EC-135 Hirobo KLPD

Gaat een mooi project worden Bert.
Het vliegen met fenestron is hetzelfde als met gewone staart alleen moet je de gyro heel rustig maken,hier is de GY520 heel geschikt voor bijvoorbeeld.
Aangezien je veel gaat moeten werken aan de romp heb je een ongespoten versie besteld hoop ik?
We gaan het volgen, van mij komt er ook een nieuw project maar dat is voor volgend jaar.

Veel succes Bert!
Hoi Bert.
Het project is inderdaad nog geheim ;) maar ik heb een klein vermoeden dat het wel weer een project voor mij zal worden.
Ik ben nu eerst een Graupner Twinjet uit het jaar kruik vlieg klaar aan het maken het was mijn eerste heli waar ik mee begon het daarna ook niet meer goed gekomen ben er nog steeds mee besmet.
Ik zal wel een foto maken van het orgel vandaag gaat de laklaag er op .
Gr Arie .
Ps succes met je project

Ec 135 van Hirobo

Hey Bert,

Een dikke proficiat met je nieuwe aankoop, je zal vast zeer tevreden zijn met deze setup van Hirobo, perfecte keuze :thumbsup:
Alvast veel veel bouwplezier ga ik zeker volgen!!

Gr Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Link

Ik had deze al doorgestuurd gekregen door Bone, maar zo blijft het draadje toch actief tot dat ik de romp heb normaal maandag.

Hey Bert,

Sorry voor mijn late felicitaties. Nou, we hebben elkaar al een PB gestuurd, maar nu officieel via jou draadje.

Goede keuze zowieso in de heli en ook dat hij in de KLPD kleuren gaat komen. Ik heb daar al wat ervaring in opgedaaan met mijn ex Ecureuil.

Zoals je zelf al weet volg ik jou met de EC-120 binnenkort. Hij zal zowieso met de Nitro mechaniek gebouwd worden voor de "Maiden" en hoop dat het spaarvarkentje in april gereed is voor de PHT2 turbine motor, zodat hij klaar is zoals ik hem wil voor de Schaalmeeting Hulten 2011.

Ik heb al een kleurenschema ervoor, namelijk "Patriot" oftewel Amerikaanse vlag. Maar loop ook met het idee om eventueel een KLPD EC-120 versie van te maken, die nog niet in het echt bestaat.

full
full

Zelfs heb je me laten twijfelen of ik niet van project ga wisselen en de EC-135 nitro/turbine versie KLPD zodat het RC-Heliparts Demo Team beschikt over zowel een electro versie als een nitro/turbine versie volgend jaar. Ik heb de keuze nog om van romp te wisselen, maar we zullen samen binnen nu en 2 weken effe meeten bij Albertino en dan gaan we samen kijken wat we gaan doen.

In ieder geval, Bert je weet het al, ik ben super blij voor je dat alles is gelukt om aan het project te gaan beginnen, want ik weet hoe graag je het wil.

Veel klusplezier en als je tips nodig heb voor KLPD decals, stripings e.d. en hoe het spuitwerk bij mij toen was gegaan.....weet je me wel te vinden.

Is goed maat, we zien elkaar spoedig

Mvg. Helifreak 007

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha die is een goeie zeg...........wel een interessant project Bone.

Je moet natuurlijk wel een account op dat forum hebben wil je de foto's kunnen bekijken ;)

die wou/wil ik gaan bouwen als ik ook goed kan vliegen en zo.
daar zijn er volgens mij nog maar een 2 of zo van.

Laatst bewerkt:
Mooie beelden Bone....

Mischien wel een leuk romp projectje voor je RPX ;)

Nou over dat DVD tje heb ik ook wel interesse naar hoor.....

Greetz Helifreak 007

De oude Bolkop (BO105 dus) kan ook nog worden na gemaakt:)
en dan ook nog de SA 341 dus nog genoeg te doen voor de liefhebber van KLPD helikopters nabouwen:):)

Laatst bewerkt:
wie heeft er goede ervaringen met een verlichtingsset voor de ec135?
Ik heb een 7 kanaals ontvanger en een 6 kanaals zender.(futuba ex6)

wel zou ik het graag in nederland kopen.

groeten Peter

Vandaag verwacht ik onze eerste kandidaat vlieger.

Maar waar blijft hij ?????????

Hij is overgeplaatst van de CSAR team naar het KLPD team.

file.php

file.php

Daar vlogen ze nog op een BO-105 en hier krijgen ze als alles goed gaat een EC-135 dus beter kan hij het niet hebben.

Laatst bewerkt:
IK hoor zo juist dat er iemand in de briefingroom wacht op mij...

We zullen eens gaan zien...

file.php

file.php

file.php

file.php

Eindelijk was hij er en nu maar beginnen met zijn training en uitleg totdat de EC-135 arriveert.

En we hebben al meteen een bijnaam "LATE"
Dat is afkomstig van 'to late' gelijk hij was vandaag maar daar gaan we aan werken...:D

Laatst bewerkt:
Een belg in

Tjonge jonge jonge, nun Belg in een Nederlands pakske. Alleej jong, goat da goesting geven denkte? En mag ta ier wel vliegen want ik zien ginne badge!

Nou Bert, je gaat er een spannend verhaal van maken zie ik. Heb je die besmetting overgenomen van Nick? Wij komen volgend jaar in maanpakken naar de Belgische shows want hier word je daar voor opgeladen in een dwangbuis :banana:

Alle gekheid op een stokkie, aan het bouwen zou ik zeggen en ik volg het op de voet.

Let goed op trouwens dat je de staart flink moet aanpassen vwb de bobbels en hobbels. Kijk maar eens naar het draadje op scalercheli's.

Grz. Bone

Thx Bone,

Ja ik heb het van Nick overgenomen er is wel veel werk aan.
IK ben ook nog niet content over hoe de foto's nu zijn maar al doende leert men. Ik heb aan Nick ook gevraagd als ik het mocht overnemen.

Ja de badge dat komt nog maar eerst moet hij zich maar bewijzen.

En ik heb een detail filmke van de ec-135 van hirobo en het ziet er naar uit dat er meer werk in zit als gedacht meer we doen ons best.

Ik hoop deze week de heli te hebben maar denk dat dit eerder voor volgende week gaat zijn.

Back