Easystar mods

Kan een easystar worden aangepast voor brushless
motor qua motorsteun. Kunnen er ook ailerons worden
op gemaakt. Kan Ipv 6 AA's 2S lipo 2200mah qua
formaat en evt aanpassing.

Zomaar een willekeurig, (nou ja willekeurig?) voorbeeld:

RC Groups - View Single Post - Multiplex EasyStar I & II 2012 - A discussion of anything EasyStar & sometimes more

Ik heb een buitenloper gebruikt. Een binnenloper met de juiste diameter (28mm) is nog eenvoudiger (maar ook zwaarder). M.b.t. 2s 2200mAh lipo's, ik vind de mijne van 112g aan de (te) lichte kant. Zonder camera erbij kan ik het zwaartepunt niet ver genoeg naar voren krijgen en dat komt ook omdat de accu nogal plat en lang is. Als alternatief heb ik 2 1300mAh lipo's parallel geschakeld. Deze 2600mAh lipo weegt 146g en is maar iets langer dan de originele 6 cels nimh accu.

Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Stevo er wordt gevraagd of het kan niet hoe. ik geef heel duidelijk en kort aan dat het mogelijk is. Volgens mij zijn er zat draadjes over de easystar en zijn deze binnen 5 minuten gevonden. (Jij vond ze ook meteen. ) Ergens heb ik het vermoeden dat door de omvang van deze draadjes het vrij veel werk is om deze volledig door te spitten. Het hoe en wat heb ik geen idee van enkel zie ik ze bij ons op de club gemodificeert dus weet ik dat t kan. Misschien kan Celtic zijn ervaring hier delen zodat een volgende niet alle 100 paginas hoeft door te spitten.

Mijn ervaring met een rookie (graupners easystar variant) vliegt een 3s 1800 tot 3s 2200 het lekkerst qua vermogen. 2s zou ik niet aan beginnen als beginner is een beetje extra pit wel makkelijk

Google 'Easystar'

Ongeveer 3.270.000 resultaten (0,15 seconden)

Er zitten wel tot 600W brushless mods bij
taai genoeg dus. 160W outrunner ligt
nog op de plank en 30A ESC. Als 2S
past, heb ik ook nog in 2200 MAh.
Om te proberen richting en hoogte
later ailerons dan nog.
2x HXT900 plus flesje 'Zacki' Elapor
van RC-addict net binnen, bouwpakket
hopelijk deze week dan nog.

Mijn ervaring met een rookie (graupners easystar variant) vliegt een 3s 1800 tot 3s 2200 het lekkerst qua vermogen. 2s zou ik niet aan beginnen als beginner is een beetje extra pit wel makkelijk

Een EasyStar vliegt op 2s en originele motor net even harder dan op een 6 cels nimh accu. Met een 50g borstelloze buitenloper en 5x5 prop gaat 't nog ietsje harder. Dat lijkt mij juist handig want dan verandert het vlieggedrag nauwelijks en is de overgang dus niet zo groot. Op 3s gaat 't gelijk veel harder. Niet dat ik er moeite mee heb, maar je kunt bij opstijgen beter niet volgas geven.

Martin

Het gas kun je doseren en iets meer gewicht maakt dit soort kisten juist stabieler.
maar goed als je een 2200 2s hebt liggen zeker proberen wie weet bevalt het wel.
zorg wel dat je zwaarte punt goed ligt.
voor aileron aansturing kun je misschien nog vragen welke afmetingen goed bevallen.

... even zoeken op easystar en je zult al je antwoorden uitgelegd vinden.
Helaas, dat werkt niet goed (meer). De draadjes zijn zo lang juist omdat mensen niet willen zoeken/lezen waardoor keer op keer dezelfde vragen in zo'n draadje komen.
Je hoeft echt niet alles te lezen om de grote lijnen qua motorisering te zien, en met zoeken binnen titel en zoeken binnen discussie (in het derde blauwe lint), gecombineerd met samengestelde zoektermen, kom je een flink stuk verder, zonder te verzuipen in 99% nutteloze resultaten/hits. Zoeken op alleen de term easystar OR easy-star OR "easy star" zet geen zoden aan de dijk, zoek binnen titel op easystar AND motorisering (respectievelijk brushless, borstelloos) en op easystar AND rolroeren (respectievelijk ailerons, aileron, rolroer) etc.

Zoektips, ook handig voor google:
FAQ zoekfunctie

Stevo er wordt gevraagd of het kan niet hoe. ik geef heel duidelijk en kort aan dat het mogelijk is.

Dat was me duidelijk:rolleyes:

En zoals burp al aangaf is er de Easystar II, een gepimpte Easystar waar diverse mods van de I versie gewoon in zijn opgenomen (waaronder de ailerons)

Het leuke van de Easystar is dat hij een gans scala aan batterijen mee kan dragen, bij ons vliegt er één met een multiplex funjetsetup met 2200 mAh 4 S lipo :-), een scheurijzer en heel anders dan een tamme stock Easystar.

Hier nog een post van de Easystar I met daarin de links naar fotos van diverse mods die werden uitgevoerd en de setup :

[post124]

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back