echt of niet????

Daar zit dan ook zeker 3~4 meter meer ruimte tussen.

Dat het filmpje uit de topicstart nep is, kun je goed zien als je 'm van youtube 'gapt' en dan vertraagd en groot afspeelt. Schaduwen kloppen bv. ook niet.

De camera waait om.. ja die stond er dan ook echt. Die man dus niet.
 
Daar zit dan ook zeker 3~4 meter meer ruimte tussen.

Dat het filmpje uit de topicstart nep is, kun je goed zien als je 'm van youtube 'gapt' en dan vertraagd en groot afspeelt. Schaduwen kloppen bv. ook niet.

De camera waait om.. ja die stond er dan ook echt. Die man dus niet.

Ik denk dattie echt is! Schaduwen kloppen niet want hij is sneller dan het licht! ;)
 
De camera waait om.. ja die stond er dan ook echt. Die man dus niet.
De camera waait niet om... de cameraman is gewoon niet zo cool als die andere vent...
En dat wijst inderdaad wél op nep. Want als je 't helemaal opzet, dan pak je ook wel een statief of je zet de camera op de grond.
 
De camera waait niet om... de cameraman is gewoon niet zo cool als die andere vent...
En dat wijst inderdaad wél op nep. Want als je 't helemaal opzet, dan pak je ook wel een statief of je zet de camera op de grond.

Het is geen national geographic :rolleyes: Zijn maar paar roekeloze piloten...
Geen overtuigend bewijs dat het nep is...
 
Sterker nog!

Er is al een discussie gaande op de mythbustersite!

Ultra low jet fighter flyby - Topic Powered by Eve Community

Deze geleerde meneer (vast een wetenschapper of toppiloot:rolleyes:) stelt exact hetzelfde als ik vast;

"I'm pretty convinced that the aircraft is a British Sea Harrier (which the USAF based their AV-8B Harrier on). the minor differences between the video and the design could be put down to a combination of the angle, lighting and quality of image capture at high speed.
but either way, as for is it possible, well, first of all, the Harrier is not capable of Mach 1, therefore, it cannot be going past the speed of sound as the video's caption suggests, so there is no need to consider the shockwave (which, by the way, would only have an effect if breaking Mach 1 as he over flew him) - and by looking at it myself, it seems to only be going at approximately 400 knots anyway (450mph/720kph) which is well below the speed of sound.
jet exhaust, whilst it would be extremely high from directly behind, the force would not be overly effective from where he was standing. the jet nozzles on aircraft are designed to push the air as straight as possible - therefore making it more efficient... anyone who knows a bit about newtons 3rd law and trigonometry will be able to figure out that if the force back is spread through a larger angle, the force forward is reduced.
finally there's drag.... now without going into too much aerodynamic stuff, you can think of it as if you're riding a bike on the side of the road, and a large truck goes past at about 100kph (60mph)... you get a bit of a rush of air that wobbles you, and might even feel like it sucks you in a bit.... but if he's a couple more feet over, you don't feel anything. same here. these aircraft are designed to have minimal drag on them, but also, he's passing about 15 feet above the guy's head... again, the large cussion of air between them, is enough to break down any serious drag - he might get a bit of a surge of air, but no where near enough to knock him off his feet if he was expecting it."

En verder meldt deze specialist op het gebied van video bewerking (vast een schaduw specialist van universal studio's),

"In several frames , the shadow shows the same alternating fields effect as the plane which results in the double images when you freeze frame it. That's way to complex to fake."
 
Laatst bewerkt:
Back
Top