted afgehaald en opnieuw geprobeerd. Nu leek het toestel goed te vliegen, hij had een kleine afwijking naar rechts maar dat viel mee. Dus ik een bocht naar rechts maken, en ja dat ging redelijk. Echter veel het gedrag me erg tegen ik had meer "actie" van de draai verwacht. Nu dan maar eens naar link sturen.. .. bang, direct toestel in de grond... Wat blijkt, ik had alleen maar 1 van de 2 rolroeren inverted, de andere stond dus nog in de verkeerd stand. De draaid naar rechts was vanwege de accu die los zat en het zwaartepunt verkeerd legde na de start. Ik had dus flaperons ipv ailerons (erg handig).
Bij 3 keer ging eindelijk alles goed.. Rolroeren werkten perfect. Het toestel is veel beter te besturen (en mooier) dan met alleen richtingsroer. Ik had wel wat problemen met de snelheid. Het toestel vloog trager dan normaal (standaard 6v motortje op 8,4v nimh). Ik weet niet of dit kwam vanwege het extra gewicht, of vanwege de temperatuur. Ik hoop het laatste.

Je zult met de rolroeren niet kunnen stunt vliegen maar ze werken zeer zeker goed. Wegens de lagere snelheden van de easystar moet je er echter wel op letten dat je grote rolroeren maakt. Verder kan ik deze aanpassing iedereen aanbevelen. Het landen is in ieder geval een stuk makkelijker, en de draai circel een stuk korter :)

:) tja, als ik een nieuwe motor erin zet wordt het wel Brushless, maar ik denk toch eerder aan een nieuw toestel dan.

Met 7 cellen vliegt de EZ met de 6v motor ook zeer lekker. Ik vermoed dat door de kou de batterij weinig vermogen kon leveren. Het levert echter wel leuke plaatjes op (als ik een camera bij me zou hebben). Maximaal links of rechts sturen met de rolroeren en het toestel draaid zich spontaan om en hangt nagenoeg stil in de lucht voor een seconde :) Waarna hij zich weersnel hersteld zonder zichzelf de grond in te boren :P

Dit weekend begin ik met de bouw van mijn rolroeren in de easy star. Heb het eigenlijk ook niet kunnen laten om de vleugel met 15 centimeter te verkorten langs beide zijden Zodat deze plat is en ik ongeveer 30 centimeter spanwijdte verlies. Door deze laatste ingreep win ik een deel snelheid. Vleugel is versterkt met volle carbon van 8mm dia evenals de stabilo en een groot deel van de romp.

Binnenkort eens filmpje posten.

You can also call me easy bitch ! ! ! 8)

Qali zei:
Dit weekend begin ik met de bouw van mijn rolroeren in de easy star. Heb het eigenlijk ook niet kunnen laten om de vleugel met 15 centimeter te verkorten langs beide zijden Zodat deze plat is en ik ongeveer 30 centimeter spanwijdte verlies. Door deze laatste ingreep win ik een deel snelheid. Vleugel is versterkt met volle carbon van 8mm dia evenals de stabilo en een groot deel van de romp.

ook zonde dat je de vleugels van je vliegtuig moet knippen voor wat extra snelheid,ik ben ook vorig jaar begonnen met zo"n r t fly elektro setje,de Junior fly 25 (spanwijdte 108 cm)van Conrad,dit vliegtuig is met 4 kanaals zender.en koste maar 99 euro en vloog echt boven verwachting want ik vlieg er nu ondanks ik al een laagdekker hebt er nog wel eens mee,loops zijn geen probleem voor de junior fly en zelfs op zijn kop vliegen kan,ik heb de versie zonder rolroeren en ze verkopen ze ook met rolroeren voor een meerprijs van 40 euro.

echt geen geld als je wat leuks zoekt

Qali zei:

En straks maar afvragen waarom men zoveel diep moet trimmen om bij volgas toch maar op dezelfde hoogte te kunnen blijven.

Zo begint die easystar toch weer langzaam aan op die rood witte charter te lijken die bijna iedereen ook overpowered om dan de instelhoeken aan te passen om weer een redelijk vliegend model te verkrijgen

Back