EasyStar motoriseren

• Topicstarter Topicstarter mwatts
  • Startdatum Startdatum
Penlites zijn niet zo goed geschikt omdat ze de stroom niet aankunnen. Dit heeft in princiepe niks te maken met de capiciteit. Penlites zijn niet gemaakt voor stromen van 10A. Die zijn alleen voor 2A voor fotocamera's ed.
Om nog wat verder te gaan, Penlites hebben een wat hogere interne weerstand, Dus de spanning van een cel zakt meer in bij een hoge belasting(stroom), wordt ook weer in warmte omgezet. Zo krijg je dus hete accu's, en ook nog eens minder vermogen voor de motor...

Nu je het pakket toch al gesoldeert hebt, kan je kijken totdat ze kapot zijn. Dat zullen toch nog wel wat vluchten zijn, maar de 100 cycles zullen ze waarschijnlijk niet halen.

Als je een nieuw pakket zoekt, kijk dan eens naar Kan cellen. Lekker goedkoop, en kunnen de stroom ook nog aan. 1050mAh zou een mooie maat zijn denk ik.
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=360

mwatts zei:
't Is maar een 6V Speed 400 die er in zit he...

da's de boosdoener voor de penlites, de 6V versie trek net iets te veel stroom voor penlites hebben we uit ervaring (meteen sp400 7V gaat het wel net, die zat bij de voorganger van de EZ*, de Multiplex Teddy). In het begin gaat het goed, maar de cellen werden echt te warm (tenzij er heel gedoseerd werd gevlogen met het vermogen).

Ik vlieg bv maar met 500 mA cellen op de easystar met originele motor, wel met Sanyo 500AR formaat 2/3A. Omdat ik deze liggen had. deze kunnen wel de stromen aan.
meest gebruikte cellen voor de Easy star op de club zijn de KAN-cellen of de 1100's GP beide 2/3A.

de ene 2500mA cel is de andere niet.

Kijk, weer wat geleerd.

Nou ja, ik heb de accu al in elkaar zitten. En ik zie wel hoe lang ie het uithoudt.

Ze waren toch in de aanbieding... :P

Maar die KAM cellen zouden dan inderdaag beter zijn. Die kunnen dan mooi dwars in de neus, 4 achter elkaar en 3 erboven. Voor de volgende accu zeg maar.

Pakketje van 8 KAN cellen heb ik ook. Wil ook nog wel goed laden op je lader. 9 cellen ook geprobeerd, maar die worden niet goed opgeladen.
Heb een lader van Conrad met delta piek. Staat wel op tot 7 cellen, maar 8 lukt ook wel. Accu's worden trouwens wel goed heet na het laden.

Groeten, Aad

Die Typhoon is te plaatsen alleen niet standaard. in het EZ topic heb ik ergens een foto staan van hoe ik het heb gedaan.. werkt perfect ;)

Nou gisteren weer aan het solderen geweest. Had een Slim 20be regelaar gekocht. Wat een kleine contactjes voor je accudraden. En lekker dichtbij de IC's ook... :nosmile:

Maar met een beetje voorzichtigheid was het uiteindelijk wel te doen...

Morgenavond komt, als alles goed is, de zender en ontvanger binnen, en gaan we eens kijken of het werkt, en dan alles inbouwen! :banana:

En dan maar eens gaan wachten om een mooie dag voor een test vlucht.

Damn! :(

De man van de zender heeft afgebeld. Zender doet 't niet meer, dus verkoop gaat niet door!

Wel weer een gelukje: mijn buurman komt langs, ziet mijn EasyStar liggen, zegt "Hee leuk, ga je vliegen? Heb ik vroeger ook gedaan! Hier heb ik nog een doos spullen." :D

Dus ik heb nu een doos RC rommel (veel oud spul) maar ook nog wel wat leuke dingen: een Robbe MARS FMM zender die het waarschijnlijk nog wel doet (met een nieuwe accu). In ieder geval werkend weggelegd. Helaas geen ontvanger, dus daar moet ik maar naar op zoek...

En een Graupner JR Gyro. Beetje overdreven in een EZ* waarschijnlijk.... maar wel grappig.

Back