Easystar, welke onderdelen?

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
@bligth
je vraagt wel veel ik ben niet te beroerd om te antwoorden maar
google is ook erg gewilleg .
en er is een paket waar alle,s in zit te koop zender accu lader servo,s ed
is dat niet wat voor je
groeten wiebe

Ik wil alleen dat als ik met deze hobby begin dat ik het dan ook goed doe :P

:D okee ik snap het wel maar als je verder wilt met meerdere modellen is een graupner mc 12 een goede beginners zender.
veel zender voor relatief wienig geld
waar te koop [ben ik je te snel af he ]bij de betere winkelier of over internet [zender kopen in duitsland scheelt veel ]
een vriend van mij heeft hem kunnen kopen in duitsland voor 170E
ik denk dat hij in ned wel te halen is voor 200E
maar dat weet ik niet zeker
groeten wiebe

Heey allemaal,

IK heb een paar vraagjes:

1 kan ik er geen gewone ontvanger inzetten van 30 gram?
2 kan er ook een racing pack in?

3Kan een servo van 18 gram ook?

4 als er geen racing pack inkan kan wat kost dan de goedkoopste accu die er wel inkan?

groeten,

niels

Ik heb er een standaard 8 kanaals ontvanger van sanwa insteken, samen met servo's van 31mm lang, (max. lengte) met metalen tandwielen,..... op de accu zou ik niet besparen hoor, als je't goedkoop wil, ga in't kruidvat NiCd of NiMh zoeken en soldeer ze aan elkaar...

veel plezier!

PS: vleugel in 2 gebroken.... combinatie van lipo-saver, turbulent weer en een verkeersbord..... hum hum hum

In de laatste reactie van dit topic zit een zeer zinvol element... De enige servo die lekker past is die van 31 mm. Het merk maakt, afgezien van kwaliteit dan niet zoveel meer uit...

Dit soort info is voor een beginner erg relevant, maar vaak moeilijk te achterhalen.

Ik heb hem met de Schulze 20b en standaard motor en een 1050 GP 8 cellenpakket. Wat de zender betreft zou ik zeker nu naar de MX12 van graupner kijken, mooie FM zender voor weinig geld (ca 140-150 euro). Ik heb een maand of twee geleden meer betaald voor een simpele skysport met 4 kanalen... zonder accu.

De easy* is na enkele 3d kapriolen nu wel rijp voor vervanging, de romp is zo krom als een hoepel. Toch vliegt het ding nog heel aardig, hij heeft alleen een voorkeur ontwikkeld voor linksaf ;)

Toch maar even een nieuw rompje bestellen, de vleugels zijn al die tijd onbeschadigt gebleven :) Iemand een adresje voor een losse romp?

Ik heb:

Schultze 435 ontvanger in zitten
Speed 400 7.2V aan een Jamara Digi12 regelaar.
2x micro servo die ik er met een houten framepje in heb geplakt.
8-Cell KAN1050 acc

Als zender een Graupner MC-12

Ik durf het bijna niet te vragen maar ja als absolute Electro NONO moet ik ergens mijn kennis opdoen :) . Ik heb dus een simpele Delta Peaklader van Robbe die gaat geloof ik tot 7 cellen. Hiervan wil ik dan ook uitgaan dus voor eens en altijd wat en hoe :oops: ? Ik heb internet afgespeurd naar foto's van accupakketten en hoor termen van Lipo koko kaku en weet ik nog meer maar ik kan het niet meer volgen. Die accu's zijn dacht ik niet die grote maar kleine AA formaat? Kan ik hier gewoon batterij accu's van 2300 mA bij elkaar solderen en dan een 7-tal stuks? Het zal wel kunnen maar werkt het dan ook? Of zijn die kant en klaar te koop bij de balsaboer? Ik denk (weet het wel zeker eigenlijk)dat nu heel electrovlieg Nederland op zijn rug ligt van het lachen maar ik weet het echt niet en de tijd begint te dringen want met de vakantie moet ie vliegen! 8)

Groetjes vam Ampere Robert :idea:

Ik heb 8 AA accu's aan elkaar gesoldeert.
NiMh van 2300mAh.
Gaat perfect en levert ruim voldoende vermogen op de standaart 400 motor die meegelevert is.
Ik praat effe niet over een verhoogde inwendige weerstand ivm soldeerverbindingen, maar is voor mij niet relevant. Hoef er geen wedstrijd mee te winnen.
Dat ding gaat als een speer omhoog en vluchten van rond de 25 minuten is geen enkel probleem!! Inmiddels zit ik al op meer dan 300 landingen met de EZ!! 8) 8)
Dus zo gek was jou vraag niet...
Misschien lachen anderen nu wel om mij, maar ik vlieg al een hele tijd met deze pakketten, ook in m'n Microbe, dus heeft zich voor mij al bewezen.
Succes met de EZ :D

En die accu's kun je ook laden met een delta peak lader aan een autoaccu? 8O Want dan ga ik ook een pakketje maken!

Groetjes Robert :wink:

Back