EBMC 2830 en -40

• Topicstarter Topicstarter RicoJ
  • Startdatum Startdatum
Pas als we weten of die specs met of zonder gearbox zijn, kunnen we wat vertellen denk ik. :P We wachten geduldig af.

Ik denk dat je ze het beste met de Himaxjes (2015=850 2025=950) kunt vergelijken...het zou me niks verbazen als ze gewoon uit dezelfde fabriek komen. :roll:

Hier nog wat info van de fabrikant:
Type 850 (vertr. 1:4,66)
Prop Voltage Amps Thrust
1047 7,2 11 548
9070 7,2 10 420
9050 7,2 6,5 400
9050 12 12 756
8040 12 8,9 570

Type 950 (vertr. 1:4,66)
Prop Voltage Amps Thrust
1047 7,2 12,2 540
1147 7,2 12,6 600
8040 12 9,3 520
9050 12 12 732
1047 12 19 1000

Hmm, dus volgens hun specs zou mijn elebee wing dit moeten kunnen met een EBM-950 op een 4,66:1 Vertraging en een GWS 9050 Direct drive prop (?): Ruim 40mph in level flight, een thrust ratio van 1.2:1, en een klim snelheid van 577.6 meter per minuut!

Wilde beesten zijn dat zeg. :? Kan dat echt zomaar kloppen? Lijkt me wel HEEL bizarre allemaal voor zon goedkoop ding.

Dat is in ieder geval dezelfde data als dat ik via de mail kreeg.

Amperages en stuwdruk zijn stukken hoger dan bij de himax's

Weet iemand of die dingen toepasbaar zijn op een flying wing? Die 10" slowflyer propellors zijn nogal groot daarvoor namenlijk.

welke vertragingen (merk) zijn hier aantebevelen,

en welke prijs kaartje hangt daar aan,

soms ben je met een buiten loper goedkoper uit
bv een simpel robbe vertraginky kost al bijna 20 eurie

Moah, dan moet die gearbox wel HEEL duur worden denk ik. Ik heb even wat berekeningen gedaan. De EBM950 geared naar etzelfde RPM als een Typhoon 15, en met dezelfde propellor, haalde zonbeetje precies dezelfde thrust, efficientie, en pitch speed. De Typhoon loopt 10 seconden langer op dezelfde accu, meer verschil is er eigenlijk niet. Dus mocht de gearbox iets van rond de 22 euro kosten, dan zijn ze kwa prijs/prestatie bijna identiek. De outrunner is denk ik alleen iets makkelijker te monteren op mijn elebee. :P

Kijk, nu komen de gegevens een beetje los.

Voor "gewone mensen":
Deze motoren zijn aardige directe vervanging voor sp300 6V (4800 rpm/v).
2 verschillen:
1. Net iets lagere rmp/v, dus bij vervanging lagere stroom dan een sp300. Vandaar dat Pjiotrrr 4s overweegt in de microfan (die trouwens 50mm is en dus lagere belasting dan GWS55).
2. Je mag hoger in stroom. 12A tot max 15A schat ik op op basis van wat ik nu weet.

Dus: vanwege reden 1 en 2 mag er een tandje grotere prop op.
Als je niet kan meten is de temperatuur voelen een aardige indicatie voor overbelasting.

Ik zal de gegeven nummertjes nog eens "reverse engineren".

@Freakazoid:
Motor + gearbox is net zo zwaar als typhoon 15. Die mag je volgens mijn "motor is rpm/v + gewicht (dus evt incl vertraging)" aanduiding dus zondermeer vergelijken. Goed voorbeeld.

Van de typhoon15 is echter bekend dat die tegen 20A kan hebben. Voor EBM950 zou ik daar nog even voorzichtig mee zijn.

Et zal dr aan liggen wat de ampere maximum zijn van de 950 motor, en of de gearbox goedkoop blijft. En zelfs dan moet ik nog even goed nadenken, want die motoren willen nogal grote propellors, en daar is mijn wing niet zo blij mee. :P Die is gemaakt voor maximaal 6". En als ik grotere wil, kom ik in de problemen met mijn servo links.

uhm, ik heb het even gemist, waarom heet dit draadje nu "EBMC 2830 en -40"? het gaat volgens mij om de 850 en 950?

Hmm, cool. :P Ik heb daar net zon outrunner setje van ELE gekocht. BP-21 motor, ELE 17A ESC, en een 3s 1000mAh Diamont ELE Lipopack. Als die brushless me bevalt, is et laatste brushed motortje gekocht. ;)

Maare, ik zie die gearbox toch niet staan hoor? Ik denk dat je in de war bent met EPS en EBM?

Niet hebberig bedoeld hoor, Maar dat zeg ik pas als ik zelf mijn bestelling heb gedaan. ;) Anders snoept iemand mischien mooi voor mijn neus de voorraad leeg en is die aanbieding weg. ;)

Als je dan nu gewoon effe je bestelling doet.... ;)
maar ik denk dat ik weet waar, geld alleen voor de bp-21 met 17 A esc?

Ik heb meneer Lau al gemaild. :) Je moest em mailen om de bestelling af te spreken voor gratis shipping, als et goed is heb ik vanavond mijn bestelling gedaan.

Back