Easystar upgrade

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje terug sinds mijn laatste update, maar ik heb mijn easystar volledig opgebouwd met inhoud, en hij vliegt (met de standaard permax 400 motor) heel aardig. Zoals ik al had verwacht is het standaard motortje met de standaard prop niet erg krachtig en de accu die ik gebruik is ook niet geweldig.

De huidige setup:
- Speedcontroller 30A; Input voltage:5V~14.4V. Output currency:30A/50A (Max). BEC:5V/1A. Auto cut-off voltage:5V.
- een NiHe 1000 mah 8.4V accu

Nu wil ik mijn easystar upgraden met een brushless motor en een betere (lipo) accu. Ook bouw ik rolroeren in de vleugels. Hiervoor heb ik servo's genoeg. Ik heb nog geen ervaring op het gebied van LiPo's en brushless motoren. Ik heb gehoord dat het opladen lang niet zo gemakkelijk is als een "normale accu" die je gewoon in de stekker steekt:P

Wat voor brushless ik wil en welke lipo is voor mij een raadsel. Ik zie de bomen door het bos niet meer, maar neem wel veel info tot me op, uit het easystar deel 1 topic. Maar dit forum begint anno 2004, en het lijkt me dat veel van de motoren etc die hier worden besproken al oud zijn.

nu mijn kwestie: Welke motor in combinatie met welke LiPo is een aanrader? en is deze geschikt voor mijn speedcontroller?

Bij voorbaat dank!!

er is een brushles setje van MPX op de markt voor de ES dus die motor raad ik je aan want een vriend heeft die ook en heeft meer dan genoeg power

Klopt helemaal.
Paar weken terug mocht ik vliegen met iemand zijn Easy Star II.
Stock versie fabrieksaf.
Meer dan genoeg vermogen om heerlijk mee rond te vliegen.
Verwacht geen raket of vertikaal omhoog, maar het vloog erg goed met die stock MPX set up.
Lipo zou ik persoonlijk een Turnigy 3S 2200Mah 30C doen.
Zit je altijd goed mee bij een Easy Star.
Vr Gr E

Wessel,

Je zegt dat je huidige motor niet krachtig genoeg is, maar dat kan ook door de accu komen. Je kunt om te beginnen alvast een 2s lipo aanschaffen van hetzelfde gewicht + lipo-lader om daar ervaring mee op te doen. Je zult waarschijnlijk al betere prestaties krijgen omdat lipo's een lage interne weerstand hebben en dus veel vermogen kunnen leveren bij gelijkblijvende spanning.

Dan m.b.t. borstelloos, er zijn veel geschikte motoren, zowel inrunner als outrunner. Je huidige regelaar kan daar NIET mee overweg dus je zult een nieuwe moeten aanschaffen.

- Hoeveel wil je er max. aan uitgeven?
- Hoe handig ben je zelf?

Persoonlijk vind ik een 50g 2000kv buitenloper met 30A ESC en 6x4 propellor een lekkere combinatie. Ik vlieg met de oorspronkelijke 6 cels nimh, met een 2s 2600mAh lipo en met een 3s 1800mAh lipo. Niet allemaal tegelijk natuurlijk ;)

Martin

Back